Ik vind het niet kunnen om Wietske en Linda nitwits te noemen. Voor hetzelfde geld is het programma zo gemonteerd dat ze niks zeggen. Denk je echt dat ze daar dagen zitten zonder maar 1 positieve bijdrage?
Ik ben er ook niet blij mee dat het oude kamp een blok vormt van 5, maar zo'n blok is zeker al eerder voorgekomen in ER, al werd er toen misschien niet de nadruk opgelegd. Het is misschien ook niet meer dan logisch dat je als oude kampgenoten niet op elkaar stemt, maar op andere kampgenoten. Om het dan gelijk een complot te noemen... Het is niet eervol of zo, maar wel tactisch, en ook logisch. (Ik kan hier wel zeggen dat ik het slecht vind dat ze dat doen, en ik zou ook zeggen dat ik het niet zou doen, maar als je daar zit, met de finale in zicht, weet ik nog niet wat ik zou doen.)
En dat er daardoor dan een favoriet afvalt zorgt volgens mij voor de grootste commotie. Als in het blok van 5 de favorieten hadden gezeten, en in het blok van 3 niet, dan hadden er heel wat minder hanen naar gekraaid hier. Nu baal ik ervan dat Bernadette en Olga minder kans maken, maar als Ignaz, Curd en Koen in het groepje van 3 hadden gezeten, was ik superblij geweest dat die eruit vlogen (ook voordat de verwikkelingen met de kampen in de samensmelting begonnen.).