Douwe lijkt inderdaad niet zo heel veel uit te voeren, hij gaf het zelfs toe tijdens dat stukje over die kokosnoot. Maar goed, hij wist de sfeer er wel in te houden met zijn droge humor, en zulke mensen heb je in een groep ook nodig... onderschat het effect van een beetje humor op de moraal niet. En Maxime heb ik eigenlijk nooit iets leuks horen zeggen, of iemand aan het lachen zien krijgen. Fysiek is Maxime misschien de Robinson... maar taktisch was hij slecht, en op het sociale vlak een grijze muis.
Dat ben ik niet met je eens. Maxime is op het sociale vlak geen grijze muis. Toen hij twee weken terug de opdracht kreeg om voor een ieder op het eiland een brief naar huis te schrijven, wist hij precies wat hij moest schrijven.
Hij was goed op de hoogte van de thuissituatie van alle kandidaten en dat heb ik in de voorbijgaande jaren van ER wel eens anders gezien. Denk bijvoorbeeld aan de proeven waarbij de overgebleven kandidaten vragen moeten beantwoorden over hun eilandgenoten.
Daarnaast is hij de enige geweest die geen vooroordelen had over Carl. Okay, hij zit er naast, maar zijn open houding vind ik mooi. Dat Carl hier vervolgens misbruik van maakt is niet aan Maxime te wijten. Carl speelt echt het spel en heeft zich omhoog geslijmd bij Maxime.
In Maxime verliezen we m.i. één van de beste jonge deelnemers die ER ooit gekend heeft. Ik kan me zo gauw geen betere jonge deelnemer bedenken. Hij is sociaal, een survivor en komt goed mee in de proeven: Ergo een grote kanshebber op de titel Robinson. Marnix is trouwens naar mijn idee de grootste kanshebber.
Het was alleen wel een beetje naief van Maxime om te denken dat hij buiten de gevarenzone was. De televisiekijker zag de actie van Douwe iig al van mijlen ver aankomen. De passieve reacties van Maxime en Carl waren - zoals hiervoor al veel geschreven is - bijzonder verrassend.
Hoewel ik het jammer vind dat Maxime eruit ligt, was het opnieuw een hele mooie aflevering. Kan de hele week al niet wachten tot maandag
(eerste post)