Zaten toch wel een aantal verrassingen in.
Ik had verwacht dat Robin beter in deze rol zou passen dan Klaar, maar het is net andersom. Klaar pakt haar rol beter op dan Robin, die toch weer te veel met het spel bezig is. Klaar stelt zich op als coach en begeleider met een missie (dat wel). Robin is veel meer met het bepalen van de mogelijke afvallers bezig en ondersteunt de groep minder.
Mannenkamp zowiezo wat minder samenhangend, te veel met het eigen spel bezig, komt ook door Robin. Volgens mij komen hier ook de eerste echte conflicten.
Vrouwenkamp is meer eensgezind. Dingen worden gezamenlijk opgepakt met een goede taakverdeling, de organisatie staat vanaf het eerste moment. Jammer dat de waterscooter zo'n belangrijke rol speelde in de eerste proef, anders hadden ze die gewoon gewonnen.
Bij de belgische mannen valt met name Lenny op, die met een hengeltje van niets zo maar 20 vissen uit de zee haalt (Zo doe je dat Douwe). Bij de vrouwen valt vooral Olga in positieve zin op, spreekt haar talen, is zeer aktief en van veel waarde voor de groep. Een enorme meevaller.
Grootste verrassing vind ik de overdaad aan voedsel. Mango's, ananas en 20 vissen. het is wel eens anders geweest.