Auteur Topic: Meest irritante kandidaten van Expeditie Robinson  (gelezen 30950 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Meest irritante kandidaten van Expeditie Robinson
« Reactie #40 Gepost op: 27-10-2006, 11:23:22 »
Laat ik voorop stellen dat ik het er mee eens ben dat de beelden flink kunnen vertekenen.

Maar...
Het feit dat iemand nu en hier een vrolijk en levenslustig persoon is, betekent natuurlijk ook weer niet per sé dat hij of zij dat daar ook was. Saron komt hier inderdaad heel leuk en grappig over, maar ze heeft daar wel vanwege psychische problemen het eiland verlaten. Linda zei afgelopen aflevering zelf dat ze op het eiland nogal stil en onopvallend was in vergelijking met het 'normale leven'. Het feit dat er een heel aantal mensen in zijn omgeving zijn die Carl graag mogen, neemt niet weg dat hij zich op het eiland als een rotzak gedragen heeft.

Wat ik maar bedoel te zeggen: je kunt niet alles aan de 'montage' wijten. Dat iemand op televisie anders overkomt dan in het dagelijks leven, kan ook komen doordat hij/zij zich daar zelf anders gedragen heeft.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 27-10-2006, 11:34:05 »
Niet alles nee...

Maar je kunt er niet omheen dat Saron door de productie in haar introductie als suftut is neergezet. Daar zijn expres de beelden over haar theaterleven weggelaten. Hier is dus wel degelijk bewust gekozen voor manipulatie van de werkelijkheid. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat DIT nu precies de eerste keer is dat de produktie deze truc heeft uitgehaald.  ::hypocriet::
er was eens......

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 27-10-2006, 13:50:07 »
Ik vond het van die Esther juist wel goed dat ze als enige vrouw meteen al wat tegen Bjorn in durfde te gaan.

Daar heb ik geen commentaar op maar als je in de finale uitzending(in de studio) zit en er heerst een beetje een lollig sfeertje en er word je gevraagd of het nu echt zo erg was met Bjorn en je kunt alleen met een heel zuur gezicht zeggen iets van'moet ik daar nog antwoord opgeven' dan ben je wel een heel bitter persoon. Was volgens mij ook meteen het enige wat ze volgens mij in die uitzending heeft bijgedragen

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #43 Gepost op: 27-10-2006, 14:03:19 »
Ja okee, dat klinkt inderdaad een beetje sneu.  ;)
Maar dan was ze dus irritant bij de finale-uitzending en niet echt in de serie zelf  ;).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 28-10-2006, 09:17:11 »
Esther heeft hetzelfde gereageerd als hoe ik het had gedaan waarschijnlijk.

Op het eiland was Bjorn zo'n enorme kl**thommel. Hij dacht boven de vrouwen te staan, omdat ze toch niets konden. Hij zou het allemaal wel eens even doen en hij behandelde ze allemaal als domme gansjes.

Dat is iets waar ik ook niet tegen kan, dan heb je me ook zo op de kast.
En als ik dan in de finaleaflevering zou zitten en zoiets zou mij gevraagd worden, had ik het ook nog even laten weten wat ik van Bjorn vond.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 29-10-2006, 10:57:44 »

ER 2001:
- Jennifer

ER 2002:
- Nolleke
- Keo (zeker in de studio tijdens zijn aanvaring met Olivier)
- Lydia (de samensmelting  :o !!)

ER 2003:
- Judge (die is veel te ver geraakt te kosten van anderen)
- Jutta ( was wel een lieve maar niet sterk in mijn ogen om te winnen)

ER 2004:

- Ronald

ER 2005:
- Douwe en Fleur

ER Strijd der Titanen:
- Lydia (hoe kon die zo ver geraken)
- Douwe ( zo lui !!)
- Jennifer (veel te hard zeker tov Björn)

ER 2006:
- Linda
- Wietske   waarom is Olga toch weg, wat jammer
- Curd
« Laatst bewerkt op: 5-11-2006, 15:39:40 door Millesime »

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #46 Gepost op: 29-10-2006, 12:17:33 »
Lydia en John.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #47 Gepost op: 29-10-2006, 20:01:47 »
(...) Wist Saron van te voren dat zij als suftut neergezet zou worden? Dat dat haar rol in de expeditie zou zijn?
No way! Wist ze helemaal niet, anders doe je gewoon nooit mee!

Wat ik bij realityTV steeds opnieuw opmerk is het volgende:
Heb je al ooit eens (aan de oevers van de Seine in Parijs bv.) een karikatuur van jezelf laten maken, een spotprent dus? Indien niet: aanrader, zeker met een WE Parijs erbij!
Euh... mag ook ergens anders natuurlijk hé! Berlijn, Bratislava, ... ::jaja::
Maar goed, je zit daar op een gammel stoeltje, en iemand die je totaal niet kent maakt een tekening van jou, en je weet dat die persoon alle negatieve punten en vormen in je gezicht gaat benadrukken en op papier zetten, en dat vind je zowel een beetje leuk als een beetje niet leuk, maar je kijkt naar de prent, betaalt voor de prent, en je hangt ze eventueel zelfs op.
En DAT is nou net realityTV.
::jaja::
Deelnemers zouden op voorhand moeten weten dat ze zich begeven op de oevers van de TVrivier, dat er een karikatuur van henzelf zal worden gecreëerd en zal worden geprojecteerd op het scherm. Dat geldt voor iedereen, van Bjorn tot Saron, Klaar, suffe huisdokters... allemaal! Maar spijtig genoeg beseffen de meesten dat niet, en gooien ze zich in het realityavontuur met de zekerheid dat hen niets kan gebeuren en dat iedereen hen graag zal zien. Ze vergeten dat er TV moet worden gemaakt, dat er kijkers zijn die spanning en sensatie willen zien, en dat de tol om mee te spelen misschien te groot zal zijn...
:-\\
Ach ja, zolang ER blijft bestaan hoor je mij niet klagen, en ik solliciteer elk jaar opnieuw opdat ze van mij een karikatuur zouden willen neerzetten!!!
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline esther1971

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 29-10-2006, 20:47:21 »
Wat ik bij realityTV steeds opnieuw opmerk is het volgende:
Heb je al ooit eens (aan de oevers van de Seine in Parijs bv.) een karikatuur van jezelf laten maken, een spotprent dus? Indien niet: aanrader, zeker met een WE Parijs erbij!
Euh... mag ook ergens anders natuurlijk hé! Berlijn, Bratislava, ... ::jaja::
Maar goed, je zit daar op een gammel stoeltje, en iemand die je totaal niet kent maakt een tekening van jou, en je weet dat die persoon alle negatieve punten en vormen in je gezicht gaat benadrukken en op papier zetten, en dat vind je zowel een beetje leuk als een beetje niet leuk, maar je kijkt naar de prent, betaalt voor de prent, en je hangt ze eventueel zelfs op.
En DAT is nou net realityTV.
::jaja::
Deelnemers zouden op voorhand moeten weten dat ze zich begeven op de oevers van de TVrivier, dat er een karikatuur van henzelf zal worden gecreëerd en zal worden geprojecteerd op het scherm. Dat geldt voor iedereen, van Bjorn tot Saron, Klaar, suffe huisdokters... allemaal! Maar spijtig genoeg beseffen de meesten dat niet, en gooien ze zich in het realityavontuur met de zekerheid dat hen niets kan gebeuren en dat iedereen hen graag zal zien. Ze vergeten dat er TV moet worden gemaakt, dat er kijkers zijn die spanning en sensatie willen zien, en dat de tol om mee te spelen misschien te groot zal zijn...
:-\\

Uitprinten, inlijsten en ophangen.....eindelijk iemand die dit thema perfect heeft kunnen verwoorden  ::ok::

Offline anatje

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 31-10-2006, 12:23:37 »
Uitprinten, inlijsten en ophangen.....eindelijk iemand die dit thema perfect heeft kunnen verwoorden  ::ok::
idd perfect gewoon!maar ik vond john als een slecht mens overkomen naar esther toe.zelfs later in de studio was hij zich nog van geen kwaad bewust. ::jaja::

Offline esthy

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 2-11-2006, 15:02:45 »
nog ff over "reality" of "creality" ; als kijker ga je er toch in eerste instantie van uit dat wat je voorgeschoteld krijgt in een programma dat zich "reality" noemt ook zo is, als de opnames op een dergelijke manier aan elkaar worden gemonteerd dat het net naast de waarheid ligt van wat iemand in werkelijkheid is of hoe iemand in werkelijkheid heeft gereageerd dan is dat wat mij betreft "creality" en dat klopt wat saron betreft dus helemaal want saron is vanaf het eerste moment als "pennenlikker" neergezet en ik herinner me ook nog een moment in een van de eerste afleveringen dat het vrouwenkamp een gids wint waarbij iedereen dan staat te luisteren wat hij vertelt en saron staat daar bij met.... pen en papier; het zijn volgens mij kleine details waarvan zo'n productie weet dat de kijker indirect beiinvloed word, gecreerde realiteit dus.

nu weer on-topic; ik vond mick en lydia echt heel erg irritant (lydia eigenlijk wel het meest)

kan me trouwens niet voorstellen dat die cameramensen altijd maar op het juiste moment op de juiste plek en bij het juiste gesprek zijn of ze moeten ook camera's verborgen hebben in bomen en planten hoe zit dat dan?       :-\\

Madine

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 2-11-2006, 16:54:18 »
idd perfect gewoon!maar ik vond john als een slecht mens overkomen naar esther toe.zelfs later in de studio was hij zich nog van geen kwaad bewust. ::jaja::

Van vrijwel iedere kandidaat geloof ik dat ze 'in het echte leven' een stuk anders zouden kunnen zijn dan op het eiland, behalve bij John Vermolen. Dat rattengedrag kunnen ze zelfs met het meest creatieve knip- en plakwerk in beeld brengen. En tijdens de live-uitzending vertoonde hij hetzelfde gedrag ook weer.

Ik vind de opmerking van Lukas geweldig, 't vat precies samen wat reality nu is. Maar John was al van zichzelf al een karikatuur van een mens.

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #52 Gepost op: 2-11-2006, 17:44:32 »
Fijn topic  :P

Ik zie dat mijn naam veelvuldig genoemd wordt en dan nog niets eens als meest irritante kandidaat, heb ik toch iets fout gedaan  ::rofl::

Ik haal mijn verhaal weg, omdat ik denk dat het niets toevoegd. Ik denk dat iedereen hier zelf een mening heeft over hoe en wat, karikaturen of niet. Ik denk dat ik daar niets over hoef te zeggen. De gedachten en meningen van het publiek zijn van belang, die van mij in feite niet. Ik sta achter mijn ideeen, maar ik zie dat er ineens strijd moet worden geleverd tegen mijn gedachten. Daar pas ik voor.

Iedereen alsnog dank voor de lieve woorden. Ik wil alleen voorop stellen, vertrouw op wat je zelf denkt en voelt. Intuitie over dingen klopt vaak.

::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-11-2006, 12:50:59 door Clown »
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 2-11-2006, 18:23:22 »
Het is inderdaad makkelijk lullen voor degene die met een bak koffie en een grote zak Chipito's voor de buis hangen. Irritant of niet, ze zorgen toch voor een stuk vermaak voor ons en ik vind het nog steeds erg leuk om het programma te volgen.

Ik vind daarom het topiconderwerp moeilijk, ik kan er geen antwoord op geven eigenlijk....
Wat dacht je van de meest spraakmakende figuren van Expeditie Robinson? Die blijven hangen en dan maakt het niet uit of ze wel of niet irritant zijn ;)
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #54 Gepost op: 3-11-2006, 10:51:36 »
(....)
Jij ook veel sterkte, dit zal wel een enorme invloed hebben op je leven. :-\\

Ik heb eens meegedaan aan een spelletje op één, de nationale zender in België. Daar hebben we ook uuuuren interviews gedaan, terwijl ze er maar enkele zinnen van gebruiken. MAAR: echter wél de juiste zinnen, en in de juiste context, ik en de andere kandidaten werden correct weergegeven, gewoon zoals we zijn. Ingeblikt in enkele quotes, dat wel. Maar correct, niet enorm uitvergroot.
Door dat inblikken zit je wel heel snel met een bepaald beeld van iemand, en daar komt dat karikatuur om de hoek loeren, zeker bij programma's die zo lang duren en waar je zo'n een lange tijd aan meedoet.
Bij mijn TV-spelletje wist ik natuurlijk ook dat je kan afgaan als een gieter als je je inschrijft, maar toch teken je dat contract waar instaat dat ze met de beelden mogen doen wat ze willen en blabla en neem je dat risico, en je hoopt ergens dat ze het een beetje voor-iedereen-leuk gaan monteren. En dat is niet altijd het geval, want er moet een programma worden gemaakt, en dat moet zoveel mogelijk kijkers trekken.
Dat is mi één van de redenen dat minderjarigen niet mogen meedoen, de impact van zoiets is ENORM, en de macht van de programmamaker zeer groot. Hadden jullie daar een psy rondlopen? Indien niet zouden ze misschien best tijdens en na de opnames psychologische begeleiding voorzien, zoals bij BB, ik kan me best voorstellen dat je als ex-kandidaat daar echt iets aan hebt! Ik ben wel tegen een wettelijke regeling, waar door sommigen (vooral in NL) over wordt gesproken (de deelnemer tegen zichzelf beschermen etc...), we worden al genoeg ge- en bepamperd met wetten en regels.
Nuja, hopelijk kan je het sturen tot iets goeds, al zal dat misschien niet gemakkelijk zijn!! Ik duim alvast! ::ok::

:)
« Laatst bewerkt op: 3-11-2006, 10:58:22 door Lukas »

Offline Olga

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #55 Gepost op: 5-11-2006, 02:47:03 »
Hi Saron,

Your words from my topic:

''Als ik jou was,dan zou ik me er gewoon niet zo druk om maken.Kan jou het schelen,je gaat je toch zeker niet verdedigen over een stukje van 2 tellen? Niet doen,hoor,want dat is niet nodig.Het is maar een TV programma!''

And i'd like to say that i disagree with you : nobody is ''enzijdig weergegeven''.
So people who blame production for ''bad montage'' are wrong.

Then again its my opinion,i just hope that,so far,i didn't give you a reason to doubt it.

Regards Olga

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #56 Gepost op: 5-11-2006, 10:25:08 »
And i'd like to say that i disagree with you : nobody is ''enzijdig weergegeven''.
So people who blame production for ''bad montage'' are wrong.
Hi Olga, ::bravo::
Are you saying that Koen, Curd, you, etc. are being showed on TV in the same way that they were on the island?
So they didn't make a caricature of someone?

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 5-11-2006, 11:07:58 »
Het is inderdaad makkelijk lullen voor degene die met een bak koffie en een grote zak Chipito's voor de buis hangen.
Helemaal mee eens! Maar,Er was eens......... een kandidaat die (al dan niet door knip en plakwerk)erg opvliegend en arrogant op tv overkwam.
Nadien was die persoon hier ook op het forum,en na enkele negatieve reacties kwam het opvliegende al gauw terug boven water,en dit zonder het perfecte montagewerk!!Dus sommige mensen zijn toch wel zo in beeld gebracht,zoals ze echt zijn.Voor alle duidelijkheid,ik heb het hier NIET over een kandidaat van ER-Panama  :D :D

Offline MiSs Stefanie

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 5-11-2006, 11:20:17 »
Helemaal mee eens! Maar,Er was eens......... een kandidaat die (al dan niet door knip en plakwerk)erg opvliegend en arrogant op tv overkwam.
Nadien was die persoon hier ook op het forum,en na enkele negatieve reacties kwam het opvliegende al gauw terug boven water,en dit zonder het perfecte montagewerk!!Dus sommige mensen zijn toch wel zo in beeld gebracht,zoals ze echt zijn.Voor alle duidelijkheid,ik heb het hier NIET over een kandidaat van ER-Panama  :D :D

Helemaal waar....maar gaat het dan om een kandidaat uit ER 2004 ::)???

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 5-11-2006, 11:27:51 »
Helemaal waar....maar gaat het dan om een kandidaat uit ER 2004 ::)???

Klopt! Sommige kunnen ze gewoon niet anders in beeld brengen dan ze zijn en ik heb een licht vermoeden over wie het gaat (onnozel kijkend.... ;) Irritant maar vermakelijk en blij dat die niet naast mij op de bank zit anders vlogen de chipito's door het huis denk ik >:D
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."