Auteur Topic: aanmelden Robinson 2007  (gelezen 198577 keer)

Offline honeymaker

• Forumlid
Re: aanmelden Robinson 2007
« Reactie #360 Gepost op: 12-06-2007, 15:37:53 »
Zeker niet omdat het bol stond van de onwaarheden en weglaten van ongeveer drie kwart van mijn leven. Je gaat er echt wel vanuit dat je in zijn geheel geintroduceerd wordt en dan niet als iemand die je helemaal niet bent (daar doel ik dus mee op de intro-aflevering n het bijzonder). Als je dan moeite doet om je theaterleven te laten zien (studio boeken, theaterwerk doen om te laten zien wat dat is) en ze knippen het er helemaal uit......geloof me dat is echt een klap in je gezicht hoor.

Ik vind het typisch dat je dit direct aanmerkt als breken. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik daardoor gelijk een negatief beeld van je heb gekregen. Het enige wat ik dan registreer is 'oh, ze is griffier van beroep'. Daarbij uiteraard wel aannemende dat je niet dag in dag uit je hele leven griffier zit te wezen. Het enige wat in mijn optiek bij jou beter verteld had kunnen worden, is waarom je nu precies helemaal instortte. Had dat alleen te maken met het buitengesloten worden van de groep? Of speelden er andere dingen mee die niet zijn vertoond? Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Stortte je überhaupt wel helemaal in?
Het breken van personen is natuurlijk altijd iets waar ze in Reality-programma's goed in zijn. Waarom weet ik niet, want ik zou persoonlijk liever zien hoe het er echt aan toe ging. De toevoeging van de gehele eilandraden op de Talpa-website was hier al een verbetering in.
Als we het echt over breken hebben, dan denk ik dat ze daar in Amerika nog veel erger in zijn. Een goed voorbeeld daarvan is het Reality-kookprogramma Hell's Kitchen waarin kandidaten o.l.v. de Britse topkok Gordon Ramsay strijden om een restaurant. In deze serie werd, zodra iemand werd uitgekafferd, een andere kandidaat steeds lachend in beeld gebracht, alsof ze zich stond te amuseren dat haar medekandidaat werd uitgekafferd. Heel doorzichtig natuurlijk, maar het versterkt wel haar 'bitchy' imago. Ook Ramsay zelf wordt daarin veel minder menselijk voorgesteld dan hij daadwerkelijk is.
Om bij ER te blijven hebben we natuurlijk het 'John & Carl versus Esther 'drama''. Dat daar voor Esther niet al te leuke dingen zijn gebeurd, betwijfel ik zeker niet, maar ik denk wel dat beide heren door de afdeling montage nog eens flink wat dieper de grond in zijn geboord.
« Laatst bewerkt op: 12-06-2007, 15:43:02 door honeymaker »

Offline FLITS

• Forumlid
« Reactie #361 Gepost op: 13-06-2007, 14:11:30 »
het is inderdaad zo dat in een programma van 50 minuten niet alles kan verteld worden. er wordt een selectie gemaakt van thema's die bijdragen tot het gehele verhaal. maar dingen die weggelaten worden zijn niet altijd door de programmamakers weggelaten. de kandidaten verzwijgen ook dingen naar de camera's toe, hoewel hen steeds gevraagd wordt altijd open kaart te spelen. in het geval van 'clown' was dat zeker niet het geval. voor de programmamakers kwam de instorting onverwacht. 'clown' had niet of onduidelijk aangegeven in welke mentale toestand ze verkeerde. in zo'n situatie is het voor programmamakers wikken en wegen hoe dat 'plotse' vertrek op een duidelijke manier verteld kan worden. ik steiger dan ook als 'clown' spreekt over een verhaal 'bol van onwaarheden', als ze voor de programmamakers de waarheid zelf verdoezeld heeft. daarenboven zijn het vaak de kandidaten die zichzelf op het eiland het minst getoond hebben, die hier de meeste posts schrijven. ik denk daarbij ook aan linda. en wat betreft john en carl: die zijn inderdaad erg hard overgekomen in montage, wellicht iets te hard. maar zoals gezegd: in 50 minuten is er geen plaats voor veel nuance: enkel de sleutelmomenten uit het hele gebeuren krijgen aandacht om het verhaal helder te houden. om die reden werd esther ook als het fel geplaagde meisje getoond, terwijl ze in werkelijkheid ook niet bepaald een katje was om zonder handschoenen vast te pakken. op tv worden de karakters, of hoe ze zich op het eiland manifesteren althans, redelijk uitvergroot. maar dat wil niet zeggen dat er onwaarheden verteld worden. een tip voor de kandidaten die nu meegaan: laat je zien zoals je bent, zeg wat je te zeggen hebt als de camera erbij is, zo hoeft er in montage niet naar trukjes gezocht te worden om een persoon neer te zetten in het verhaal. hoe eerlijker en opener de kandidaat, hoe eerlijker de montage.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #362 Gepost op: 13-06-2007, 14:52:56 »
FLITS ben jij betrokken bij de montage van het programma?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #363 Gepost op: 13-06-2007, 15:20:19 »
daarenboven zijn het vaak de kandidaten die zichzelf op het eiland het minst getoond hebben, die hier de meeste posts schrijven. ik denk daarbij ook aan linda.

ik denk dat je hier inderdaad een punt hebt ::ok::

leuke post  :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #364 Gepost op: 13-06-2007, 18:23:35 »
het is inderdaad zo dat in een programma van 50 minuten niet alles kan verteld worden. er wordt een selectie gemaakt van thema's die bijdragen tot het gehele verhaal. maar dingen die weggelaten worden zijn niet altijd door de programmamakers weggelaten. de kandidaten verzwijgen ook dingen naar de camera's toe, hoewel hen steeds gevraagd wordt altijd open kaart te spelen. in het geval van 'clown' was dat zeker niet het geval. voor de programmamakers kwam de instorting onverwacht. 'clown' had niet of onduidelijk aangegeven in welke mentale toestand ze verkeerde. in zo'n situatie is het voor programmamakers wikken en wegen hoe dat 'plotse' vertrek op een duidelijke manier verteld kan worden. ik steiger dan ook als 'clown' spreekt over een verhaal 'bol van onwaarheden', als ze voor de programmamakers de waarheid zelf verdoezeld heeft. daarenboven zijn het vaak de kandidaten die zichzelf op het eiland het minst getoond hebben, die hier de meeste posts schrijven. ik denk daarbij ook aan linda. en wat betreft john en carl: die zijn inderdaad erg hard overgekomen in montage, wellicht iets te hard. maar zoals gezegd: in 50 minuten is er geen plaats voor veel nuance: enkel de sleutelmomenten uit het hele gebeuren krijgen aandacht om het verhaal helder te houden. om die reden werd esther ook als het fel geplaagde meisje getoond, terwijl ze in werkelijkheid ook niet bepaald een katje was om zonder handschoenen vast te pakken. op tv worden de karakters, of hoe ze zich op het eiland manifesteren althans, redelijk uitvergroot. maar dat wil niet zeggen dat er onwaarheden verteld worden. een tip voor de kandidaten die nu meegaan: laat je zien zoals je bent, zeg wat je te zeggen hebt als de camera erbij is, zo hoeft er in montage niet naar trukjes gezocht te worden om een persoon neer te zetten in het verhaal. hoe eerlijker en opener de kandidaat, hoe eerlijker de montage.

Je spreek jezelf nogal tegen FLITS. Aan de ene kant zeg je dat de kandidaten zo eerlijk en open mogelijk moeten zijn om een eerlijk beeld van hen te maken in de montage. Aan de andere kant zeg je dat er in 50 minuten weinig tijd is voor nuance en daarom worden de karakters aardig uitvergroot. (Dat versta ik iig niet onder een eerlijk beeld maken van iemand.) Dus niks "hoe eerlijker en opener de kandidaat, hoe eerlijker de montage". Het is meer "hoe eerlijker en opener de kandidaat, hoe meer materiaal wij hebben om er een lekker verhaal van te maken." Dit heeft dus niets met een eerlijker montage te maken, want zoals je zelf al aangeeft, was die montage bij John, Carl en Esther blijkbaar ook al niet zo heel eerlijk. En dit terwijl deze mensen toch aardig open en eerlijk zijn geweest voor de camera.

Beetje kinderachtig dus om de kandidaten de schuld te geven van jullie manier van monteren. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline FLITS

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 13-06-2007, 20:13:07 »
1,2,3 test
ik geef niemand de schuld, ik reageer op de vermeende 'onwaarheden'
ik spreek mezelf niet tegen, ik nuanceer mijn betoog
carl en esther waren niet open voor de camera
en veel materiaal voor een lekker verhaal, dat is wat zowel programmamakers, kandidaten als kijkers graag zien (behalve test)

Offline Test

« Reactie #366 Gepost op: 13-06-2007, 21:10:41 »
en veel materiaal voor een lekker verhaal, dat is wat zowel programmamakers, kandidaten als kijkers graag zien (behalve test)

Ten eerste heb ik niks tegen een lekker verhaal dus het is niet nodig om het tegendeel in mijn mond te leggen en ten tweede denk ik juist dat hier de crux zit. Daar waar programmamakers een lekker programma denken te maken, hebben sommige kandidaten moeite om zichzelf en/of situaties die zij hebben meegemaakt voor, tijdens of na de expeditie te herkennen. Dat zijn mi precies de halve onwaarheden waar Clown op doelt.

En we hebben het veel vaker van deelnemers (en niet alleen bij ER) gehoord dat men hier problemen mee heeft. Ook is bekend dat men bij de montage geen problemen er mee heeft chronologische volgordes hier en daar wat aan te passen of beelden zo te monteren dat er van alles en nog wat gesuggereerd wordt.

Maar goed, ik verwacht niet van een programmamaker dat hij dit zal bevestigen.
Geniet nooit met mate...

Offline FLITS

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 13-06-2007, 21:29:12 »
natuurlijk zijn montages suggestief. dat gebeurt zelfs in het journaal. maar enkel als dat voor een kijker verduidelijkend werkt. soms is het te moeilijk om een helder verhaal te vertellen louter op basis van wat er precies gebeurde. de manier waarop een verhaal verteld wordt is van groot belang om een publiek de essentie van de feiten te kunnen laten vatten en begrijpen, begrijp je? vooral voor tv, waar de tijd beperkt is en alles van de eerste keer gesnapt moet worden.

ps: ik wil hier geen polemiek over starten, maar ik vind het oprecht razend interessant om over zo'n universeel medium van gedachten te wisselen

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #368 Gepost op: 13-06-2007, 22:11:29 »
Ik niet, dus nu de echte vraag:

Wie is er door de selectie gekomen???

::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Test

« Reactie #369 Gepost op: 13-06-2007, 22:13:22 »
natuurlijk zijn montages suggestief. dat gebeurt zelfs in het journaal. maar enkel als dat voor een kijker verduidelijkend werkt.

Maar ik geloof dus niet dat dit alleen maar gebeurt om meer duidelijkheid te scheppen maar eerder om meer smeuïgheid aan het geheel te geven. Ik zal je een voorbeeld geven. In de expeditie van 2003 waar Björn voor het eerst meedeed, werd in een "volgende week" filmpje een fragment gezet waarin hij iets uitroept van "Ik haat ze!". Dit wekte de suggestie dat hij het over zijn mede-eilandbewoners had. In de aflevering daarna, bleek dat hij het over bepaalde prikbeestjes had. En zo zijn er veel meer voorbeelden te geven, maar dit was wel een hele duidelijke.

soms is het te moeilijk om een helder verhaal te vertellen louter op basis van wat er precies gebeurde. de manier waarop een verhaal verteld wordt is van groot belang om een publiek de essentie van de feiten te kunnen laten vatten en begrijpen, begrijp je? vooral voor tv, waar de tijd beperkt is en alles van de eerste keer gesnapt moet worden.

Ik snap je wel, maar ik geloof het alleen niet. ;D Ik denk dat een dergelijk programma als ER gemaakt wordt als entertainment. Ik denk niet dat de essentie van wat er gebeurd is er werkelijk toe doet maar dat het er meer om gaat een leuk verhaal te vertellen en wat er precies gebeurd is en de kandidaten van ondergeschikt belang is. Ten slotte wordt ER bij een commerciële omroep uitgezonden en zal er natuurlijk geld in het laatje moeten komen.
Geniet nooit met mate...

Offline FLITS

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 13-06-2007, 22:38:40 »
de waarheid ligt in ons midden, test. absoluut.
leuke babbel, maar we moeten stoppen. clown wil de échte vragen beantwoord zien.
tot in oktober  ;)

Offline Test

« Reactie #371 Gepost op: 13-06-2007, 23:09:44 »
::zwaai:: FLITS
Geniet nooit met mate...

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #372 Gepost op: 14-06-2007, 00:36:21 »
leuke babbel, maar we moeten stoppen. clown wil de échte vragen beantwoord zien.
Ik ook! Maar blijkbaar zitten alle pre-geselecteerden (op een paar na) hier met het hoofd in het zand... :(
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline DaSnake

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 14-06-2007, 12:55:43 »
Flits heeft gelijk.

Het is wel raar wat "clown" alemaal zegt;
Kwam de serie in als grijze muis, lag niet in de groep.
Kreeg haar glorie moment bij de hangproef in aflevering 4. Kijk maar hoe verguld ze kijkt als de vrouwen winnen...
Misschien eindelijk geaccepteerd door de groep?
De vraag blijft, koos Klaar haar vrijwillig???

De inzinking was ook echt. "Clown" is een typisch voorbeeld van "het leven om" na zo'n crash.
Van grijze muis  naar super outgoing tot de volgende crash. Haar therapeut zal inmiddels wel een huisje in frankrijk erbij hebben....

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #374 Gepost op: 14-06-2007, 13:12:26 »
Flits heeft gelijk.

Het is wel raar wat "clown" alemaal zegt;
Kwam de serie in als grijze muis, lag niet in de groep.
Kreeg haar glorie moment bij de hangproef in aflevering 4. Kijk maar hoe verguld ze kijkt als de vrouwen winnen...
Misschien eindelijk geaccepteerd door de groep?
De vraag blijft, koos Klaar haar vrijwillig???

De inzinking was ook echt. "Clown" is een typisch voorbeeld van "het leven om" na zo'n crash.
Van grijze muis  naar super outgoing tot de volgende crash. Haar therapeut zal inmiddels wel een huisje in frankrijk erbij hebben....

Heh? Nou zit je me echt te stangen hoor Snake, want dit slaat echt kant nog wal! Ik heb mijn leven helemaal niet omgegooid na ER en ben altijd al out-going geweest.  Als een term totaal niet bij mij past is het grijze muis. Dat is nou precies wat ik bedoel, je hebt een beeld van mij wat nergens over gaat. Je had mij beter begrepen, wanneer het beeld totaal was geweest en niet een detail. I rest my case, want je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Lieverd, denk jij maar wat je wilt, dikke kus van clown! En flits, vriend ik heb nieuws voor je.....volgens mij weet jij al helemaal niet waar je het over hebt, maar ook jij een fijne knuffel van clowntje.

« Laatst bewerkt op: 14-06-2007, 13:14:45 door Clown »

Offline DaSnake

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 14-06-2007, 13:43:07 »
Grappig, heb toch aardig wat andere beelden gezien.
Hoe verklaar je je haar en kleding switch zo plotseling na je breakdown?

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #376 Gepost op: 14-06-2007, 14:01:07 »
Grappig, heb toch aardig wat andere beelden gezien.
Hoe verklaar je je haar en kleding switch zo plotseling na je breakdown?

Lieve lieve sneek,

Grappig idd, ahum........

a. alle kleding op het eiland was ter bescherming tegen de zon veel keuze was er niet, ik draag thuis mijn eigen kleding (dwz: vnl. strak shirtje, lekkere wijde broek en een paar sportschoenen liefst met drie strepen aan de zijkant) en die draag ik al jaren. Aangezien ik voor ER alweer was gaan studeren (theatermaken, ja iets wat een extravert persoon zou kiezen), heb ik niet eens geld om ineens een nieuwe garderobe aan te schaffen.

b. ik heb in de afgelopen paar jaar de volgende haarstijlen gehad:
- rood krul tot op mijn kont,
- rood kort met spikes en gouden glitter (trouwkapsel, hehehe),
- blond kort met spikes,
- kort rood met extra rood erin en een matje en zijkant ongeveer weggeschoren,
- rode krullen (pipo-kapsel, heb ik momenteel ook weer),
- heel kort rood (finale aflevering),
dus heel veel variatie in deze 'grijze muis', groen haar kon niet met mijn baan, maar in augustus ineens weer wel...wie weet....

c. je kent me niet, via ER afleveringen zal je me ook niet leren kennen. Je hebt geen idee waar je over praat als je het hebt over mij, mijn therapeut (hmmm die ken ik nog niet, als jij m wilt betalen dan zal ik eens over een therapeut gaan denken), mijn leven, mijn manier van zijn en wat boeit het je eigenlijk?

d. oh ja, wellicht dat je zelf ook ooit eens een breakdown krijgt, ik hoop dat jij er net zoveel van leert als dat ik heb gedaan......grootste les: verander jezelf niet voor wie dan ook, jezelf zijn is namelijk da bomb.

En ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de RN-ers in volgend seizoen. Ik gok dat van wie we niets horen, inmiddels idd ergens op een eiland zitten elkaar warm te houden in een plensbui en slakken naar binnen te werken............ ::jaja:: Wat denk jij Lukas, kan je nog een heerlijke situatie bedenken voor onze RN-ers ver weg?  ::hug::

Offline DaSnake

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 14-06-2007, 14:20:54 »
Kweenie, heb toch heel wat van je gezien en gehoord.
Sta misschien dichter bij je dan je denkt...

het blijft raar. heb je toevallig in extreme make over gezeten?

Offline DaSnake

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 14-06-2007, 14:22:28 »
klinkt touwens ook alsof je wat coaching heb gehad, is ook erg in tegenwoordig...

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #379 Gepost op: 14-06-2007, 15:13:59 »
Lieve Sneek,

Ik denk dat je je vergist met iemand anders. Ik ken geen mensen die zich anoniem uiten naar mij toe via het internet en zeggen dat ze mij kennen. Het is namelijk duidelijk niet zo, want dan had je je niet zo opgesteld. Als ik je wel hoor te kennen: wie ben je dan?

Extreme make over???? Heh? Hilarisch hoor, maar geloof me, dan had ik wel een andere kop besteld, hahaha.

Dikke kus

Clown  ::bravo::