Tjonge, wat een verdeeldheid bij de ER-fans, zeker als ik de toelichtingen lees.
Ik vind het zelf erg moeilijk kiezen, mijn eerste ER-ervaring was in 2002, maar toen was ik ook gelijk helemaal in de ban. Over de eerste 2 jaar kan ik dus niet oordelen, maar ik zou die afleveringen dolgraag een keer willen zien.
2002: Voor mij was alles nieuw, de verschillen tussen het vrouwen- en mannenkamp, het onterechte wegstemmen van Meintje, het ergeren aan Nolleke, het bed dat Derk won maar weigerde om in te gaan liggen...
2003: Natuurlijk Bjorn, het dramatische wegstemmen van Karen, het duivelseiland en last but not least de bananenaffaire
2004: De kooi, de moerasketiers, het complot van Matthias tegen Peter en Mo, en eindelijk weer eens een terechte winnaar: Frank. Minpuntje: de vele opgevers.
2005: Tsja, het is allemaal nog erg vers: De affaire Esther, de affaire Cwarl, het nieuwe stemsysteem, winnaarseiland, veel sterke proeven, veel onopvallende kandidaten.
Omdat ik toch een keuze moet maken (ik twijfel tussen 2003 en 2004): 2003, omdat ik toen het meest verknocht aan ER was.