Auteur Topic: Persoonlijk item  (gelezen 20710 keer)

Madine

• Gast
Persoonlijk item
« Gepost op: 27-08-2006, 18:11:27 »
Wat nemen de lui voor persoonlijke voorwerpen mee? Ik zie dingen als een I-pod, foto's, knuffelbeer, gitaar en zelfs een Fries woordenboek for Christ's sake!

http://www.talpa.tv/web/show/id=497678/langid=43/dbid=1683/typeofpage=47019

Alleen Frederik neemt een hangmat mee, en dat vind ik onbegrijpelijk! Dat is nu precies hét voorwerp dat ik bij me wilde hebben. Als iets belangrijk voor je is, naast eten en drinken, dan is het slaap. Met een hangmat verzeker je je van een comfortable slaapplaats, die in tegenstelling tot een luchtbed niet lek kan gaan, én je ligt ook nog eens hoog, dus geen last van ongedierte. Als mij gevraagd wat ik mee wilde nemen hoefde ik daar niet lang over te denken. Misschien dat een mooi survival Zwitsers zakmes mij nog aan het twijfelen zou brengen, maar wat de **** moet je met een woordenboek?!?!

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gek zijn is gezond!
Re: Persoonlijk item
« Reactie #1 Gepost op: 27-08-2006, 19:06:09 »
De persoonlijke voorwerpen zijn al vaker "persoonlijk " geweest. Bijna nooit is dit een geschikt "survival " voorwerp geweest. Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat zo'n voorwerp ook niet mag, dit wordt afgenomen / geweigerd.

Gek zijn is gezond

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #2 Gepost op: 27-08-2006, 19:06:43 »
En wat te denken van een beschermengeltje?  ???

Ik zou zelf waarschijnlijk een duikbril + snorkel meenemen: nuttig en leuk, handig tegen de verveling. Maar een hangmat is natuurlijk ook een geweldig idee. Het kan ook handig zijn als iemand pen en papier meeheeft, maar ik zou het zelf niet doen.

Ik begrijp alleen totaal niet dat al deze voorwerpen meemogen (als dat tenminste zo is).

Ik vind dat ze met alle persoonlijke eigendommen naar het eiland moeten zwemmen. (dat past ook bij de openingsproef die ik in een ander topic voorstelde)
Dan gaan die I-pod en die gitaar sowieso niet mee!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Madine

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27-08-2006, 20:16:51 »
De persoonlijke voorwerpen zijn al vaker "persoonlijk " geweest. Bijna nooit is dit een geschikt "survival " voorwerp geweest. Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat zo'n voorwerp ook niet mag, dit wordt afgenomen / geweigerd.

Tijdens het eerste seizoen werd veel aandacht besteed aan de persoonlijke voorwerpen, en toen werd er gezegd dat deze was 'om het leven op het eiland wat aangenamer te maken'. Waarom zou je dan niet veel een echt survivalobject mogen kiezen? Daarbij zijn er ditmaal toch ook wel mensen bij die een duikbril, rugzak of hangmat meenemen, het mag dus wel.. En sorry hoor, maar iemand die een mp3-speler meeneemt geeft voor mij al het verkeerde signaal af. Wat moet je ermee? Er is genoeg te doen daar. Ik zou niet in het zand muziek gaan zitten luisteren als er een eiland te verkennen is. En wat gaat 'ie doen als zijn accu leeg is?

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2006, 21:16:01 »
En wat gaat 'ie doen als zijn accu leeg is?

'm opladen met de magnesiumstick
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 27-08-2006, 21:53:19 »
Hangmat en Duikbril zijn de nuttige voorraden die mee worden genomen.
Ik zou zelf een PC meenemen ::jaja:: ::rofl::

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 27-08-2006, 22:54:11 »
Ik zou zelf een PC meenemen ::jaja:: ::rofl::

Een PC ??? Om naar ons te forummen zeker ....  ::rofl::
Zo van ... Hier Willemson, alles is prima met me.... ::rofl::

Neen eventjes serieus : ik vind ook MP3 en IPOD echt heel stom.
Gitaar vind ik dan wel niet stom.. Misschien kan hij 's avonds voor een gezellig deuntje zorgen...
Iemand neemt ook een spel kaarten mee las ik, dat lijkt me ook niet slecht (kaarten zou ik ook misschien wel doen om mijn tijd te doden).
Verder ook zoals hierboven reeds geschreven : een hangmat maar ook een dagboek (zoals Jennifer vorig jaar)...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 27-08-2006, 23:18:05 »
Een PC ??? Om naar ons te forummen zeker ....  ::rofl::
Zo van ... Hier Willemson, alles is prima met me.... ::rofl::

Neen eventjes serieus : ik vind ook MP3 en IPOD echt heel stom.
Gitaar vind ik dan wel niet stom.. Misschien kan hij 's avonds voor een gezellig deuntje zorgen...
Iemand neemt ook een spel kaarten mee las ik, dat lijkt me ook niet slecht (kaarten zou ik ook misschien wel doen om mijn tijd te doden).
Verder ook zoals hierboven reeds geschreven : een hangmat maar ook een dagboek (zoals Jennifer vorig jaar)...
Dagboek is ook leuk. Vooral als je hem hier op RN zet ::tandpastasmiley::

Offline Tengku

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 27-08-2006, 23:51:06 »
Ik heb ook ergens gelezen dat echte survival items niet mee mogen. Maar als je geen survival item mee mag nemen, wat neem je dan meenemen? Ik vind het best lastig, een hangmat is natuurlijk ideaal. Een Mp3 speler vind ik ook niet zo gek, muziek kan je door de saaie of moeilijke momenten heen helpen! En misschien is het beschermengeltje van Michelle wel door iemand gegeven. Een soort aandenken of steuntje!
Misschien heet het daarom ook wel een PERSOONLIJK item...

Madine

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 28-08-2006, 00:49:42 »
Shit zeg, geen survivalvoorwerp? Je gaat daar toch heen om te survivalen? Ik zou nog eerder een rol touw meenemen dan een Ipod. Maar ja, mijn keuze (een hangmat) staan ze al jaren toe, dus dat is kennelijk geen survivalvoorwerp.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #10 Gepost op: 28-08-2006, 07:44:12 »
Er zijn beslist zinnigere zaken te bedenken dan datgene dat nu door sommige kandidaten wordt meegenomen.

Patricia en Ignazio nemen een duikbril mee, dat is in ieder geval nuttig. Wordt trouwens leuk als iemand een van deze duikbrillen leent en hem dan verliest.....

De hangmat van Frederik is op zich geen slecht idee. Maar een voetbal en kaartspel kunnen nuttig zijn om de tijd mee te doden.

En een slaapzak van Werner kan ook nuttig zijn
Gek zijn is gezond

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 28-08-2006, 12:29:05 »
Er zijn beslist zinnigere zaken te bedenken dan datgene dat nu door sommige kandidaten wordt meegenomen.

Patricia en Ignazio nemen een duikbril mee, dat is in ieder geval nuttig. Wordt trouwens leuk als iemand een van deze duikbrillen leent en hem dan verliest.....

De hangmat van Frederik is op zich geen slecht idee. Maar een voetbal en kaartspel kunnen nuttig zijn om de tijd mee te doden.

En een slaapzak van Werner kan ook nuttig zijn
Wie neemt er dan een voetbal mee?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #12 Gepost op: 28-08-2006, 13:38:03 »
Voetballer Lenny naturlijk!  ::)

Maar al met al vind ik dat ze te veel 'lol'-items meenemen. Met voetballen, gitaren en i-pods wordt het net een soort zomerkamp!  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #13 Gepost op: 28-08-2006, 13:41:45 »
Voetballer Lenny naturlijk!  ::)

Maar al met al vind ik dat ze te veel 'lol'-items meenemen. Met voetballen, gitaren en i-pods wordt het net een soort zomerkamp!  :-\\

Ze zuller er snel achterkomen dat het geen zomerkamp is!
Gek zijn is gezond

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 28-08-2006, 14:09:48 »
Was het niet zo dat de deelnemers een lijst met voorwerpen moesten opgeven en dat de redactie(?) er dan één uitkoos voor de kandidaten? Of haal ik nu twee programma's door elkaar?  :-X

Ik zou een pak kaarten meenemen, om ervoor te zorgen dat de verveling wat minder wordt.
Nog even niks.

Offline EmptyVillage

• Forumlid
  • Gek zijn is gezond!
« Reactie #15 Gepost op: 28-08-2006, 14:40:17 »
Was het niet zo dat de deelnemers een lijst met voorwerpen moesten opgeven en dat de redactie(?) er dan één uitkoos voor de kandidaten? Of haal ik nu twee programma's door elkaar?  :-X

Ik zou een pak kaarten meenemen, om ervoor te zorgen dat de verveling wat minder wordt.

Een deelnemer heeft hetzelfde gedacht. Die neemt ook kaarten mee.
Gek zijn is gezond

Offline amanap

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 28-08-2006, 16:27:45 »
Als je leest dat iemand een fries woordenboek meeneemt dan denk je in 1e instantie: "Wat moet ze daarmee op een eiland?"
Maar ga je je verder zoeken onder haar voor en achternaam dan begrijp je misschien ook waarom.
Via google kwam ik erachter dat ze friestalige jazz schrijft en zingt.  ::tandpastasmiley::
kennis is macht, karakter is meer

Madine

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 28-08-2006, 23:30:10 »
Kaarten, gitaar, voetbal.. allemaal prima hoor. Als je daar de verveling mee tegen wilt gaan. Maar als je van te voren al denkt dat je je gaat vervelen dan ben je in mijn ogen niet goed bezig. Daarbij, hoe dol ik ook op voetbal ben, daar ging ik mijn krachten niet aan verspillen.. beter klim je dan in een boom voor een kokosnoot. Maar wel, het zijn hun keuzes, zij staan daar, ik niet, dus ze zullen het wel beter weten dan.

Offline Ramiro

• Forumlid
  • Where's that coconut when you need it?
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2006, 08:42:22 »
Whahaaaahahahaaa

MP3 speler, I-Pod?

LOL, als er IETS stom is, is het dat wel.
Iemand wel eens gedacht aan het feit dat de batterij niet herladen kan worden?

Groooagghhhhh-Ugh?

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2006, 14:14:31 »
Kaarten, gitaar, voetbal.. allemaal prima hoor. Als je daar de verveling mee tegen wilt gaan. Maar als je van te voren al denkt dat je je gaat vervelen dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.
Al de kandidaten die nu vertrokken zijn weten uit ervaring dat er zo wie zo verveling intreedt. De "titanen" hebben dit herhaaldelijk ook beaamd. En je kunt niet heel de dag bezig zijn met in bomen te klimmen en eten te zoeken. Daarom kaarten en gitaar lijken mij wel een goede keuze.

Daarbij, hoe dol ik ook op voetbal ben, daar ging ik mijn krachten niet aan verspillen.. beter klim je dan in een boom voor een kokosnoot. Maar wel, het zijn hun keuzes, zij staan daar, ik niet, dus ze zullen het wel beter weten dan.

Daar ben ik het dan wel mee eens... Voetballen, dat zou ik nu nooit niet gaan doen op een expeditie eiland.