Hoi, ook ik heb me na het zien van deze aflevering geregistreerd, dit was werkelijk te walgelijk voor woorden. Ik vraag me af wie de screening doet van de kandidaten. Bij deze voeg ik er ook gelijk even het krantenartikel bij uit onze regionale krant. En dan te bedenken dat zulks een individu bij ons in de stad komt wonen!!!!!!!!
BN/De Stem
Rust na slopende tv-opnames
Zaterdag 27 augustus 2005 - DONGEN – John Vermolen (52) uit Dongen is de oudste deelnemer van de nieuwe serie ‘Expeditie Robinson’ die vanaf maandag op televisie te zien is. Vermolen: „Het was heel, heel, heel zwaar.“
Nadat de niet flauw uitgevallen John Vermolen zich enkele maanden geleden aanmeldde voor de nieuwe ‘Expeditie Robinson’ had hij er geen idee van dat het verblijf op het tropisch eiland bij Maleisië zo heftig zou zijn. „Ik zit nog steeds onder de littekens van het urenlange krabben aan de muggenbeten“, aldus de fitte vijftiger die zich nog een keer wou bewijzen.
Vermolen: „Ik ben wel wat gewend. Gedurende mijn hele leven heb ik over de aardbol gezworven. Gewoon op de bonnefooi. Overal waar ik kwam, zocht ik baantjes. Het avontuur en reizen zit me in het bloed. Deze ‘Expeditie Robinson’ was fysiek en mentaal echter wel extreem belastend.“
Volgens de in Breda geboren Vermolen werd hij na aanmelding grondig getest. „We moesten fietsen, zwemmen en allerlei oefeningen doen. Klaarblijkelijk ben ik fit en kerngezond, want ik werd geselecteerd.“
Fit of niet. Vermolen kreeg het behoorlijk voor de kiezen in Maleisië. „Er was niets te eten op dat eiland. ’s Ochtends vingen we wat krabbetjes of oesters en dat was dan je ontbijt en lunch tegelijk. Verder was er buiten kokosnoten niets eetbaars te vinden. Na twee dagen ga je dat echt voelen. Het holt je letterlijk uit. Vanwege de hoge luchtvochtigheid en de voortdurende hitte verlies je steeds meer kracht.“
Daar kwam nog bij dat Vermolen slecht sliep. „We lagen op planken. Ik deed ***** nachten lang geen oog dicht van het ongedierte. Alles wat vliegt, kruipt en loopt, heeft me gebeten. Ik zat helemaal onder de bulten. Verder hoor je allemaal vreemde geluiden. Het was uitputtend.“
Alsof het al niet heftig genoeg was, moesten de deelnemers voor het oog van de camera allerlei zware opdrachten uitvoeren. „Daar mag ik niets over verklappen, omdat het programma nog moet worden uitgezonden, maar het was echt afzien.“
Niet alles was kommer en kwel. Vermolen: „Daar staan hele mooie dingen tegenover. Op een nacht kwam er een zeeschildpad voorbij. Die legde haar eieren op het strand. Prachtig. Dat heeft me enorm aangegrepen. Je gaat toch anders naar de wereld kijken. We hebben er nog over gedacht of we er iets van op zouden eten, maar uiteindelijk hebben we unaniem besloten dat dat toch echt niet kon.“
Vermolen wil de komende tijd vooral uitrusten. „Ik woon nu tijdelijk in Dongen. In september verhuis ik naar Oosterhout en dan ga ik op zoek naar een leuke vrouw. Ik ben gescheiden, maar alleen is maar alleen. Ik zoek een vrouw die ook van reizen houdt.“ Aangezien Vermolen vanaf maandag wekelijks bij Talpa in actie is te zien, kunnen de dames rustig kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben.
BN/De Stem
Edit: Spoilertje verwijderd - Test