Wow, wat een ontknoping van deze aflevering. Ik begrijp wel dat Douwe zichzelf wilde redden, dit had voor hem de enige mogelijkheid kunnen zijn dus wat dat betreft kan je hem niets kwalijk nemen. Carl daarentegen was erg tactisch en alleen met zichzelf bezig door niet te stemmen..
Ik ben het met je eens dat het een goede zet was van Douwe om al zijn stemmen in te zetten. Alleen had hij niet op Max moeten stemmen (beter op Marleen, want die had er al een). Want Maxime was - ondanks zijn "flirt" met Carl - erg geliefd in het kamp en bovenal: Iedereen vond hem een echte Robinson (zelfs Douwe). Dus nu is iedereen - terecht - woest op Douwe dat hij Maxime eruit geknikkerd heeft, en dus moet Douwe volgende week immuniteit zien te krijgen, anders is het voor hem exit, of hij zelf nou nog 6 stemmen zou hebben of niet.
Wat betreft Carl: Ik heb hem het liefst ook zo snel mogelijk uit de expeditie, maar deze proef heeft hij verdiend gewonnen (maar had hem liever een etentje met Fleur gegund
). Wat betreft Carl's niet-stemgedrag: Maxime gaf zelf ook al aan dat hij dacht niet in de gevarenzone te zitten (en bracht zelf ook geen stemmen uit!), dus ik vind het wel slim van Carl om geen stemmen in te zetten. Zo, nu stop ik met positieve dingen over Carl te zeggen, de geest van Esther tikt me al op de schouder
.