Auteur Topic: Concepten voor volgende Expedities  (gelezen 10911 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Concepten voor volgende Expedities
« Gepost op: 17-10-2006, 00:42:08 »
Omdat ER steeds een beetje hetzelfde is moeten we wat stoere nieuwe concepten bedenken. Ik heb er al 1:

16 kandidaten leven met elkaar op een eiland.
Elke Robinsonproef is individueel. Het word gespeeld voor een prijs (een bed voor één nacht, een bad, een belletje naar huis. je weet wel, dat soort dingen.)
De Eliminatieproef word gespeeld in teams die elke keer anders worden gevormd (de ene keer op Nationaliteit, dan op Leeftijd, dan op Geslacht, dan op Haarkleur, enz enz enz).
Het verliezende team moet naar de eilandraad en iemand wegstemmen.

Als er 9 ofzo over zijn is het tijd voor de samensmelting en dan is alles gewoon individueel (zoals bij ER nu)

Wat vinden jullie ervan?

En heeft iemand nog andere concepten, want er zijn hier genoeg creatieve geesten die iets moois kunnen bedenken

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
Re: Concepten voor volgende Expedities
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2006, 09:28:11 »
Dat is mijn idee ook, eerst gewoon alle 16 op 1 eiland. Maar wat mij betreft zijn dan ook de eliminatieproeven individueel. Als er nog 10 mensen over zijn, worden er 2 teams gemaakt, die op 2 verschillende eilanden komen. In eliminatie-proeven strijden deze tegen elkaar, en het verliezende team moet naar de eilandraad om een teamlid weg te stemmen. Dit net zo lang tot er op een van de eilanden nog maar 1 bewoner is. Dan begint de finale met de overgebleven kandidaten. (Dit kan dus met 3 tot 6 personen zijn). Door proeven worden er net zo lang kandidaten weggespeeld tot er nog 2 over zijn, en hier wordt op normale ER-manier de winnaar uit gekozen.

Offline Basten

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2006, 10:36:29 »
Of meer het accent leggen op de Robinsonkwaliteiten, door bv. (tijdelijk) alleen te overleven op een eiland (zoals in Terra Incognita enkele kandidaten ook deden).

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2006, 13:54:02 »
Ik vind 16 op één eiland echt te veel. Bij de Strij der Titanen werd het al zo'n chaos aan het begin. Twee kleinere kampen is overzichtelijker en daarom vind ik dat ook wat leuker.

Ik zal nog even nadenken over een concept.  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #4 Gepost op: 17-10-2006, 16:10:54 »
een trektocht van A naar B lijkt me nog steeds leuk.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #5 Gepost op: 17-10-2006, 16:55:17 »
Geen eiland, maar net als Survivor ook eens in een andere setting. Of bijvoorbeeld landen mixen ipv. NL/BE.

een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 17-10-2006, 16:57:27 »
Geen eiland, maar net als Survivor ook eens in een andere setting. Of bijvoorbeeld landen mixen ipv. NL/BE.

Wat doen ze bij Survivor voor settings dan?

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #7 Gepost op: 17-10-2006, 17:00:11 »
Wat doen ze bij Survivor voor settings dan?

Ik heb zien staan: Australian outback, Amazone, noem maar op.

Ik ben voor een ER op de pool! En dan mag meenemen: 1 setje ondergoed, 1 setje zwemkleding. Voor de rest zelf een ijsbeer villen om een jas te maken, hahaha.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 17-10-2006, 17:03:47 »
Ik heb zien staan: Australian outback, Amazone, noem maar op.

Ik ben voor een ER op de pool! En dan mag meenemen: 1 setje ondergoed, 1 setje zwemkleding. Voor de rest zelf een ijsbeer villen om een jas te maken, hahaha.
Expeditie Amundsen ja  ::jaja:: ::rofl::
Hadden we vorig jaar ook bedacht ::rofl::

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2006, 17:06:24 »
Expeditie Amundsen ja  ::jaja:: ::rofl::
Hadden we vorig jaar ook bedacht ::rofl::

Ja en dat de kandidaten dan wekenlang in een ijsberenpak rondlopen, hahahaha. Dat je alleen nog zo'n blauwbekkend koppie ziet met eromheen die pels. Vals ben ik he?

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 17-10-2006, 17:10:10 »
Ja en dat de kandidaten dan wekenlang in een ijsberenpak rondlopen, hahahaha. Dat je alleen nog zo'n blauwbekkend koppie ziet met eromheen die pels. Vals ben ik he?
"En we hebben een winnaar! Gefeliciteerd Kamp Noordpool, jullie hebben gewonnen! Jullie mogen terug gaan naar jullie kamp. Kamp Zuidpool, voor jullie heb ik een minder leuke mededeling. Ik zie jullie namelijk terug op de Gletsjerraad..."

Offline MiSs Stefanie

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-10-2006, 17:25:00 »
Haha ja het klinkt in ieder geval grappig.... ;D

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2006, 17:38:53 »
"En we hebben een winnaar! Gefeliciteerd Kamp Noordpool, jullie hebben gewonnen! Jullie mogen terug gaan naar jullie kamp. Kamp Zuidpool, voor jullie heb ik een minder leuke mededeling. Ik zie jullie namelijk terug op de Gletsjerraad..."

Enorme lolbroek dat je bent  ::rofl::

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2006, 17:52:42 »
Ook een idee: Expeditie Desertson  ::tandpastasmiley::

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #14 Gepost op: 17-10-2006, 17:53:21 »
Ook een idee: Expeditie Desertson  ::tandpastasmiley::

Ja dan kunnen ze met zijn allen naar de duinraad.

Madine

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 17-10-2006, 21:35:40 »

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar ja. Hoeft niet de gehele expeditie te duren, maar misschien de eerste afleveringen ofzo? Een flinke tocht door de Amazone om het kamp te bereiken.

Maar ik had vorig jaar wel een idee, ff nadenken, hoe zat het ook alweer.

O ja, 18 deelnemers nemen deel aan een zware individuele proef. Nummers 1-12 worden over twee kwampen verdeeld. Noord met de nummers 1-3-5-7-9-11 en Zuid met 2-4-6-8-10-12 bijvoorbeeld. Noord en Zuid strijden tegen elkaar zoals altijd tegen elkaar. De verliezerde partij van de eliminatieproef gaat naar de eilandraad en stemt daar iemand weg.

Maar nu komt de twist.

De zes die bij de zware beginproef zijn afgevallen blijken ergens met z'n allen op een eilandje te zitten. Het kamp dat naar de eilandraad is gestuurd stemt niet alleen iemand uit hun midden weg, ze moeten ook iemand uit het 'verliezerskamp' promoveren. Ze stemmen dus twee keer: éénmaal iemand weg, en éénmaal wie diegene komt vervangen.

De afvaller vertrekt naar het verliezerskamp en moet daar hopen dat hij ooit weer in aanmerking komt om een toekomstige weggestemde te vervangen.

Er komt ook een stukje taktiek bij kijken. Want het verliezerskamp neemt, evenals kamp Noord en Zuid bij de samensmelting deel aan een samensmeltingsproef. De twee kampen die winnen mogen verder, het kamp dat verliest is definitief exit, alles zes. Als kamp Noord en Zuid zijnde moet je er dus voor waken dat je niet je sterkste deelnemers naar het verliezerskamp stuurt.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #16 Gepost op: 17-10-2006, 21:46:34 »

Een trektocht door de jungle zou inderdaad heel leuk zijn. Of een  combinatie van jungle-trektoch en schipbreuk: dat ze met een vlot het land moeten zien te bereiken, dan door de jungle, om tot slot ergens een kamp op te bouwen. Wel lastig allemaal, zeker als je die vlotreis een tijdje (paar dagen) wilt laten duren. Ze moeten natuurlijk niet door een storm uit koers raken en ergens anders aanspoelen/verdrinken/verhongeren. Levert wel spectaculaire televisie op overigens. ;)

Nog een idee: de kandidaten zitten met z'n allen op een houten VOC-schip. Dat schip moeten ze naar een bepaalde plek zien te krijgen. Dat duurt een paar afleveringen, waarin er proeven op het schip plaatvinden en enkele mensen worden weggestemd. Op een nacht wordt het schip door de crew tot zinken gebracht. Hhet is dan zo gepland dat het schip zich op dat moment vlak bij een eiland bevindt. De kandidaten moeten dan van de boot zien te komen: reden wat er te redden valt en zo wordt de 'normale' expeditie vervolgd.  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 17-10-2006, 22:00:09 »
Ik heb nog een openingsproef:

20 kandidaten starten allemaal in eigen kleine kooi. Daarin moeten ze een puzzel of iets dergelijks maken waarmee ze uiteindelijk de kooi kunnen verlaten. De persoon die als laatst in zijn/haar kooi overblijft ligt uit de expeditie en gaat direct naar huis (of een afvallerseiland, jeweettoch ::tandpastasmiley::).

De andere 19 moeten het eiland doorkruisen naar de andere kant (het moet wel een mooi groot eiland zijn met een jungle in het midden, zodat het wat moeite kost). Aan de andere kant liggen 2 kano's. In elke kano passen 9 mensen, deze 9 mensen zullen kampgenoten van elkaar zijn. Maar in de kano's is er maar plaats voor 18 mensen. De gene die als laatste in een kano zit moet eveneens naar huis.

Zodra een bepaalde kano vol zit mogen de mensen gaan roeien, naar een ander eiland. Het team dat daar als eerst aankomt wint, het verliezende team moet naar de eilandraad.

Of: Het team dat als eerste aankomt wint een kist met spullen erin (Wok, Mes, Bijl, etc.) en het team dat verliest krijgt niks.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 17-10-2006, 22:05:24 »
O ja, 18 deelnemers nemen deel aan een zware individuele proef. Nummers 1-12 worden over twee kwampen verdeeld. Noord met de nummers 1-3-5-7-9-11 en Zuid met 2-4-6-8-10-12 bijvoorbeeld. Noord en Zuid strijden tegen elkaar zoals altijd tegen elkaar. De verliezerde partij van de eliminatieproef gaat naar de eilandraad en stemt daar iemand weg.

Maar nu komt de twist.

De zes die bij de zware beginproef zijn afgevallen blijken ergens met z'n allen op een eilandje te zitten. Het kamp dat naar de eilandraad is gestuurd stemt niet alleen iemand uit hun midden weg, ze moeten ook iemand uit het 'verliezerskamp' promoveren. Ze stemmen dus twee keer: éénmaal iemand weg, en éénmaal wie diegene komt vervangen.

De afvaller vertrekt naar het verliezerskamp en moet daar hopen dat hij ooit weer in aanmerking komt om een toekomstige weggestemde te vervangen.

Er komt ook een stukje taktiek bij kijken. Want het verliezerskamp neemt, evenals kamp Noord en Zuid bij de samensmelting deel aan een samensmeltingsproef. De twee kampen die winnen mogen verder, het kamp dat verliest is definitief exit, alles zes. Als kamp Noord en Zuid zijnde moet je er dus voor waken dat je niet je sterkste deelnemers naar het verliezerskamp stuurt.

Nee, dat vind ik teveel Terra Incognita gehalte. Niets mis met dat programma verder, maar die draai vond ik toch wat minder leuk.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-10-2006, 22:12:37 »
Nee, dat vind ik teveel Terra Incognita gehalte. Niets mis met dat programma verder, maar die draai vond ik toch wat minder leuk.
Ja ik vind dat je gelijk had. Dat vond ik het irritante bij Terra Incognita, dat er niemand afviel.