en ach,hard in ons oordeel?bij linda waren de mensen ook niet echt zachtaardig en bij saron maar als je het netjes houdt en erbij verteld dat je er gewoon zo over denkt dan mag dat toch gewoon?iedereen heeft een eigen mening.tuurlijk is het niet leuk voor curd dat hij zo overkomt op tv maar hij is er zelf bij nietwaar?h
Wat ik zo hard vind is dat hier wordt geoordeeld over een emotie. Als je echt verdriet hebt, is het heel pijnlijk als anderen zeggen 'stel je niet zo aan, je speelt dit allemaal'. Je kunt niet oordelen over het verdriet van een ander, en juist met verdriet moet je zo voorzichtig omgaan. Wat hij voelde op dat moment, daar kunnen wij ons niets bij voorstellen.
Misschien was Wietske ook wel heel verdrietig, maar uit zij dat moeilijker (ze is een Fries tenslotte
) of is dat niet uitgezonden. Vanwege de latere ruzie met Ignace was het verdriet van Curd natuurlijk belangrijker om te monteren.
Ik vind trouwens niet dat je alles kunt zeggen, als je er maar bij vertelt dat het je mening is. Dit is dus niet persoonlijk op anatje, ik heb van andere mensen dingen gelezen die echt niet netjes waren.