Auteur Topic: [kandidaat Nl] John  (gelezen 147517 keer)

Offline Pletje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] John
« Reactie #140 Gepost op: 20-09-2005, 11:33:03 »
Tis inderdaad het schoolvoorbeeld van 'pesten', de indringer meteen negatief benaderen. En dat terwijl  Esther er toch ook niet voor gekozen heeft om leider te worden, het is haar opgelegd.

Wat valt die John door de mand zeg! Overigens vond ik het van Nicole heel zwak dat ze niet haar mond opentrok om tegengas te geven.. uit angst voor wegstemmen. En uiteindelijk heeft t toch  niet geholpen. Kortom: je kunt maar beter gewoon je ding doen en jezelf zijn, dat werkt op de lange termijn toch beter.

Wel weer erg spannend hoor, dit jaar. Er worden weer flinke 'mindgames' gespeeld.

Greetings
Plet
"De ene dag is de andere niet, soms moet ge op uw tanden bijten."

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #141 Gepost op: 20-09-2005, 11:34:44 »
Wat heb ik me gisteren zitten ergeren aan John. Erg kortzichtig, Esther de schuld geven van haar leiderschap en immuniteit.. bah. Het voorstukje van volgende week horen we John zeggen: 'het is zij eruit, of IK eruit'. Als ik Esther zou zijn, dan had ik terplekke gezegd: 'dag John, goede reis naar huis!!'. Het is niet eerlijk dat ze geen kans krijgt doordat meneer zich in zijn eer voelt aangetast omdat hij graag leider had willen zijn. Zo zijn de regels van ER en die heeft hij maar te accepteren. Doet hij dat niet, dan moet hij zsm weggaan en had hij er nooit aan moeten beginnen. Dit is een typische ER-actie en dat had hij kunnen verwachten. Ik ben klaar met hem, bah!  >:(
I got that tunnel vision going through my  head

Offline jeroen23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 20-09-2005, 12:10:43 »
als john eruit ligt, heeft esther niets meer te vrezen (maar dan moeten hij natuurlijk ook nog werkelijk weggeraken). met de muiterij van john weg, zal de mening van de overige kampleden wel wat anders zijn dan dat die nu is. carl zal nog even tegenstribbelen maar uiteindelijk zal ook hij esther op handen dragen (bij wijze van spreken). Esther zal het dus niet aan de stok krijgen met de 4 belgen. Die 4 belgen zijn gewoon 4 bange kwezels die hun eigen mening niet durven opbrengen tegen het verbale geweld van john. En dit heeft helemaal niets te maken met het feit dat ze belg zijn, het konden evengoed 4 hollanders zijn (kijk maar eens naar vroegere reeksen van ER, daar zijn genoeg voorbeelden van zowel belgen als nederlanders die gewoon maar met de groep meelopen zonder hun eigen mening te volgen). Echt samenklonteren doen ze ook niet, want zowel marleen als carl horen niet bij het 'groepje' van wim en meredith.
de belgen zijn niet bevreesd voor de hollanders, de belgen zijn bevreesd om weggestemd te worden, evenals dat john, de nederlander dat is, en evenals dat nicole, de nederlandse dat was (wat was nu ook weeral de reden waarom ze haar mond hield tegenover het absurde gedrag van john? juist ja, anders zou ze meteen weer worden weggestemd).
en trouwens, degene die het meest bevreesd is van de hollandse esther, is hollander john.
dus, wederom, kijk aub verder dan de zinloze belgië-nederland battle.
liess, de belgen hebben zelf gezegd, dat ze niet zo direct zijn als de nederlanders... zelf denk ik dat belgen wel veel eerlijker zijn dan nederlanders, daarom praten wij nederlanders zo veel en de belgen wat minder, wij moeten onze leugens en achterbakse gedachten verdedigen... john is hier een heel goed voorbeeld van, die is nix anders aan het doen dan z'n eigen ego goed te praten
Citaat
Hij had Esther op die vlonder zien staan en horen zeggen dat ze de nieuwe leider is en toen dacht ie ' we zijn geen kleine kinderen ' en had ie ook tegen haar gezegd: je had Akela moeten worden.
'wij zijn geen kleine kinderen' maar we gedragen ons er wel naar... dit is weer een duidelijk voorbeeld van een spiegel voorgehouden worden, maar em niet willen zien, en de ander er dan maar de schuld van geven... probeer dit zelf maar eens: wijs met je vingen naar iemand en denk: jij bent gek (ofzoiets)... doe nou eens hetzelfde als je voor de spiegel staat... heb je nu in de gaten, dat je BEIDE keren eigenlijk naar jezelf aan het wijzen was!

fijne dag nog ::)

Offline Iloverobinson

• Forumlid
  • Peter eeuwig favoriet!
« Reactie #143 Gepost op: 20-09-2005, 12:16:46 »
Ik zeg het niet gauw maar wat voor ongelovig .....zak is die John zeg! ~

::niet-ok:: ::niet-ok::

Hij geeft die esther niet eens een kans en zij is nog wel zo sympathiek.
Ik hoop echt dat hij er snel uit gaat want vind het wel zielig voor Esther.

Die john baalt gewoon dat hij geen baas meer kan spelen en niet meer langer kan blijven liggen wat hij wel op het oudere kamp mocht.

>:( >:( >:( >:( >:(

Offline BasjeP

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 20-09-2005, 12:32:33 »
wat een sukkel,

voor een volwassen kerel die met zijn rug tegen de muur staat, reageerd hij wel erg kinderachtig. volgens mij heeft deze man ook de vorige afleveringen niet goed bekeken, of zich niet de consequenties van zijn gedrag gerealiseerd...... iemand zo kleineren en zo vies afzeiken is in mijn ogen laf, 14 dagen zich bang in houden en al zijn frustraties nu afreageren op en vrouw die nog niet eens gekozen heeft voor het feit waarvoor ze aangesteld is. bah bah!!!

Offline koekiemonster

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 20-09-2005, 12:57:11 »
Zielig figuur... "IK BEN DE ENIGE ROBINSON HIER" riep hij. En tevens ook de zwakste, want hij kwam met zijn dikke reet niet eens door het hamsterrad. "Dat lag aan de rugzak". Whahaha wat een sukkel! Een persoon die bang is voor een vrouw (Esther) en haar hierom probeert weg te treiteren, alle proeven verziekt door traagheid en voor de rest de hele dag op zijn nest ligt is voor mij geen Robinson! Doorspoelen!!!  ::niet-ok::

Offline Liess

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 20-09-2005, 13:11:06 »
liess, de belgen hebben zelf gezegd, dat ze niet zo direct zijn als de nederlanders... zelf denk ik dat belgen wel veel eerlijker zijn dan nederlanders, daarom praten wij nederlanders zo veel en de belgen wat minder, wij moeten onze leugens en achterbakse gedachten verdedigen... john is hier een heel goed voorbeeld van, die is nix anders aan het doen dan z'n eigen ego goed te praten
nederlanders zijn inderdaad vaak directer dan belgen, maar dit wil niet zeggen dat er geen belgen zijn die direct zijn of dat er geen nederlanders bestaan die niet direct zijn.

en om dan te zeggen dat de belgen bevreesd zijn van de hollanders of om te zeggen dat de belgen samenklonteren, dat klopt mijns inziens toch niet echt.
het is wel duidelijk dat de belgen van het kamp van esther enorme hypocriete meelopers zijn, maar die lijn moet zeker niet doorgetrokken worden naar al de belgen (het konden evengoed nederlanders zijn, en dat die 4 meelopertjes net belgen zijn is louter toevallig)

Offline miller25

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 20-09-2005, 13:35:52 »
zou me niets verbazen wanneer we hier te maken hebben met een mol. dat niets doen vond ik al verdacht, en nu dit onwaarschijnlijk onbeschofte gedrag.. hmmm, ik weet het niet

::ohno:: laat ik zeggen dat ik in zijn geval hoop dat ie maar een rol speelt

Offline braad

• Forumlid
Re: [kandidaat Nl] John..... JOHN MUST GO!
« Reactie #148 Gepost op: 20-09-2005, 13:39:02 »
tsja wat zal ik zeggen...
John is om te  ::kots:: maar aan de andere kant is het toch ook wel leuk om zo'n situatie te bekijken..

Offline Insurance

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 20-09-2005, 13:53:23 »
Wat een ongeloofelijke pannekoek die John.
Hoe haalt hij het in zijn hoofd om iemand zo te behandelen! Ben benieuwd hoe onze rentenier zich opsteld tegen over buitenlanders, homosexuelen en andere "vreemdelingen".
Ik kan alleen maar hopen dat heel België vanaf vandaag deze meneer hartgrondig laat weten dat hij niet welkom is op hun feestjes, in winkels, bioscopen en overige sociale gelegenheden.
Ben benieuwd hoe hij het zal vinden als niemand hem een kans geeft en hij als outcast behandeld wordt.

Ik heb echt vloekend voor de tv gezeten. Het viel me overigens van de rest erg tegen dat ze niets deden om hem de mond te snoeren. Is dit soort gedrag tegenwoordig geaccepteerd? Zelf binnen de Expeditie. Bah! ::ohno::

Offline RZL

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 20-09-2005, 14:12:42 »
 ::bravo:: Het is toch mooi dat John zo doet. Je kan wel een stel lieve mensen op een eiland zetten, maar dan schakel je al snel over op het bier.

John ga zo door en maak het programma lekker ammusant.  ::jaja::

Offline StrYker

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 20-09-2005, 14:21:14 »
Hoogst amusant de aflevering gisteren. Wat kunnen mensen toch genadeloos door het ijs zakken indien ze hun zin niet krijgen in een groep.
Ik dacht dat de Robinson Zaadstengel Award 2005 naar onze filosofische glazenwasser uit Den Haag zou gaan maar John doet Johnny werkelijk verbleken en vergeten.

Nog veel erger dan het recalcitrante gedrag van onze AOW'er John is het meelopersgedrag van de overige deelnemers. Zij roken bloed en doken op Esther als Hyena's op een weerloze prooi. Ronduit walgelijk.

Gelukkig zullen ze met hun teamgeest geen proef meer winnen en 1 voor 1 verdwijnen uit het spel.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #152 Gepost op: 20-09-2005, 14:23:38 »
ik vind het bepaald niet amusant als iemand een ander bewust kwetst. niet in het gewone leven, niet in een spelletje, nergens.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Wolkje

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 20-09-2005, 14:27:19 »
...In één ding had John natuurlijk wel gelijk: dat Esther geen mensenkennis heeft. Esther had John namelijk ingeschat als "wijze man"  ..

::rofl::
Haha
Ook ik vind het niet kunnen hoe hij zich gedraagt tegenover Esther net als al mijn voorgangers. Ik vond het ook echt stom dat hij tegen Esther zoiets zei "ja, en je hebt de proef ook al verloren dus ik zou je er zo uitstemmen blabla.. " terwijl hij zelf ook niet goed presteerde bij de evenwichtsproef ::ohno::
Do you want to go to the Seaside?

Offline Liess

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 20-09-2005, 14:31:57 »
'k heb de afgelopen aflevering nog eens bekeken (omdat mijn moeder die aflevering nog niet gezien had, en op video keek), en ik ben er nog steeds niet goed van.

elk jaar is er wel een of ander voorval geweest dat hevige reacties uitlokte bij menig forumganger zoals vb de gestolen bananen of de 3 musketiers uit de mangrove die terugkeerden of ...Maar dat was allemaal nog wel te relativeren. Maar dit ??!?
Nog nooit heb ik zo zitten schelden voor tv of heb ik me zo kwaad gemaakt voor het scherm.
Onbegrijpelijk, onaanvaardbaar en onmenselijk, de manier waarop john (én de rest van de groep) esther behandelt.
John wijst alle leiderschap af (zegt hij zelf), terwijl hij zichzelf toch als natuurlijke leider van het toenmalige ouderenkamp had uitgeroepen.
Ik zie niet in waarom hij zo tegen esther doet, echt, ik zie het absoluut niet.
Waarschijnlijk zal hij zich wel ongelooflijk bedreigd voelen door esther en is hij jaloers op haar privilege (dat esther zelf trouwens resoluut afwijst) en over het feit dat een vrouw de leider is, maar dan nog,...zo hard reageer je daar dan toch niet op als normaal weldenkend mens?

In de kleine epiloog tijdens de aftiteling wist john nog te vertellen dat esther alles naar haar hand zet.  ::oink:: Is die man nu blind en doof en heeft hij geen grijntje zelfkennis ofzo ?? Hij is degene die alles en iedereen naar zijn hand zet (en dat was ook al het geval bij het ouderenkamp, alleen was het daar in mindere mate), en alleen nicole (en esther uiteraard) lijkt zich daarvan bewust te zijn.
Als de twee meelopende belgjes dan eens iets zeggen over de situatie, is hun commentaar te belachelijk en achterlijk voor woorden "ik vind het gewoon niet eerlijk als iemand anders moet weggaan" dixit wim. Zou het dan wel eerlijker zijn als esther zou vertrekken?? Of kleine meredith "die leidersrol is wel in uw nadeel hé". Neen, de rol op zich is geen nadeel, 't zijn de overige kampleden die er een nadeel van hebben gemaakt. Ik begrijp die nutteloze uitspraken van hen echt niet. Kan je nog iets dommer zeggen?? Neen, Meredith en Wim zijn al bijna even erg als John en Carl.
De commentaar van Carl is al even laag en even dom:
- uitspraak n°1: "we verliezen een spel. wij kennen meredith, wim en nicole ook niet. Maar we moeten iemand wegstemmen". En wààrom juist moet dat dan wel esther zijn? Ze kennen esther toch ook niet.
- uitspraak n°2: "wij doen er ook alles aan om hier te blijven". Dat is vrij duidelijk ja; iemand terroriseren tot die bijna breekt. En dan nog, is dat dan een reden waarom de rest meer recht zou hebben om te mogen blijven en esther niet?
- uitspraak n°3: "we moeten allemaal op een dag weg". Dus daarom zou esther nu al moeten vertrekken? Wel beste carl, als iedereen toch op een dag weg moet, had dan maar zelf meteen vertrokken.
- uitspraak n°4: "Iedereen wil een kans". Zij gaan ervan uit dat iedereen hen kansen geeft, maar zelf doen ze nog niet eens 1 seconde de moeite om esther een kans te geven.
Nu ik die conversatie nog eens bekeken heb, zie ik pas hoe absurd, belachelijk, achterlijk en dom sommige van die uitspraken zijn. Volledig buiten de context, nutteloos en vooral achter baasje john aanhinkend. z-i-e-l-i-g.
't is duidelijk dat john de sterkere vrouwen probeert onderuit te halen.
eerst probeert hij dit met elsje (die zéker tegen john zou zijn ingegaan als hij zo tekeer ging tegen esther) toen ze in conflict lagen. In het nieuwe kamp probeert hij esther zwak te maken door haar onderuit te halen (of toch een poging daartoe doet). en op de eilandraad door nicole weg te stemmen

Nicole zal achteraf wel gebaald hebben denk ik dat ze niet is ingegaan tegen de tirranie van john, omdat ze ondanks haar zwijgen toch is weggestemd. En ik vraag me ook af of de overige kampleden echt zo onverschillig en emotieloos zijn (maar als ze dit toelaten, kan je bijna niet anders dan die conclusie te trekken).

Het enige rechtvaardige zou zijn als john zo snel mogelijk uit de expeditie ligt (door weggestemd te worden, door op te stappen of het beste zou zijn door de procudtie worden afgevoerd), want op deze manier maakt hij esther psychisch kapot, en dat zorgt meestal voor diepere wonden dan fysieke pijn.
Schrijnend
Frustrerend
Walgelijk
Schokkend

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 20-09-2005, 14:35:21 »
John ziet zijn kansen aan zn neus voorbij gaan nu er een sterke vrouw zoals esther de leidersrol heeft gekregen. heel kinderachtig om die frustratie zo af te reageren! >:D

Offline Novoselic

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 20-09-2005, 14:35:56 »
idd, wat een vervelende vent!
Het is voor mij eigenaardig dat een televisieprogramma zulke heftige reacties bij mij oproept om iemand via het internet zwart te maken, maar deze man vraagt er zelf om! En gelukkig ben ik niet de enige die zich verschrikkelijk heeft zitten ergeren aan deze rentenier, waarvan ik me steeds meer ga afvragen hoe deze Loser aan zijn geld is gekomen.......Ester weg of John weg, lijkt mij geen moeilijke keuze.....
Lopen roepen dat je een Robinson bent, maar ondertussen een nieuwkomer het leven onmogelijk maken; hoe triest kan je zijn.
Trouwens, die Carl is er ook 1 hoor!

Het zijn twee nare mannen!
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 14:47:24 door Novoselic »

Offline case yap

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #157 Gepost op: 20-09-2005, 14:40:59 »
Ik ben het helemaal eens met de vorige 10 of zo forum leden! ::bravo::
Eruit met die man en daarna meteen Carl! Wat een zielepoten, zeg! ::niet-ok:: ::niet-ok::

1king1

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 20-09-2005, 15:18:09 »
Ik geloof dat de meeste mensen niet echt begrepen hebben waat ER om draait: het is een SPEL! En John speelt om de knikkers, laat dat duidelijk zijn. Alle prietpraat over vrienden maken, jezelf zijn e.d. laat John schieten, met maar één doel in het achterhoofd: het winnen van ER.

En ik denk dat hij behoorlijk opp de goede weg is, dus hulde en bloemen voor John!

Offline 11-je

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 20-09-2005, 15:30:41 »
Ik geloof dat de meeste mensen niet echt begrepen hebben waat ER om draait: het is een SPEL! En John speelt om de knikkers, laat dat duidelijk zijn. Alle prietpraat over vrienden maken, jezelf zijn e.d. laat John schieten, met maar één doel in het achterhoofd: het winnen van ER.

En ik denk dat hij behoorlijk opp de goede weg is, dus hulde en bloemen voor John!
Moet je, om te winnen, anderen KAPOT maken????

(quote gefixed: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 15:36:12 door Stormpie »