Vandaar dat ik het mij afvroeg. Ik vind het interessant om te horen wat anderen doen en met welke reden en dit is een interessant onderwerp, vind ik dan. (...)
Ik doe mee aan die TVspelletjes voor het avontuur, de lol, en vooral om... euh, ik vind het woord eigenlijk niet. Een mengeling van het opzoeken van gevaar, de drang om risico's te nemen, soms eens op het randje lopen en nadenken over vanalles...
Ik ben iemand die soms een appartementsgebouw opkruipt, op zoek naar een toevallig niet-gesloten deur die naar het dak leidt, om daar even te gaan zitten, en ofwel te denken, ofwel net niét na te denken, en foto's te nemen van de horizon. De keren dat ik op 60 meter hoogte op een hoek van een appartementsgebouw heb gezeten om te genieten van de zonsondergang en kijken naar de stad die zich voorbereidt op de nacht zijn niet meer te tellen. Het liefst heb ik de appartementen in aanbouw. Geen volk, goed toegankelijk...
En toch heb ik absoluut geen
deathwish of zo hoor, het leven is veel te mooi om weg te gooien! Ik speel ook graag petanque, onder een plataan met een glas 51 en een kruikje water waar de condensatiedruppels vanaf lopen, of op een Italiaans pleintje in Umbria genieten van de
passage en de zwierende kleedjes met een glaasje koele witte wijn, of op het Lago Trasimeno met een motorboot en de wind in je gezicht rond de eilandjes varen...
Aaaah, nog 50 keer of zo slapen en het is weer zover!