Het is hier een en al "de beste stuurlui staan aan wal" wat de klok slaat, blijkbaar kunnen velen daar toch voldoening uit halen, en tegelijk niet inzien dat ze zelf fout bezig zijn.
Wat betreft mijn walstuurkunsten over het bed, ik probeer maar een reden te zoeken waarom john zo fanatiek tegen esther is en de rest niet reageert. Niemand gaat mij hier toch vertellen dat Kamp Esther, zonder John, Carl en Esther zelf meegerekend, achterlijk of sociaal-gestoord of absoluut geen gevoel van rechtvaardsigheid hebben.
Trouwens ik blijf erbij, denk je dat Carl en John niet razend zullen zijn geweest dat Meredith, Wim, Marleen en Nicole ESther wel zouden proberen te accepteren, dat kan toch niet anders dan dat JOhn en Carl dit als verraad gezien hebben.
Wim en Meredith reageren in de aflevering inderdaad niet op John's ronduit bedreigende uitspraken, maar ik kan met echt niet, maar dan ook echt niet voorstellen dat jonge gezonde en intelligente mensen als Wim en Meredith geen reden hadden om te laten wat ze volgens iedereen hadden moeten doen. (en dan heb ik het niet over hun eigen plaats op het eiland in niet in vraag te stellen)
Vooral Marleen had het meeste tegen JOhn in kunnen brengen denk ik,als mede-oudere van het voormalige oude kamp en zelfs zij heeft dit niet gedaan, nochtans ook zij lijkt me toch geen onmenselijke verpersoonlijking van meeloperij en ongezond opportunisme...
Hopelijk komt volgende week alles terug een beetje beter te gaan, hoewel de beelden weer weinig goeds laten uitschijnen...
ps: misschien was John zo pissig omdat die hevige regen zn kapsel naar de haaien heeft geholpen, en omdat hij geen krullen heeft als Esther, maar stijl opa-haar