Ik ben het met je eens dat het een goede zet was van Douwe om al zijn stemmen in te zetten. Alleen had hij niet op Max moeten stemmen (beter op Marleen, want die had er al een).
Vanuit Douwe's perspectief was al zijn stemmen inzetten een zeer begrijpelijke keuze. Als er volgende week Expeditieleden zijn die dat in twijfel trekken, dan zijn ze hypocriet. Het lag zeer voor de hand dat Maxime en Carl het op Douwe gemunt hadden. Sterker: als hij zijn stemmen niet uitgebracht had, dan wás Douwe er uit gegaan.
Juist om die reden vind ik het niet onbegrijpelijk dat Douwe zijn pijlen op Maxime heeft gericht. Dat heeft Maxime aan zichzelf te danken en in de hand gewerkt toen hij volstrekt onnodig Carl op ging stoken omtrent het commentaar dat in de groep tegen hem bestond. Ik vind namelijk dat Carl niet verantwoordelijk was voor de bedorven sfeer in de groep dit keer. Het was de groep zelf die Carl niet verwelkomde, en het was Maxime die vervolgens olie op het vuur gooide. Een zeer bedenkelijke actie.
Maar daarmee vind ik het dus heel begrijpelijk dat Douwe Carl en Maxime als duo is gaan zien. Het liefst wilde hij Carl eruit hebben, maar omdat dat niet kon werd Carl's maatje Maxime het meest logische slachtoffer. Met de dames heeft Douwe namelijk een uitstekende verstandhouding. Door een van hen eruit te stemmen zou hij zichzelf ontrouw zijn geworden, en je kunt Douwe een hoop verwijten, maar dát past nu juist niet bij hem. Hij blijft altijd zichzelf trouw.
Ik had Maxime vrij hoog zitten steeds, maar deze aflevering vond ik hem een bedenkelijke intrigant. En het is precies dat wat hem de kop gekost heeft. It's all in the game.