En ik vind het echt schrijnend om te zien hoe weinig de mensen beseffen of niet willen beseffen, hoe hard dit programma wordt gestuurd door het knip en plakwerk door de productie:
Ik geef king loui (van de quote hierboven) helemaal gelijk.
Wat je ziet op tv is niet zoals het er werkelijk aan toe gaat. Dat bleek ook met Johnny zo te zijn. Er werd in de eerste aflevering zo nadrukkelijk gesuggereerd dat Johnny het niet kon velen dat hij de leider niet was. Terwijl de dingen die hij zei over het gemis van zijn kind gingen. En wij maar denken dat hij het over Maxime had...Op een gegeven moment zei Johny "Wel zielig hoor". Hij was op dat moment met een van die dames over zijn kind aan het praten, en het werd zo gemonteerd dat het leek alsof hij het over Maxime had.
Was allemaal spannende knip-plak creatie van de ER crew
En dat is nu weer het geval!
Ik zou al die mensen hier die zo snel hun slechte mening over John hebben geveild en die het allemaal nog niet helemaal inzien dat het knip en plakwerk is en dat we veel van "esthers niet gewenste praktijken binnen de groep" niet hebben gezien op tv, willen adviezeren om met deze gedachte "er wordt geknipt en geplakt" de aflevering nog eens grondig te bekijken op de site van talpa en goed op de details te letten.
http://www.talpa.tv/web/show/id=54585/aflid=63/genreid=1/progid=2Neem maar eens in gedachten:"Stel dat John gelijk heeft, en esther is een vreemde vogel waar we niks mee aankunnen". Als je zo eens aandachtig kijkt respecteer je John's reactie een heel stuk beter.
Dat heb ik ook gedaan wetende dat er een hoop anders verteld wordt. En ik ben echt van mening dat esther vanaf het begin toch vrij veel irritatie in de groep heeft opgewekt en waar de meesten niet op zaten te wachten.
Het begin van het knip en plakwerk begint na 30 minuten: Esther maakt een opmerking over het bed, wat je op tv niet hoort, ze beginnen de scene met de reactie van John. Hij reageert hier nog redelijk nuchter, maar je kan hieruit opmaken dat Esther een niet gewenste uitspraak over het bed deed. En zoals we van John gewend zijn, hij geeft gewoon eerlijk zijn mening als iets hem niet zint. En zo gaat John zich steeds meer irriteren, de uitspraken van Esther laten ze niet horen, en de steeds meer geirriteerde John wel.
Voila, daar komen de meningen over John!
Iedereen stoort zich op een gegeven moment aan het gedrang van Esther, anders wilde vast wel iemand lekker droog slapen.
Kijk ook nog maar naar de vorige aflevering, Zoals hierboven al iemand zei, Douwe moest ook al van het begin af aan niks van dr hebben. Ze bleef irritant doen, urenlang! Tja en Marnix is waarschijnlijk zo'n goeie gast, die kan met iedereen opschieten... Esther wordt lief gepresenteerd, maar is ze dat wel?
Volgens mij is ze zo verdomd irritant aanwezig dat John en Carl er helemaal ziek van worden. Daarom wil John ook niet dat ze bij hun in de tent slaapt. Vanwege haar gemekker!
John en Carl willen haar voor 200% zeker geen tweede kans geven, het gaat hier dus om de persoon Esther en niet om de situatie "er is een nieuwe persoon bijgekomen die ook nog eens de leiding heeft". Als esther dit uitlegt tijdens de eliminatie zie je carl beduidend nee schudden, zo van, nee meid JIJ bent de stoorzender, niet de situatie. Dat moment is het bewijs dat het verhaal op tv anders verteld wordt dan dat zich daar heeft afgespeeld! Kijk maar eens goed.
En nee, de anderen lopen niet achter de mening van John aan om hun positie veilig te stellen. Her en der kun je goed opmaken dat de meerderheid zich gruwelijk aan haar stoort. Als ze samen bijeen zitten bv. En bij de eliminatie is de twijfel af te lezen bij sommigen om haar een tweede kans ALS persoon te geven. Dit heeft niks met positie veilig te stellen te maken.
Zoals de meesten van jullie al zeiden... nog voor deze aflevering, John is de kwaaiste niet.. Esther dus wel waarschijnlijk. Denk daar maar eens over na!!!
Dus ja, ik wacht met spanning op de volgende aflevering.
Ff vraagje, wie is het met mij eens??? Want ik heb alleen nog maar 13 pagina's haat tegenover John gezien hier. Ordeel niet te snel... Al geef ik wel toe dat ie wel erg bot was, dat wel, maar mijn mening is dus dat ie daar een goede reden voor had die wij op tv niet gezien hebben.
Groeten Remko