OK, hier een verslagje van de selectiedag in Antwerpen!
6:30u de wekker, *hop* eruit, wallen gelift,
klaargemaakt, en de baan op, richting Antwerpen.
Om stipt negen uur op de zestiende verdieping van het Crown Plaza gearriveerd. Daar werden we opgewacht door enkele Hollandse schonen, je krijgt een nummer en een letter opgeplakt, en mag een tas overheerlijke koffie (bakkie leut?) nemen.
Je krijgt ook een hoopje papier in je handen geduwd, 'k heb de pagina's niet geteld maar het waren er zo'n stuk of 15. Gewapend met een balpen, de tas koffie en de bewuste invullijst word je naar een wachtruimte verwezen. Ik was één van de eersten, naast mij zat een kwieke zestiger, en zo weten we weeral dat de leeftijdsgrens op z'n minst 60 is...
De lijst: pagina's en pagina's met vragen over je voorkeuren, gezinssituatie, enzovoort enzovoort. Ondertussen vulde de gang zich met interviewers en stroomde de zaal stroomde vol met kandidaten, ik schat zo'n 20 om 9 uur. Verdeel dit over de dag en je komt aan een 150 die dag (da's maar een schatting). Daartussen loopt er nog een cameraman rond met 15 kilo camera op zijn schouder, met in zijn slipstream en door een navelstreng verbonden een geluidsman met zo'n gigantische dode Duitse herder zonder poten op een stok, je kent dat wel...
Na een ongeveer twintig minuten word ik opgeroepen, een bureautje in geloodst, waar (in mijn geval) drie mensen zitten en een camera op statief. Als ik me net heb voorgesteld en zit komt EP ook binnen en zet zich erbij. Ik zeg "Hoi EP" en hij gaat zitten.
En dan begint de "ondervraging". Je antwoorden op je papieren worden bekeken, en daarover worden vragen gesteld. "Ik zie hier dat je schrijft..., denk je niet dat..." en zo vanalles. Ik denk dat ik daar een kwartiertje of zo binnen heb gezeten, en je wordt écht wel op de rooster gelegd, zij die moeten gaan: maak je borst maar nat!
Enneuh... er is wel een nieuwigheid in vergelijking met vorige jaren, om te zien of je wel écht 100% gemotiveerd bent.
Wàt dat is, ga ik hier niet posten
je kan je er toch on-mo-ge-lijk op voorbereiden of zo
dus je hebt er toch niets aan. Ik wil de verrassing gewoon niet verpesten
Verder waren er ongeveer 9000 inzendingen, maar ik ben vergeten te vragen hoeveel er uit die 9000 geselecteerd zijn. Volgens mijn telling duszo'n 300, 150 Belgen en 150 Nederlanders...
Ah ja, ik zou het nog bijna vergeten, één van de vragen op de lijst was: (letterlijk)
"Ben je aktief op een forum over Expeditie Robinson, zoals bv. Realitynet..."
"Yup, realitynet dus, sinds 2005, nickname "Lukas", @ 1,33 posts per dag. WYSIWYG. What You See Is What You Get, vandaar gewoon Lukas als nick. Hopelijk gaan ze mijn postverleden niet teveel uitspitten, 'k ben af en toe misschien nogal (te) fel geweest dit jaar...
Af en toe heb ik mezelf wel gecensureerd hé, je ziet dat ik mijn leven probeer te beteren
Eerlijk gezegd schat ik mijn kansen zeer laag in, en wel enkel en alleen om de volgende reden:
ik heb maar één interview gehad, er zijn mensen geweest die er DRIE gedaan hebben die dag!
Tja...
Their loss zeg ik maar, maar ze weten ab-so-luut niet wat ze missen, dat scheelt hun al snel 100.000 kijkers!
Naja, tot daar mijn verslagje, aan iedereen die nog moet gaan: GOOD LUCK!!! Geef je helemaal, je krijgt maar één kans!
Aan zij die niet mochten gaan dit jaar: blijveee schrijveeeee, ooit moet het lukken!
Wat ons betreft, de lichting van zondag den 13de: wij zouden binnen de 10 dagen bericht krijgen.
In or out. Volgende week woensdag weten we meer...
allemaal hé!!!