Auteur Topic: [kandidaat Nl] John  (gelezen 147595 keer)

Offline sophietje

• Forumlid
Re: [kandidaat Nl] John
« Reactie #220 Gepost op: 20-09-2005, 21:21:24 »
Ik erger me hier dood!
Nooit gedacht dat John zo een eikel kon zijn!
Kzit vol frustratie en zou het hem
liefst rechtuit zeggen wat een onbeschofte zak
het eigenlijk is, iemand als hij verdient het nog niet
deel te nemen aan zo'n programma..
Hij zegt dan dat hij zichzelf is..
leuk persoontje dan in het echte leven..
WEG MET JOHN EN HET LIEFST ZO RAP MOGELIJK!

kusje, Sophie, volledig pro-esther sinds John's gedrag!

Offline kaketoe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #221 Gepost op: 20-09-2005, 21:24:19 »
Waar HEB je het over...?

Waarom 'had hij dat gewoon moeten zeggen'? Is het soms niet trendy meer om af en toe je onderbuikgevoelens een beetje te beheersen en voor je te houden? Wie boeit het nou of iemand iemand anders irritant vindt? Het is kwetsend en volstrekt niet van belang. Behalve wanneer het irritante gedrag bepaalde consequenties heeft, maar daar is in het geval van Esther - zo die al irritant zou zijn - volstrekt geen sprake van.

Ik vind Esther gewoon zeer irritant overkomen. In het dagelijkse leven zou ik dat wel trekken en ook als het zou moeten. Blijft wel staan dat ik haar irritant vind. Niet alleen ik maar Douwe en de andere 5 ook. Als ze dat niet was dan zou ze sowieso meer bijval krijgen.
Hoe of waarom ik dat zo zie is moeilijk uit te leggen. Eigenlijk gebasseerd op veel wat ze doet wat ze zegt en vooral op welke manier. De manier waarop is daarbij ook zo clichématig en nep dat ik goed kan begrijpen dat andere kandidaten er niks van moeten hebben. Haar gedrag heeft wel degelijk effect. Als ze zich anders gedroeg zouden echt niet 5 volwassen mensen zo een groepje vormen en zich zo makkelijk neerleggen bij John en Carl hun kleinerende opmerkingen en bejegeningen.

Wat ik niet snap is dat John gewoon niet tegen haar zegt dat hij haar irritant vind. Dan of eventueel een oplossing zoekt of voor de verdere rest normaal met haar omgaat. Hij gaat 10 stappen verder en haalt zelfs onjuistheden erbij.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 21:26:39 door kaketoe »
at your service

Offline lais

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #222 Gepost op: 20-09-2005, 21:25:02 »
 >:(ik heb me samen met mijn vriendin zitten te verbazen over john.Wat een zielig,misselijk ventje is dat.hij heeft het over dat hij mensenkennis heeft maar hij zet zichzelf alleen maar voor schut.Ben benieuwd hoe zijn familie en vrienden(als hij die heeft)hier naar kijken.Voor mij is Esther de Robinson.Hopelijk krijgt ze die kans.....

Offline Bigbaas

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 20-09-2005, 21:27:11 »
Heb net dat intervieuw geluister op 3fm ??? echt wat bezield die man... geeft ook echt geen scheintje toe. Beetje Esther de schuld geven terwijlf zij echt helemaal niets verkeerd doet. Dat ze akela moet worden slaat dan ook nergens op want ik geloof er geen zak van dat zij daar een beetje iedereen heeft staan commanderen..maja..ik zal die man toch nooit aardig gaan vinden. :-\\

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 20-09-2005, 21:27:35 »
John heeft zich absoluut niet populair gemaakt de afgelopen aflevering. Ik kan me heel goed voorstellen dat men hem het liefst van het eiland ziet vertrekken. Maar laten wij asjeblieft een beetje normaal blijven in de berichten hier op 't forum. Dus zonder schelden en schuttingtaal :)
er was eens......

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #225 Gepost op: 20-09-2005, 21:28:55 »
Ik vind Esther gewoon zeer irritant overkomen. In het dagelijkse leven zou ik dat wel trekken en ook als het zou moeten. Blijft wel staan dat ik haar irritant vind. Niet alleen ik maar Douwe en de andere 5 ook. Als ze dat niet was dan zou ze sowieso meer bijval krijgen.
Hoe of waarom ik dat zo zie is moeilijk uit te leggen. Eigenlijk gebasseerd op veel wat ze doet wat ze zegt en vooral op welke manier. De manier waarop is daarbij ook zo clichématig en nep dat ik goed kan begrijpen dat andere kandidaten er niks van moeten hebben. Haar gedrag heeft wel degelijk effect. Als ze zich anders gedroeg zouden echt niet 5 volwassen mensen zo een groepje vormen en zich zo makkelijk neerleggen bij John en Carl hun kleinerende opmerkingen en bejegeningen.

Sorry hoor, daar ben ik het dus niet mee eens (zei eigenlijk iets anders, maar toen las ik was Stormpie had gezegd... zo erg was het nou ook weer niet hoor, was gewoon een beetje boos  :-\\ )
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 20-09-2005, 21:31:39 »
Bij de kijkers heeft John bijna nog meer emoties losgemaakt dan bij Esther  ::)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Nasiem

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 20-09-2005, 21:33:11 »
Wat een gigantische l*l die gast.... Hij is zelf een autoritaire bitch... Wat een schijtvent. Waar haalt hij het vandaan?? En dat de rest zich daar ook in mee laat zuigen.... Heel erg zielug...

VAN mij mag hij er uit... Khad het eigenlijk wel gehoopt bij de eiland raad.. jammer jammer dat het niet door ging.

Arrogante bal.
 ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #228 Gepost op: 20-09-2005, 21:34:00 »
John heeft zich absoluut niet populair gemaakt de afgelopen aflevering. Ik kan me heel goed voorstellen dat men hem het liefst van het eiland ziet vertrekken. Maar laten wij asjeblieft een beetje normaal blijven in de berichten hier op 't forum. Dus zonder schelden en schuttingtaal :)

Offline Bigbaas

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 20-09-2005, 21:42:45 »

Als dit ::) op mij sloeg....SORRY :)

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 20-09-2005, 21:45:39 »

Tja, het zal aan mij liggen, maar volgens mij heeft Esther nog niets van zichzelf kunnen laten zien dan haar avontuur op de rots, en toen was ze zeer dikke maatjes met Marnix. Niks geen irritaties daar. En Douwe, die ergert zich ongeveer aan alles, op een lobbes-achtige manier.

Je bent er overigens van op de hoogte dat gepeste mensen onnatuurlijk gedrag gaan vertonen. Iedereen? Ongeacht wie of wat je bent? Daar zijn onderzoeken naar gedaan.

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #231 Gepost op: 20-09-2005, 21:49:07 »

Wat ik niet snap is dat John gewoon niet tegen haar zegt dat hij haar irritant vind. Dan of eventueel een oplossing zoekt of voor de verdere rest normaal met haar omgaat. Hij gaat 10 stappen verder en haalt zelfs onjuistheden erbij.

Ik kan me voorstellen dat Esther bij sommige mensen niet lekker ligt. Er zijn altijd mensen die je mag of niet. Maar hoe kan je in vredesnaam binnen een paar uur al bepalen dat er van Esther helemaal niks klopt. En steevast elke toenadering van haar torpedeert. Nee John is erg flink fout ::) bezig. Het is nog steeds zo dat ik EP te integer acht om een zo'n type in te huren juist om de boel op scherp te zetten. Hoewel, Talpa zie ik er wel voor aan (deze opmerking is niet gebaseerd op enige zekerheid).
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 20-09-2005, 21:55:40 »
Ik kan me voorstellen dat Esther bij sommige mensen niet lekker ligt. Er zijn altijd mensen die je mag of niet. Maar hoe kan je in vredesnaam binnen een paar uur al bepalen dat er van Esther helemaal niks klopt. En steevast elke toenadering van haar torpedeert. Nee John is erg flink fout ::) bezig. Het is nog steeds zo dat ik EP te integer acht om een zo'n type in te huren juist om de boel op scherp te zetten. Hoewel, Talpa zie ik er wel voor aan (deze opmerking is niet gebaseerd op enige zekerheid).

Ik geloof ook niet dat John is "ingehuurd", maar acht de kans wel groot dat bepaalde zaken zijn weggelaten die de heftige reacties op Esther enigzins kunnen verklaren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 20-09-2005, 21:57:04 »
Ik vond het opvallend te zien dat zelfs EP er mee aan was.
er was eens......

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 20-09-2005, 22:02:06 »
Ik ben eerlijk gezegd ontzettend nieuwsgierig hoe deze ontwikkelingen door de programmamakers bekeken en ondergaan zijn, op dat moment dus. Over de ontknoping bij de eliminatie was in ieder geval goed nagedacht, en EP leidde dat echt meesterlijk vond ik. Dit was zo verregaand oneerlijk en onmenselijk, het kan niet anders of dat moet zijn effect op die mensen gehad hebben.

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 20-09-2005, 22:04:13 »

Te iiritant opgewekt en plaat voor het hoofd. Zoals Nicole al zei ik snap niet hoe zo iemand zo zijn best kan blijven doen om aardig gevonden te worden. Hoe onbeschoft of lomp het ook van John was Esthers gedrag was alleen maar olie op het vuur. Als ze nu gewoon eens even het laat zoals het is i.p.v. gefrustreerde mensen die niet goed in hun vel zitten constant op de huid te zitten om hun van mening te laten veranderen dat werkt averechts bij 9 van de 10 mensen. Je zag het ook aan het gesprek met douwe over dat vissen. Je moet het maar eens terugkijken, ze bleef maar doordrammen op een irritant opgewekte toon. Of beter dan een manier die verscheidene mensen irritant zullen vinden. Zeker met al wat ontberingen achter de rug.

John heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Hij renteniert al, woont in een prachtig huis en is alleenstaand. Volgens mij is het gewoon een frustie met een midlifecrisis. Als men zo een figuur zouden inhuren torpederen ze hun eigen opzet met 2 mensen die gescheiden een expeditieleden die ineens het spel betreden. Ik kan het me niet voorstellen.
at your service

Offline scotty018

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 20-09-2005, 22:38:17 »
Las hier volgens mij net een enorme spoiler ::ohno:: ::ohno::

(foutje kan: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 22:58:52 door Stormpie »

Offline lie

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 20-09-2005, 22:53:54 »
ik heb me ook maaaaateloos geergerd aan  john ::niet-ok::, jeetje zulke irritante, gefustreerde en associale vent da ie is...en die carl of karl, lijkt zo precies zijn "schoothondje" ...tsssss (net zoals die meredith of hoe noemt die ook al weer en wim, die niets durven te zeggen; geluk dat nicole nog eerlijk is, en moedig  ::ok::, alleen spijtig dat net zij er (daardoor) uitgestemd wordt >:()

hopelijk haalt esther de samensmelting!
(en ligt john er binnenkort er UIT!!!!!!)

PS trouwens, volgens mij was het John 's 'alter ego' dat heel duidelijk naar boven kwam vorige aflevering; zeggen van esther da ze niets zou doen en zo, terwijl hij zelf op het vorig eiland geen reet uitstak, de luiwammes speelde en telkens tot een gat in de dag sliep...tiens tiens John ("bezint eer ge ver-zint" sic karen hihi)

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 20-09-2005, 22:54:56 »
Te irritant opgewekt en plaat voor het hoofd. Zoals Nicole al zei ik snap niet hoe zo iemand zo zijn best kan blijven doen om aardig gevonden te worden.

Dat bedoelde Nicole duidelijk als een compliment, misschien is dat je ontgaan...? Esther kwam op mij ook uitermate veerkrachtig over. Ik denk trouwens dat Esther het aanvankelijk ook niet echt geloven kon. Ik kon het in ieder geval niet geloven wat ik zag.

Hoe onbeschoft of lomp het ook van John was Esthers gedrag was alleen maar olie op het vuur. Als ze nu gewoon eens even het laat zoals het is i.p.v. gefrustreerde mensen die niet goed in hun vel zitten constant op de huid te zitten om hun van mening te laten veranderen dat werkt averechts bij 9 van de 10 mensen.

Volgens mij werd ze constant op uiterst agressieve wijze aangevallen, dus kon niets laten zoals het was. Ze zochten haar op in de aanval, zij niet hen. Esther zegt: "...en ik geef je daarin gelijk", en John bast daar meteen doorheen: "Ik zit hier niet om gelijk te krijgen." Nee, dommekracht, dat bedoelde ze ook niet. Ze bedoelde niet "Jij als persoon hebt gelijk",  ze bedoelde "de opmerking die je maakt heeft een punt." Ze zat niemand op de huid om hun mening te laten veranderen, ze zat zich te verdedigen tegen de meest afschuwelijke aantijgingen. Als ze dat niet had gedaan, dan was ze een soort Raymond geworden. Nee, dat werkte...

Bob van der Meer, een deskundige op het gebied van pestgedrag, zegt over het verschijnsel waaraan jij je schuldig maakt:

Men is geneigd om slachtoffers van geweld (gedeeltelijk) de schuld te geven. Dit is een psychologisch mechanisme: de neiging van de mens. Dit mechanisme zit niet alleen in het hoofd van omstanders, maar ook in dat van de pesters. En dit gaat vaak ongemerkt. "Het zal dus ook wel wat aan jezelf liggen dat je gepest wordt."
(...)
Dit verschijnsel, het zondebokfenomeen genoemd, is één van de vier psychologische mechanismen waarvan bij elke vorm van geweld sprake is. De vier mechanismen zijn: het zondebokfenomeen, de samenzwering om te zwijgen, het omstanderdilemma en dus de neiging van ons allen om het slachtoffer van geweld of machtsmisbruik (een gedeelte van) de schuld te geven.

Zoals je ziet: niks nieuws onder de zon. Je hobbelt duidelijk gewoon achter de algemene opinie aan. Des te verkwikkelijker dat de meerderheid op dit forum het wel scherp ziet.

Offline esther1971

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 20-09-2005, 22:56:52 »
Ik zou van alles willen zeggen over John, maar dan breek ik iedere fatsoensnorm..... :-X