Auteur Topic: [kandidaat Nl] Elbert  (gelezen 48873 keer)

Offline Stormpie

• Forumlid
Re: [kandidaat Nl] Elbert
« Reactie #120 Gepost op: 12-10-2005, 09:38:40 »
:)
Elbert brengt op de een of andere manier altijd een glimlach op m'n gezicht
er was eens......

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 12-10-2005, 17:07:19 »
Moet je zijn biografie eens bekijken op die Belgische site. Daar staat een stukje over een proef na de samensmelting.. Dan zitten in ieder geval Douwe en Elbert, en waarschijnlijk Fleur er ook nog in..

Dat heb ik ook gezien en als ik me niet vergis waren ze toen nog met iets van 6 of 8 mensen, dat betekent dat ie misschien nog wel een tijdje kan blijven.

Ik ben het voor de rest volkomen eens met de andere mensen hier. Hij heeft ontzettend goed gepresteerd in kamp noord en was heel sociaal tegen iedereen en als die dan eventjes een dipje heeft dan doet iedereen weer zo hatelijk  ::ohno::

Offline Vlauvla

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
« Reactie #122 Gepost op: 12-10-2005, 17:14:35 »
Elbert = koel! Ik vind het zooo lief dat zo'n stoere, mannelijke man zo'n lief klein hartje heeft. En dat ie er af en toe doorheen zit..ach, dat beleeft toch iedereen anders?! De één heeft last van heimwee en de ander niet, zo simpel is het. Iig zijn er al heel wat proeven door hem gewonnen, en daar mogen de meeste aardig dankbaar voor zijn.

liefs,

Lau
Marbs is mijn konijntje

Offline kojo

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 17-10-2005, 13:03:37 »
eerlijk,..ik begrijp al de sympathie voor Elbert niet zo goed.

Herinner ons de aflevering waar hij aan zijn eerste proef deelnam en tijdens de proef "watje" riep naar Tom. Dit was een ongehoorde vorm van verbale onsportiviteit.
Ook bij zijn eigen teamgenoten, waarmee hij notabene de proef, won verloor hij toen veel sympathie; niet enkel bij John en Carl maar ook bij bv Marleen en Annita.
Na deze aanvaring wilde hij al naar huis maar finaal bleef hij dan toch.

Op het moment dat de kampen heringedeeld werden en de 2 "leiders" hun intrede deden was hij opgelucht dat hij nu bij andere mensen tercht zou komen waar hij wel mee zou kunnen opschieten. Alles liep vlot in het nieuwe kamp zuid maar opnieuw wilde hij naar huis en ja hoor....hij besloot om toch maar te blijven.

Dan de grote samensmelting; hij voelde zich kiplekker en iedereen wist dat als Carl geen immuniteit zou behalen; Carl zou kunnen vertrekken.
Carl won echter de proef en bijhorende immuniteit en Elbert besefte maar al te goed dat hij wel eens zou moeten vertrekken.Immers bij de ouderen lag hij al niet goed en en een jonger iemand als Meredith zou ook wel eens op hem kunnen stemmen.
Daarom zei hij dat hij ging opstappen. Toen hij meldde dat hij vertrok was er ook niemand die hem op andere gedachten wilde brengen, wat toch betekenisvol is , ook zonder deze melding was hij wellicht weggestemd maar was hij er uiteraard minder eervol uitgekomen. Nu kon hij nog beweren dat hij zelf GEVRAAGD had om hem weg te stemmen.  Herinner zijn uitspraak: " Ik ben klaar met het eiland, met de zon, met de regen, met het strand"; ook verrichtte hij nadien de minste inspanning bij de dagelijkse taken in het kamp.

Wat bleek echter op de eilandraad; niemand moest schrik hebben om weggestemd te worden en wat besloot Elbert; jawel "ik blijf toch maar"...wat een zielige vertoning!!         

Offline theemuts

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 17-10-2005, 13:50:23 »
kan me niet herinneren dat hij watje riep naar tom - wel dat hij hem een beetje uitdaagde maar dat kan ik me in het heetst van de strijd best voorstellen. de reactie van zijn kampgenoten vond ik toen al overdreven. hij heeft toen zelfs nog zijn excuses aangeboden maar ja...
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline kojo

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 17-10-2005, 14:09:46 »
Hij riep dat wel degelijk. Toen ik dat hoorde dacht ik direct jij domme arrogante idioot.

De enige reden waarom hij zich excuseerde bij zijn teamgenoten was omdat ze hem aanspraken op zijn gedrag, anders had hij waarschijnlijk tot vandaag gedacht dat zijn gedrag normaal was.

Begrijp me niet verkeerd, je mag, nee moet gedreven zijn bij de proeven maar dat hooghartige, aarogante, onbeschoft neerbuigende gedrag van hem was er ver over.

Nu ja, ook op andere vlakken ( door bv zijn lachwekkend inconsequent gedrag) maakt(e) hij zich onmogelijk bij de meeste van zijn collega's. 

Offline plotiemoos

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 17-10-2005, 18:38:02 »
Het enige wat ik over Elbert wil zeggen is dat hij inderdaad wispelturig is. Hij was met die proef ongelovelijk blij dat hij eindelijk mee mocht doen, en hij houdt er van zijn spieren te laten zien, hij werkt niet voor niets in een fitnesscentrum. Zijn reactie was inderdaad kinderachtig naar Tom toe, maar hij heeft wel zijn excuses erover aangeboden.
Het was daarentegen wel John en Carl die bleven doorzeiken voer die reactie, waardoor Elbert zich steeds meer in het nauw gedreven voelde, kijk naar een Esther die helemaal de grond is ingetrapt door Carl en John.

Dit maakt voor mij ook gelijk duidelijk waarom ELbert zo opkwam voor Esther tijdens die laatste proef toen Esther er nog was. Elbert wist immers precies hoe John en Carl waren, door die eerste tien dagen op het eiland, dus kon hij zich helemaal voorstellen dat Esther het moelijk heeft, hij was immers het pispaaltje op het eerste eiland.

dit in gedachten er bij trekken, kan ik me ergens ook wel weer voorstellen dat Elbert zo wispelturig is. Op het eerste eiland had hij John en Carl tegen zich, waardoor hijnaar huis wilde, na de verdeling van de groepen wilde hij weg, want hij zag John en carl al terugkomen. wat gelukkig niet gebeurd is, alleen Carl kwam terug.
Daarna verloor hij van zijn aartsrivaal Carl, waardoor hij zijn kansen zag keren en toch maar weer weg wilde.

Elbert heeft zijn hart op zijn tong en zal dan ook altijd zeggen wat hij voelt, en als hij naar huis wil, dan zegt hij dat ook. met als gevolg dat anderen zich daaraan kunnen gaan irriteren, wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Dit neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat ik hem nu supertof vind, maar hij is wel een knuffelbeer die een te veel aan bravoure heeft (zie reactie met de proef naar Tom toe) en een hoog heimwee gehalte.
Van mij mag Elbert er best ff inblijven, in ieder geval tot Meredith en Carl opgepleurt zijn, ik hoop dan ook dat er een aantal stemmen vanavond zijn op Meredith waardoor die verdwijnt.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat mijn gedachtes over Elbert zijn. Ik hoop dat jullie er ook een beetje in kunnen vinden hoe ik erover denk.

Elbert is op zich best top, maar zeer wispelturig.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline mij

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 17-10-2005, 20:02:24 »
Hij riep dat wel degelijk. Toen ik dat hoorde dacht ik direct jij domme arrogante idioot.

De enige reden waarom hij zich excuseerde bij zijn teamgenoten was omdat ze hem aanspraken op zijn gedrag, anders had hij waarschijnlijk tot vandaag gedacht dat zijn gedrag normaal was.

Begrijp me niet verkeerd, je mag, nee moet gedreven zijn bij de proeven maar dat hooghartige, aarogante, onbeschoft neerbuigende gedrag van hem was er ver over.

Nu ja, ook op andere vlakken ( door bv zijn lachwekkend inconsequent gedrag) maakt(e) hij zich onmogelijk bij de meeste van zijn collega's. 

ik begrijp deze reactie niet; hooghartige arrogante, neerbuigende en zelfs onbeschofte gedrag.
Iemand onder water duwen (carl) en bijna verdrinken , mag wel, daar valt niemand over, maar een psychologische oorlogsvoering(naar Tom) dat mag dan weer niet, en dan wordt je dit soort gedrag verweten. Heel erg met 2 maten meten.
Trouwens,de meeste keren dat er gezegd wordt dat Elbert wil stoppen, wordt door de voice over gezegd. Als Elbert zegt:ik ben er klaar mee, kan dat van alles betekenen. Houd er rekening mee dat er ontzettend veel geplakt en geknipt wordt. Bv toen hij lag te zonnen, wie zegt mij dat niet de hele groep lag te zonnen?
De productie kan je neerzetten zoals zij dat willen, en je moet toegeven dat Elbert niet achterbaks, stiekem en gemeen is. Altijd eerlijk. Ook wat voor te zeggen toch?

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #128 Gepost op: 17-10-2005, 21:30:52 »
Ik wordt zo moe van die man  ::schaam:: weer zeuren met opgeven...

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 17-10-2005, 21:31:51 »
Hij is kampioen switchen..  ::jaja:: ::jaja::

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 17-10-2005, 21:47:17 »
Ongelooflijk dat je je zo kunt ergeren aan iemand die je tegelijkertijd ook voor honderd procent in je hart sluit.

Elbert, we gaan je niet licht vergeten!

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #131 Gepost op: 17-10-2005, 21:49:40 »
Ongelooflijk dat je je zo kunt ergeren aan iemand die je tegelijkertijd ook voor honderd procent in je hart sluit.

::jaja:: Helemaal mee eens  :)

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 17-10-2005, 21:52:04 »

::ok::
Maar het werd nu toch echt wel een keer tijd dat ie wegging, al was het alleen maar voor mijn punten in de pool  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 22:20:19 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #133 Gepost op: 17-10-2005, 22:12:46 »
Doei Elbert, het ga je goed ::zwaai::

Offline Pilgrim

• Forumlid
  • Ut Fryslân!
« Reactie #134 Gepost op: 17-10-2005, 22:18:46 »
 :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Iemand hier al eens op de Talpa chat geweest?  ??? Ben er net even wezen kijken, je zou met Elbert kunnen chatten.
Ik was gewoon nieuwsgierig.
Maar die chat gaat dus echt nergens over he. Je kan niet eens lezen wat er staat want dan schuift het al uit beeld  ::ohno::
Arme Elbert... die zit nu te zweten bij zijn toetsenbordje...

Dan was het systeem hier beter; elke kandidaat een eigen thread waar hij/zij vragen kon beantwoorden.
Die vorm van chatten is echt om de zenuwen van te krijgen  ::nieuwsgierig::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #135 Gepost op: 17-10-2005, 22:20:28 »

::rofl::

Ik zag het helemaal voor me! ::ok::

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 17-10-2005, 22:21:51 »
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Iemand hier al eens op de Talpa chat geweest?  ??? Ben er net even wezen kijken, je zou met Elbert kunnen chatten.
Ik was gewoon nieuwsgierig.
Maar die chat gaat dus echt nergens over he. Je kan niet eens lezen wat er staat want dan schuift het al uit beeld  ::ohno::

Dan was het systeem hier beter; elke kandidaat een eigen thread waar hij/zij vragen kon beantwoorden.
Die vorm van chatten is echt om de zenuwen van te krijgen  ::nieuwsgierig::

Als hij een beetje in stijl wil blijven dan geeft hij op  :P ::rofl::
sic transit gloria mundi

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #137 Gepost op: 17-10-2005, 22:44:40 »
Nou, die is nu verdiend naar huis. Dat gewieber van hem hing mij dus echt de keel uit. Hij mag best wel een grote vent met een ieniemienie hartje ( maar wel van goud) zijn, maar zijn reacties vond ik nogal onsportief. Heimwee hebben op momenten dat je denkt dat je het niet gaat winnen en ineens niet als je denk toch weer een kans te maken. Nee zo'n houding kan ik niet bewonderen. Knuffelbeer of niet, geen sterk karakter. Niets mis mee overigens, maar geen Robinson dus.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Winston

• Forumlid
  • ...going nowhere.
« Reactie #138 Gepost op: 17-10-2005, 23:05:54 »
Ik vond Elbert ontwapenend in zijn oprechtheid, hij stond altijd voor de volle honderd procent achter z´n beslissingen, telkens weer. Hij miste alleen een beetje de zelfkennis om z´n eigen gedrag te plaatsen. Gewoon heel sympathiek, maar niet sterk genoeg. Gegroet!  ::zwaai::
- stop making sense -

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 18-10-2005, 00:18:00 »
De eerste afleveringen vond ik Elbert enorm tof, de tofste van de Nederlanders eigenlijk. Maar met zijn weg, blijven, weg mentaliteit ben ik nu echt blij dat hij terug naar vrouw en dochtertje is...

En Elbert, hoe waren de Vlaamse frietjes ???