Daar kom ik dan nog even om de hoek kijken en zie daar een enorme lading reacties op Lenny zijn tactische zet.
Mijn mening: Anders zeiken we even niet met zijn allen. Kom nou zeg, waar kom je daar voor? Ik heb het zelf gezegd aldaar tegen Patries: Ik kom niet om vrienden te maken. Lenny zegt t ook: je komt voor het spel. Hij houdt er echt wel een goede vriend aan over in Ignace. Het is toch net zo belachelijk als Ignace nu ineens zou zeggen: backstabber met jou ga ik niet meer om, want ik win waarschijnlijk geen 50.000 euro.
Neen echt even zonder dollen. Wat is er nou mis met het spelen van het spel waar je voor komt. Okee de ervaring is uniek, het geld niet, maar daarentegen kom je uiteindelijk voor het spel en dus de duiten. Als je daar niet voor komt, dan heb je echt niets te zoeken in de expeditie. Kijk naar mij, mij ging het meer om de ervaring, dan red je het uiteindelijk niet, want je hebt de capaciteiten niet om als winnaar over te blijven. Veel hadden dat wel, anderen weer minder en Lenny als meeste.
Mijn conclusie is uiteindelijk, nu we vlak voor de finale zitten: Ik ben voor Lenny. Lenny heeft zich ontzettend bewezen. Lenny is een goeie vent met een gouden hart en hij is een winnaar en dat heeft hem ertoe gebracht dat hij koos voor zichzelf. Een goeie keuze, Lenny!!! Idd Ignace heeft zelf als eerste in de introronde gezegd dat hij alles zou doen om te winnen, complotten, the works.......dat hij het niet waar kon maken, dat is niet het probleem van Lenny. Lenny je bent robinson 2006!
Als goede tweede is daar dan Bernadette, ze heeft het toch maar mooi gehaald. En of zij vuur kan maken, dat zien we dus aankomende maandag met zijn allen. Dame je hebt waardig gestreden en zoals ik al aannam: je bent finaliste! Goed gedaan en respect.
Voor beide strijders een dikke kus en een warme knuffel.
Saron