Voor de liefhebbers:
Op het forum over Esther staat een persoonlijke reactie van Esther op alle uitlatingen over de afgelopen aflevering. Zeker even lezen
Hoewel hetvolgende voor een groot deel over Esther gaat (in een topic over John) lijkt het me toch nuttig voor de hele psychologische discussie om iets meer over Esther te weten:
Ter info de volgende beschrijving van Esther:
Cv Esther Jacobs
Esther Jacobs haalde haar bachelor of business administration aan de Universiteit Nyenrode. Haalde daarna in Florida haar masters in Latijns-Amerikaanse studies. Haar moeder is een kruideniersdochter en haar vader een ‘ondernemend type’, die opgeklommen is van vertegenwoordiger tot directeur van een groot bouwbedrijf. Van hem heeft ze haar voorliefde voor avontuur en ongebruikelijke dingen. Na haar studie werkte ze twaalf jaar als zelfstandig marketingconsultant. Ze is de oprichtster van Coins for Care en de Donateursvereniging (
www.donateursvereniging. nl), die nu iets meer dan duizend leden heeft. Meest recente inzicht: ‘Veel mensen vinden me een drammer, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar als je het voor goede doelen doet, heet het ineens doorzettingsvermogen.’
Zeker geen simpel vrouwtje....
Wil je het hele interview lezen in Intermediair surf dan naar:
http://mmbase.intermediair.nl/artikel.jsp?id=64295Of kijk op haar eigen website
http://www.estherjacobs.info/Overigens als je op coins for care en esther jacobs zoekt dan vind je nog veel meer.
bv.
Ik heb deelgenomen aan Expeditie Robinson omdat: Ik normaal gesproken iedere twee uur eet en ik de uitdaging aan wilde gaan om ook zonder eten te kunnen functioneren. Als ik niet eet, wordt ik kribbig en ik wilde kijken hoe ik dan zou functioneren…. Bovendien ben ik normaal gesproken een einzelganger en wilde het “groepsding” wel eens uitproberen. Zeker de combinatie van deze twee leek me een echte uitdaging!
of.....
“Ik help mensen en organisaties zich te verplaatsen in de klant”
Esther is een kei. Een kei in communicatie. Een marketing consultant die niet alleen weet hoe het werkt, maar die het ook bewees. Ter illustratie: ze sprokkelde miljoenen euro's bijeen voor goede doelen, nagenoeg zonder kosten te maken. Het wonder? Publiciteit. Het geheim? Denken vanuit de doelgroep. Het klinkt als een open deur, zeker. Maar Esther lijkt de eerste te zijn die deze deur wérkelijk heeft geopend. De kunst is om je te verplaatsen in een ander en vanuit dát standpunt te communiceren. Kijk, dan worden gevoelige snaren geraakt. Dan worden belangen aangesproken, dan wordt in behoeften voorzien. Voorop gesteld dat effectief praten begint met geduldig luisteren.
Het specialisme van Esther is eigenlijk tweeledig. In bedrijven weet ze het menselijke boven te halen. In non-profitorganisaties haalt ze het commerciële boven. Ze luistert (daar heb je het al weer), stelt vragen, lokt vragen uit, komt met ideeën, brainstormt, prikkelt. Onderbuikgevoel speelt de hoofdrol, weliswaar gestaafd met cijfers en argumenten. Deze marketingconsultant heeft een boeiend verhaal. Een verhaal waar elke organisatie winst mee kan doen – profit of non-profit. Sprekend.*