Ik zal hier maar even kopieren wat ik elders weggezet heb dan
======
Ik kon het niet goed uit de beelden halen. Of kamp zuid nu bij kamp noord in de boot zat. Dacht 10 man te tellen. Misschien cameramensen of Wim heeft opgegeven. ALs ze met zijn allen in de boot zitten heeft dat wellicht te maken met de proef die bepaalt wie er de samensmelting haalt.
De immuniteitsproef van deze week had men gekopieerd van de Amerikaanse survivor reeks van vorig jaar. Dat wil zeggen men heeft een deel veranderingen doorgevoerd die de proef verpestte. Die uit de amerikaanse reeks vond ik de beste proef ooit.
Veel groter parcours met ondiep en wat dieper water, geen flauwekul met gongs en pauzes, mogelijkheid tot uitstappen van kandidaten onder vroorwaarde dat ze het gewicht doorgaven aan een ander teamlid etc.
Maar goed het zou kunnen dat men al varende in die boot doet wie er het eerst op het nieuwe eiland is (ook proef van amerikaanse survivor van vorig jaar). Omdat men zei dat degene die die laatste immuniteitsproef won meer kans zou hebben op het halen van de samensmelting zou het bijvoorbeeld kunnen dat kamp zuid achteraan in de boot moet zitten. Men vaart gezamenlijk en mag op elk moment de boot verlaten. De laatste zoveel op het strand vallen af.
Hoe dan ook dat zinnetje van de presentrati=rice geeft aan dat kamp zuid een nadeel moet hebben.
======
Als jij zegt dat ze leden van kamp zuid achterin zitten, dan is de kans volgens mij heel groot dat het de hierboven beschreven proef is. Roeien naar het eiland en de eerste zoveel bereiken de samensmelting. Het cruciale is wanneer duik ik uit de boot en hoe een lang stuk zwem ik.
Ik denk dat er 9 doorgaan. Er hadden er 2 af moeten vallen maar Wim is dan waarschijnlijk al weg.