Het is de bedoeling dat je als kandidaat niet verteld wat er is voorgevallen en/of de uitkomst van de expeditie. Ik heb dat dan ook niet vernomen van de andere kandidaten, ik heb met een aantal wel contact, maar we hebben het dan niet over de expeditie en wie hoever is gekomen. Dat zou de lol er ook wel afhalen, toch? Dus ook ik moet net alles jullie elk week afwachten wat de nieuwe ontwikkelingen zijn.
Natuurlijk vind ik het jammer dat ik de herindeling, de samensmelting en de finale niet heb gehaald. Ik heb daar nog veel over nagedacht en als nogal streberige persoon zal ik daar altijd een soort rotte plek over voelen. Ik kan echt niet overzien hoe het anders was geweest met andere mensen, dat is koffie dik kijken, daar heb ik niets aan in dit stadium. Ik vind ook dat ik dan niet mag gaan stellen dat een andere groep wel goed was gegaan, dan zou ik onrecht doen aan de dames uit mijn team. Ik weet wel dat het de juiste en enige beslissing kon zijn geweest op dat moment in die situatie om te vertrekken. Maar nogmaals afhaken is niet mijn stijl, niet mijn streven en wie A zegt, zegt in mijn geval altijd ook B, dus ik zie het wel als een persoonlijk falen. En dat doet pijn.
Bedankt voor je antwoord!
Zo'n beslissing lijkt me inderdaad erg moeilijk (ben ook erg perfectionistisch ingesteld
), maar je bent natuurlijk niet 'over één nacht ijs gegaan'. Achteraf houdt je dan altijd 'had ik maar dit gedaan' en 'had ik maar dat gezegd' ideeën, maar dat is natuurlijk niet terecht.
Naar mijn idee valt dat wel te vergelijken met een hardloopwedstrijd: tijdens de wedstrijd ben je op een gegeven moment kapot en lukt het je niet om meer te geven. Maar achteraf denk je altijd: 'Was ik nou echt zo uitgeput? Als ik even had doorgezet had ik %$#@ kunnen winnen!'
Zo'n gedachte is niet terecht, omdat je achteraf niet meer kunt voelen wat je op het moment zelf voelde.
Klopt er dus eigenlijk ook niet zoveel van het beeld dat in de montage telkens geschetst werd(?):
Saron op de rug gefilmd, treurig op een boomstam zittend, terwijl de andere dames lol hebben.
Of was dit wel een beetje de echte situatie en geeft dit volgens jou wel zo ongeveer weer hoe je je daar voelde?