Los van dit alles denk ik inderdaad dat Nederlanders geen schijn van kans hebben in het chauvinistische België!
Belgen haten Nederlanders omdat ze te dom zijn om verder te kijken dan hun eigen grens!
Eigen volk eerst, Blok of Belang het maakt ze niet uit!
Jammer België, het maakt jullie tot wie je bent!
Ennuh...Talpa...kan het de volgende keer zonder Belgen?
Desnoods met Duitsers, maar in Godesnaam niet met Belgen, ze bewijzen zich sowieso keer op keer....zo ontzettend niet TV waardig!
even ter verduidelijking
1/ belgen haten NIET nederlanders
2/ belgen zijn niet dom
3/ de meerderheid van de belgen haat het vlaams belang, en is absoluut tegen het eigen volk eerst gedoe (en nog even vermelden dat het vlaams belang liever vlaanderen als een deel van nederland ziet dan als een deel van belgië samen met wallonië)
4/ niet tv waardig? geef dan eens een voorbeeld. de meest tv onwaardig figuur van dit jaar is ongetwijfeld john
5/ zonder belgen? oké ja, deze expeditie lopen er ontzettend zwakke mossels zonder ruggengraat bij de belgen (vooral meredith en wim en aanvankelijk emma ook in het jongerenkamp, maar ook die oerlul van een carl). maar robin, frank, mat, eva, jutta, bjorn,...dat waren toch stuk voor stuk geweldige belgen.
6/ de argumentatie van nicole vond ik niet kloppen: ze is niet weggestemd omdat ze nederlands is. ik denk dat de 2 mossels op haar gestemd hebben omdat ze de overige kandidaten niet zo goed kennen, en op esther mochten ze niet stemmen. john, carl en (ik kan even niet op haar naam komen) hebben dan weer op nicole gestemd omdat ze wisten dat ze eruit lag bij de vorige eilandraad en dat daar dan wel een reden voor moet geweest zijn. trouwens, er is niet op john gestemd, terwijl hij ook wel nederlander is.
dus kijk aub iets verder dan de ingebeelde eeuwige belgië-nederland strijd
en kijk naar de mensen, niet naar de nationaliteiten
en nu over de aflevering:
ik walg van john's en carl's gedrag, maar eveneens van dat van die 2 zwakke mossels omdat ze zo hard meelopen.
ze hebben esther gewoon geen kans gegeven, en ik vond niet dat esther overkwam als een autoritair leider. de enige die daar wel redelijk in was is spijtig genoeg al naar huis gestemd (en ook omdat de rest niet de moeite heeft gedaan haar beter te leren kennen, ze zijn op de eilandraad gewoon afgegaan op het feit dat ze al eens was afgevallen)
het gedrag van zielige john was zo onredelijk en ik heb me nog nooit zo kwaad gemaakt voor de tv.
die vent moet eruit (en nee, niet omdat ik belg ben en nederlanders zou haten, maar omdat hij het gewoon niet meer verdient om in de expeditie te zitten)
van mij mogen winnen:
1/ marnix of esther
2/ fleur, maxime, douwe (of nicole mocht dat ook wel zijn, maar die ligt er spijtig genoeg uit)