Wat een loser,..en dat zou als ouderdomsdeken de verstandigste moeten zijn.Een air die hij zich wel poogt aan te meten maar verder dan het manipuleren van een onnozel wicht en een jongetje van net geen 16 geraakt hij niet.Want carl had onze, in permanente staat van midlife crisis verkerende John, natuurlijk al lang in zijn zakken zitten.
Zulke mensen, die onder de mom van "ik ben rechttoe / rechtaan" anderen hun vrijheden en integriteit in het gedrang brengen zijn ronduit gevaarlijk.
Gelukkig dat ie al dat geld in de schoot geworpen kreeg want anders moest ik hem nog mee gaan onderhouden ook, want zulke , op vadertje staat terende kerels ken ik onderhand wel.
Neen wat ie daar laten zien heeft tart elke vorm van respectvol omgaan met mensen.
Dat ie als een vos de zwakke plekken van zijn prooi detecteert en daar iets mee doet, tot daar aan toe (het blijf immers een spel) maar dat ie daar op zo'n manier misbruik van maakt om een mens emotioneel te kraken en elk greintje respect en geloof in zichzelf af te pakken.
Want als je zelf niet ziet dat je enkel je smoelwerk van de matras aftrekt om het dan vervolgens in de etenspot te steken en daaarna terug op die matras duikt in schril contrast is met wat Esther heeft gepresteerd dan pleit zulks helemaal niet voor je verstaandelijke vermogens.
Nee jongens, die twee laatste afleveringen plaatsen de positie van Elbert in het kamp John/Carl in eeen heel ander daglicht.
bericht aangepast: Stormpie