een trektocht van A naar B lijkt me nog steeds leuk.
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar ja. Hoeft niet de gehele expeditie te duren, maar misschien de eerste afleveringen ofzo? Een flinke tocht door de Amazone om het kamp te bereiken.
Maar ik had vorig jaar wel een idee, ff nadenken, hoe zat het ook alweer.
O ja, 18 deelnemers nemen deel aan een zware individuele proef. Nummers 1-12 worden over twee kwampen verdeeld. Noord met de nummers 1-3-5-7-9-11 en Zuid met 2-4-6-8-10-12 bijvoorbeeld. Noord en Zuid strijden tegen elkaar zoals altijd tegen elkaar. De verliezerde partij van de eliminatieproef gaat naar de eilandraad en stemt daar iemand weg.
Maar nu komt de twist.
De zes die bij de zware beginproef zijn afgevallen blijken ergens met z'n allen op een eilandje te zitten. Het kamp dat naar de eilandraad is gestuurd stemt niet alleen iemand uit hun midden weg, ze moeten ook iemand uit het 'verliezerskamp' promoveren. Ze stemmen dus twee keer: éénmaal iemand weg, en éénmaal wie diegene komt vervangen.
De afvaller vertrekt naar het verliezerskamp en moet daar hopen dat hij ooit weer in aanmerking komt om een toekomstige weggestemde te vervangen.
Er komt ook een stukje taktiek bij kijken. Want het verliezerskamp neemt, evenals kamp Noord en Zuid bij de samensmelting deel aan een samensmeltingsproef. De twee kampen die winnen mogen verder, het kamp dat verliest is definitief exit, alles zes. Als kamp Noord en Zuid zijnde moet je er dus voor waken dat je niet je sterkste deelnemers naar het verliezerskamp stuurt.