Vond sws dat de affectie van Marnix meteen oprechtheid uitstraalde, die van Carl kwam me in eerste instantie meteen gemaakt over.
Ik wil mezelf zoveel mogelijk een eigen beeld proberen vormen van de diverse kandidaten, ook van Carl en probeer me niet te veel te laten leiden door de programmamakers, snijtafel en voiceovers
al maakt Carl dat niet zo makkelijk want hij komt gewoon niet zo sympathiek over, bovendien schijnen daar wel meerdere mensen op dat eiland hetzelfde over te denken Maar meteen vanaf het moment dat die twee in beeld kwamen met aapje voelde de affectie van Marnix echt en die van Carl gespeeld, om in goede plaatje te blijven met Marnix. Ik vroeg mezelf onmiddelijk af hoe lang hij die maskerade vol zou houden. Niet erg lang dus naar bleek
Vond het erg grappig dat na Carl's uitspraak dat Marnix en hij misschien wel vrienden konden worden, heel duidelijk bleek dat Marnix daar wat anders over dacht en het gezelschap van Chico prefereerde
Ik denk dat Marnix wellicht door zijn overwonnen ziekte anders tegen bepaalde dingen is gaan aankijken, veel meer innerlijke kracht heeft en relativeringsvermogen. Dat maakt hem natuurlijk wel een sterke concurrent, dus als hij immuniteit verliest is het altijd afwachten wie er dan nog in het spel zitten.
Marnix komt op mij over als een zeer sympathiek mens, zeer sociaal en krachtig - al lijkt hij die kracht met name ook uit teamwork te putten, niet zozeer persé individueel. Of het genoeg zal blijken voor de Robinsontitel blijft afwachten natuurlijk - moreel vind ik hem sws al de (over)winnaar van ER samen met Esther toch ook