Ik vind Elbert een geweldige vent, vanaf het begin gevonden. Ik had hem graag in de finale gezien. Maar ik denk wel dat hij zijn eigen geloofwaardigheid nu dusdanig beschadigd heeft dat het onherstelbaar is. Steeds dat gedraal, en nu zelfs aangeven dat er op hem gestemt mag worden, en op het laatst toch weer terugkrabbelen. Als hij nu niet toch zowiezo wordt weggestemd, zal dat vermoedelijk toch wel gauw gaan gebeuren omdat men het gevoel heeft dat men niet op hem kan rekenen.
Het is een beetje als met je werk. Een aantal keren over de afdeling roepen dat je het beu bent en weg wilt, en daarna weer roepen dat je wilt blijven. Uiteindelijk schrijf je zelfs een ontslagbrief, maar als je baas hem al gelezen heeft, sta je voor zijn bureau om te zeggen dat je toch wilt blijven.
Als je ontslagprocedure niet al meteen wordt doorgezet, dan ga je er toch minstens bij de eerstvolgende ontslagronde uit omdat men je gedraal beu is.
Natuurlijk begrijp ik dat hij zijn familie mist, en dat siert hem dan weer, maar voor de groep is het behoorlijk balen. Ik vind hem nog steeds een symphatieke gouden vent, maar ik wil wel zeggen: Elbert, ben een kerel en ga achter je eigen beslissingen staan.