Tenks Lukas, dat is idd een redelijk briljant idee! Geweldig, religie en realiteit. Mooi concept.
Het kwam zomaar in me op...
Religie en realiteit is misschien inderdaad iets om op door te gaan ja, zeker nu, terwijl de jeugd OFWEL het onzevader niet meer kan opzeggen, OFWEL het elke dag 5 tot 10 keer opzegt. De "gematigde middenmoot", zoals de meeste mensen van mijn leeftijd zijn, zij die nog nét het onzevader kunnen opzeggen en weten dat de naam van Jezus (aka zoon van God) niet wordt uitgesproken als "Chesoes" (niet op z'n Mexicaans dus, zoals in veel Amerikaanse films), die middenmoot is imo aan 't verdwijnen bij de jongeren, althans, in mijn ervaring.
Een aktueel thema dus idd.
Ideetje: een vader die het onzevader kent, met een zoon die het niet wil kennen, en een pastoor die de uitéénvallende kerk wil redden en daarom de vader op zijn plichten wijst en zegt dat hij dat ook moet doen met zijn zoon en dat allemaal dan gegoten in een irl-kleedje.
Drie mensen, religie, en realiteit.
Je kan er dan ook nog aan de zijkant een al dan niet zwangere bedelares/ganzenhoedster bijlappen
die Mara noemt (Mara - Maria, heb je'm)
en een lasser of zo die Jef noemt (Jef - Jozef)
Misschien moet ik maar eens toneelstukken gaan schrijven, is daar een markt voor?