(....)
Jij ook veel sterkte, dit zal wel een enorme invloed hebben op je leven.
Ik heb eens meegedaan aan een spelletje op één, de nationale zender in België. Daar hebben we ook uuuuren interviews gedaan, terwijl ze er maar enkele zinnen van gebruiken. MAAR: echter wél de juiste zinnen, en in de juiste context, ik en de andere kandidaten werden correct weergegeven, gewoon zoals we zijn. Ingeblikt in enkele
quotes, dat wel. Maar correct, niet enorm uitvergroot.
Door dat inblikken zit je wel heel snel met een bepaald beeld van iemand, en daar komt dat karikatuur om de hoek loeren, zeker bij programma's die zo lang duren en waar je zo'n een lange tijd aan meedoet.
Bij mijn TV-spelletje wist ik natuurlijk ook dat je kan afgaan als een gieter als je je inschrijft, maar toch teken je dat contract waar instaat dat ze met de beelden mogen doen wat ze willen en
blabla en neem je dat risico, en je hoopt ergens dat ze het een beetje voor-iedereen-leuk gaan monteren. En dat is niet altijd het geval, want er moet een programma worden gemaakt, en dat moet zoveel mogelijk kijkers trekken.
Dat is mi één van de redenen dat minderjarigen niet mogen meedoen, de impact van zoiets is ENORM, en de macht van de programmamaker zeer groot. Hadden jullie daar een psy rondlopen? Indien niet zouden ze misschien best tijdens en na de opnames psychologische begeleiding voorzien, zoals bij BB, ik kan me best voorstellen dat je als ex-kandidaat daar echt iets aan hebt! Ik ben wel tegen een wettelijke regeling, waar door sommigen (vooral in NL) over wordt gesproken (de deelnemer tegen zichzelf beschermen etc...), we worden al genoeg ge- en bepamperd met wetten en regels.
Nuja, hopelijk kan je het sturen tot iets goeds, al zal dat misschien niet gemakkelijk zijn!! Ik duim alvast!