Olga is absoluut niet Robinson-onwaardig! Maakt het uit dat ze niet kon zwemmen? Ze deed het toch? Ze kon het dus wel. Des te knapper, zou je kunnen zeggen.
Olga had een grote smet op haar blazoen, evenals Lenny. Maar beide finalisten zijn wel open en eerlijk geweest. Wat ik wel kwalijk vond is dat de programmamakers voor zichzelf duidelijk besloten hadden welke fout ze door de beugel vonden gaan en welke niet, en dat mee hebben genomen in de regie. Lenny's fout werd breed uitgemeten, getoond, nog eens getoond, besproken en nog eens besproken. Olga's fout (remember: calling people trees?) daarentegen bleef praktisch onbesproken en ongetoond. Lenny's eigen stomme aandeel was vervolgens om ietsje te eerlijk te zijn in zijn beoordeling van Olga, hetgeen mij wel irriteerde. Van Linda snapte ik ook niet veel. "Als boom kan ik niet op jou stemmen, Olga, helaas", had ik gezegd, maar goed.
Ik heb voor Lenny ge-sms't, omdat het gedrag wat Olga getoond heeft mij persoonlijk dieper raakte in negatieve zin. Olga is een kei in het scannen van anderen (dat meen ik: ze heeft veel mensenkennis), maar ze moet nog wel leren hetzelfde bij zichzelf te doen, en om de fouten van anderen te relativeren. Iets toegeeflijker zijn. Maar een onwaardige Robinson is zij zeker niet.
Werkelijk DIEPTEPUNT van deze uitzending: getuige moeten zijn van de doodstrijd van een vis, die vergeefs snakkend naar zuurstof zichzelf langzaam opblaast. Werkelijk gruwelijk, en ik begrijp niet waar dat nou voor nodig was. "It's okay to eat fish, cause they don't have any feeling"? Dat moet de gedachtegang hier haast wel zijn. Gatver!