Ik vind het ook erg zoetsappig. We zien Marnix voor twee proeven weer van zijn eigen winnaarseiland komen, die hij wint, dan gaat hij weer terug naar het eiland. Emma heeft volgens mij 2 hele weken op dat eiland mogen zitten, zonder ook maar de kleinste kans dat ze eruit gestemd zal worden.
Ik heb al eens eerder verwezen naar Survivor, de Amerikaanse versie, maar daar is deel 12 bezig, zonder dat er allerlei rare nieuwe dingen zijn toegevoegd.
Houdt het simpel: 18 survivors, twee kampen, elke week één naar huis (alsjeblieft geen herkansingen), een samensmelting bij ongeveer 10 en dan net zo lang doorgaan tot er 2 overblijven. Die hele evenwichtsbalk (waar Fleur van afviel) vond ik ook verschrikkelijk. Iedereen moet gewoon uit het programma uitgestemd worden en niet door één spelletje eruit kunnen liggen.
Ik wil meer gekonkel, meer allianties zien en voor de rest een simpele en overzichtelijke serie. Ook het feit dat er leiders waren die immuniteit kregen, het spel is wel erg veranderd.
De belangrijkste veranderingen kunnen de makers van het spel zelf maken, door betere mensen te selecteren. Door betere mensen te casten kun je een betere serie krijgen, niet één Carl gaan selecteren, maar het liefst vier van zulke personen. Begrijp me goed, ik was geen fan van hem, maar hij speelde het spel wel met hart en ziel. Als zo iemand tegenstanders van formaat heeft, dan krijgen we pas een goede serie te zien!
P.S. De winnaar moet natuurlijk overzichtelijk gekozen worden door de overige 7 juryleden (in geval van 2 overgebleven personen) en maak het nou niet te moeilijk: Nu wordt de uitslag bepaald door:
1. De stemmen van de juryleden
2. De overgebleven stemmen van Marleen, Marnix en Emma (Marnix won zes extra stemmen, in welke verhouding met de stemmen van de juryleden staat dat?
3. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is, wordt de uitslag ook nog eens bepaald door een (overigens leuke) proef.
Kan iemand mij uitleggen hoe de uitslag nu bepaald word?
?
Kortom, maak het simpel en overzichtelijk, en wees keihard: eruit is eruit, en je kunt niet terugkomen.