Auteur Topic: [kandidaat Be] Carl  (gelezen 119712 keer)

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Be] Carl
« Reactie #440 Gepost op: 10-11-2005, 12:59:13 »
Nee, ik heb nooit gezegd dat ze op Carl moeten gaan vloeken of schelden. Heb ik dat ooit geschreven dan? Ik vraag me alleen af (en of) hij zichzelf gaat verantwoorden voor zijn vertoonde gedrag. Ik denk dat je directe omgeving wel met vragen rondlopen van 'hoe kan onze Carl zich nou zo hebben gedragen?'. Als een (naar zeggen zeer sociaal) familielid van mij hieraan mee zou doen en hij hetzelfde gedrag als Carl vertoont, zou ik me ook (erg) schamen en vragen hebben. Ik vermoed ik wel dat hij gigantisch wordt nagekeken op straat. Wie herinnert zich nog Doktor Eric van Medisch Centrum West? Die beste kerel -speelde- dat hij een slechte doktor was. Hij werd er op straat voor aangesproken, uitgescholden en zelfs ooit nog eens voor geslagen. Dat gun ik 'beste vriend' Carl natuurlijk niet.

Weet je wanneer ik pas een beetje respect voor deze vent zou krijgen? Als hij zijn welgemeende excuses zou aanbieden voor zijn vertoonde gedrag en dat hij er enorm van geschrokken is. Tot dan nee absoluut niet!

Ik ben het met je eens dat het absoluut niet netjes is dat hij zijn excuses niet aangeboden heeft. Maar voor zichzelf heeft hij misschien ook wel zoiets dat hij niet ziet dat hij wat verkeerd heeft gedaan en dat het "all-in-the-game" was.
Maar ik denk dat het privé allemaal wel los zal lopen voor Carl. Er zullen wel kennissen, vrienden of familieleden zijn die hem met hun bevindingen confronteren, maar er zullen er ook veel zijn, die zoiets hebben van "Zo is onze Carl nu eenmaal."

Ik praat Carl ook niet goed. En van wat ik op tv gezien heb, heb ik echt een hekel aan die man. Maar ik vind gewoon niet dat je mensen privé kan veroordelen. Je kent iemand pas als je diegene ook persoonlijk kent. Niet van 1 uurtje per week op tv.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 10-11-2005, 13:18:53 »
excuses maken is vaak zo moeilijk. Niet alleen voor Carl, maar voor heel veel mensen. En dan vraag je je misschien toch nog af of het wel eerlijk gemeend is.
er was eens......

Offline Lukas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
« Reactie #442 Gepost op: 10-11-2005, 14:20:02 »
Ik ben het met je eens dat het absoluut niet netjes is dat hij zijn excuses niet aangeboden heeft. Maar voor zichzelf heeft hij misschien ook wel zoiets dat hij niet ziet dat hij wat verkeerd heeft gedaan en dat het "all-in-the-game" was.
Maar ik denk dat het privé allemaal wel los zal lopen voor Carl. Er zullen wel kennissen, vrienden of familieleden zijn die hem met hun bevindingen confronteren, maar er zullen er ook veel zijn, die zoiets hebben van "Zo is onze Carl nu eenmaal."

Ik praat Carl ook niet goed. En van wat ik op tv gezien heb, heb ik echt een hekel aan die man. Maar ik vind gewoon niet dat je mensen privé kan veroordelen. Je kent iemand pas als je diegene ook persoonlijk kent. Niet van 1 uurtje per week op tv.

::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 10-11-2005, 18:30:15 »
Jammer dat je de vertoning van Carl opvat als "niet zo best". Ik begin te twijfelen of je wel alle afleveringen gezien hebt......  ::)

Jij houdt van sarcasme en ik van nuancering...ik heb alle afleveringen gezien, voor mijn mening over Carl verwijs ik je naar eerdere posts en ik voel mij verder niet verplicht om mij ongenuanceerd uit te laten over hem omdat dat nu eenmaal de heersende mening op dit forum is.
Ik doe er verder het zwijgen toe over dit specifieke onderwerp, bij herhaling is niemand gebaat, ik heb mijn mening gegeven.
sic transit gloria mundi

Offline Eric07

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 10-11-2005, 19:01:48 »

Realiteitszin heeft hij niet. Hij snapt niet waarom anderen hem beu waren. Iemand haalde het al eerder aan dat Carl authistische trekjes vertoonde. Die heeft hij zeer zeker. Hij kan niet omgaan met veranderingen, hij is sociaal zwak, het krampachtig vasthouden van stemmen...

Ik ben blij dat hij weg is.

Ben het met je analyse eens. Carl kon/kan niet met verandering omgaan en daarom was hij continuw zo steeds bezig met het spel.
Daarnaast kan hij niet accepteren dat een vrouw sterker is als hij. Kijk naar zijn reactie op Esther, Emma en als klap op de vuurpijl Meredith. Een slecht verliezer en geen Robinson waardig.

Bij dat hij er (eindelijk) uit is.
Eigenlijk vind ik Carl een beetje eng. Zonder druk zal het wel een aardig persoon zijn maar in andere groeps-omstandigheden verandert zijn persoonlijkheid en wordt hij medogaloos hard en egoistoisch.

Go Emma go!!!!!!

« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 19:03:55 door Eric07 »

Offline JDM

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 11-11-2005, 10:48:55 »
Psst, vanavond vanaf 20:30 zit Carl op de chat bij Talpa...
moet je alleen wel Oberon missen  ;)
denk aan Mick en alles wat ie deed

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #446 Gepost op: 11-11-2005, 10:55:51 »
moet je alleen wel Oberon missen  ;)

Bij ons is Oberon om 20.10u!  ;D ;)

Offline JDM

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 11-11-2005, 11:07:55 »
Bij ons is Oberon om 20.10u!  ;D ;)

::rofl:: Speciaal voor jullie dan een kleine correctie:

moet je alleen wel een deel van Oberon missen  ;)

Volgens mij is het trouwens 21:10....  ;D

Offline Taco

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 11-11-2005, 11:13:24 »
Misschien ben ik er dan  ::jaja::
Moet ik even wat vragen bedenken  8)

Offline plotiemoos

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 11-11-2005, 13:21:46 »
Ik ben bang dat als er teveel komen dat het net zo'n chaos wordt als toen Elbert eruti was gestemd en er meer dan 800 mensen online waren.

En een hoop gescheld en gezeik.

Maar ik ga wel ff kijken, haha.
Fietsen is gezond. Eet meer fiets.

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #450 Gepost op: 11-11-2005, 13:37:49 »
Speciaal voor jullie dan een kleine correctie:
moet je alleen wel een deel van Oberon missen  ;)
Volgens mij is het trouwens 21:10....  ;D

Ja, klopt, dat bedoelde ik maar heb op het verkeerde knopje geduwd blijkbaar... (0 ipv 1)

Krijg ik een nieuwe correctie?
;D

Offline JDM

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 11-11-2005, 13:43:02 »
Krijg ik een nieuwe correctie? ;D

>:D wat jij wil:   ::zweep:: ::zweep:: ::zweep::

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 11-11-2005, 14:26:43 »
Het feit wil dat ik beoordeel op wat ik zie, waarneem. Niet op wat een vriend vertelt. Dit doet elk normaal mens. Deze visies staan namelijk loodrecht tegenover elkaar. En dat is voor mij reden genoeg om Carl's persoonlijkheid in twijfel te nemen. Ik oordeel dus over zijn televisie-"optreden".

Tja, en toch zou ik je serieus willen vragen dat nog eens te heroverwegen. Een vriend kent Carl door en door, uit het dagelijks leven. Geloof je echt dat hij de persoon Carl daarmee minder goed kent dan wij, die diezelfde persoon slechts kunnen beoordelen a.h.v. geproduceerde beelden? Volgens mij begrijp je best dat dat onzin is.

Ik vind het jammer om met het verdedigen van Carl meteen in een hoek gedrukt te worden waarin ik sympathie voor hem zou hebben, of waarin ik zijn gedrag wel mee zou vinden vallen. Dat is namelijk niet zo. Wat hij met Esther heeft geflikt kon op geen enkele manier door de beugel, en dat op zich maakte hem voor mij al geen potentiële Robinson meer. Zoals ik om diezelfde reden Meredith en Marleen geen potentiële winnaars meer vind vanaf die tijd. Ik zie niet zoveel verschil tussen M&M en Carl, waar het aankomt op het geval Esther.

Pestgedrag ligt iets genuanceerder dan alleen het gedrag van de pester. Zonder de goedkeurende goegemeente had het NOOIT zo ver kunnen komen. En bij die goegemeente hoorden Marleen, Meredith, maar ook Carl. Carl was namelijk niet de agressor. Dat was John. John walste over Esther heen alsof ze een aangespoeld stuk hout was, en de rest volgde. Ook Carl volgde. Het feit dat dat niet helemaal helder is, komt doordat Carl en John vrienden waren.

Wat ik waarneem is een man die (in zoals eerder vermeld erbarmelijke omstandigheden) alle normen en waarden laat vallen om een spelletje te winnen. Nou is er totaal niets mis met het proberen van een spelletje winnen. (Daarom heet het nou eenmaal een spelletje.) Waar sommigen hier geen rekening mee houden is dat er bij een spel ook respect naar elkaar moet zijn. Heb jij ooit tijdens een tenniswedstrijd een speler zien worden uitgescholden? Waarom zijn er gele en rode kaarten in het voetbal?

Ja hoor. Een van mijn grote sporthelden deed het veelvuldig: John McEnroe. Hij werd er inderdaad vaak voor bestraft, maar tevens zorgde het er ook voor dat mensen graag McEnroe zagen spelen. Omdat hij een virtuoos was, maar ook omdat men simpelweg hoopte dat hij weer eens uit zijn dak zou gaan. Verder: Rijkaard heeft weleens naar een medespeler gespuugd. Ook daar werd hij voor bestraft door de wedstrijdleiding, maar bij mijn beste weten kan hij nog steeds gewoon over straat.

Carl speelt een spel en dat spel speelt hij naar mijn smaak te fanatiek. En hij speelt het niet zo slim (want hij ligt er nu om precies die reden uit). Maar dit staat volstrekt los van zijn gedrag t.o.v. Esther. Dat was volggedrag, en nogmaals: hierin kon hij handen schudden met Marleen en Meredith.

Wat nu gebeurt is dat John en Carl verwisseld worden, omdat John er nu eenmaal uitlag. En het publiek wil toch dat er iemand boet voor wat Esther is overkomen. Welkome kop van Jut was toen Carl, want die was bevriend met John en kwam vaak niet aardig over. Maar veel verder dan dat gaat het echt niet.

Ik ben blij dat Carl geen familie van mij is, ik zou me kapot schamen.

Het zou zomaar kunnen dat jij iemand in je vrienden- of familiekring hebt die precies zo zou reageren. Alleen zul je dat hopelijk nooit te weten komen, omdat het bij diegene nooit op een dergelijke manier naar boven gehaald zal worden. Nogmaals: Carl is geen John.

Eigenlijk zou ik jullie vraag willen terugspiegelen. Wat heeft Carl met jullie gedaan dat jullie deze man nog enige vorm van verdediging geven?

Carl heeft niks met mij gedaan. Hoogstens hetzelfde wat hij bij jou gedaan heeft: ergernis opgewekt.

Maar dat betekent nog niet dat je hem hoeft af te branden of je emoties moet gaan overdrijven. Voor de laatste keer: Carl is geen John.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 11-11-2005, 14:49:39 »
Nee, ik heb nooit gezegd dat ze op Carl moeten gaan vloeken of schelden. Heb ik dat ooit geschreven dan? Ik vraag me alleen af (en of) hij zichzelf gaat verantwoorden voor zijn vertoonde gedrag.

Mogen we uit deze nuancering van je eigen woorden opmaken dat je toch enigszins terugkrabbelt van wat je beweerde:

Hoe durf je nog zoals Carl nu nog je te vertonen in het openbaar? Hoe verantwoord je jezelf tegenover je familie, vrienden en kennissen? Je collega's, zakenpartners ? Overal wordt je aangekeken als Carl, ja die egoďstische natrappende asociale man van Robinson? Voor de robinsonners is de expeditie allang afgelopen. Niet voor Carl. Zijn expeditie om te overleven in onze wereld begint pas.......

Je niet durven vertonen impliceert dat je verwacht dat Carl in het openbaar nare dingen te wachten staan. Vloeken of schelden bijvoorbeeld. Ook spreek je het vermoeden uit dat hij zich zal moeten gaan verantwoorden. Je vindt dus duidelijk dat Carl de mensheid iets schuldig is. Mij niet overigens. Als ik Carl ooit bij de supermarkt tegenkom, dan zal ik hem niet lastigvallen. Hij hoeft zich niet te verantwoorden. En wat betreft collega's en zakenpartners: volgens mij is Carl huisman. Maar stel dat dat niet zo was. Hoe zie je dat voor je?

"En dan wil ik nu graag de vergadering openen. Eerste agendapunt: Carl. Carl, ik wil bij deze jou het woord geven, zodat je je kunt verantwoorden m.b.t. het gedrag dat je vertoond hebt tijdens het programma Expeditie Robinson, uitgezonden op de nieuwe zender Talpa dit najaar. Aangezien niet alle collega's deze realityserie blijken te hebben gevolgd hebben we wat DVD-tjes gebrand, en als het goed is hebben alle aanwezigen hier inmiddels kennis kunnen nemen van dat gedrag. Voor na de vergadering hebben we in de gang reeds een schandpaal opgesteld, en de plaatselijke groentehandel "Speet" is zo vriendelijk geweest voor een vriendelijk prijsje rotte tomaten ter beschikking te stellen. Carl, steek van wal. "

I think not :P.

Zijn expeditie om te overleven in onze wereld begint pas....... Overleven? Dat vloeken en schelden is kennelijk nog zwak uitgedrukt ::)...

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 11-11-2005, 21:05:13 »
StarryNight,

Misschien moet je eens mn postings -goed- doorlezen. Ik weet dat het moeilijk is als je al een negatief beeld van mij hebt  ::hypocriet::

Even puntsgewijs reageren, het is nogal wat:

Wat wij als kijkers van Carl gezien hebben is geen show maar een (zeer trieste) karaktertrek die kennelijk in Carl zit. Ik neem aan dat jij, netzo als die vriend van Carl en mij, dit niet als sociale karaktertrek beschouwt.  Correct? Dan ben jij het  dus ook met mij eens dat dit een punt is wat die vriend kennelijk nog niet kent. Dan mag je toch concluderen dat deze beste man Carl niet goed genoeg kent. Mag ik vragen wat jij onder kennen verstaat?

Ik ben het met je eens betreffende M&M en Wim. Ze deden totaal niets om Esther in bescherming te nemen. Daarom heb ik ook mijn zinnen gezet op Marnix of Fleur.

Wat John betreft, dat was inderdaad een fel manneke. John kan wel Carl hebben opgejut maar Carl was het slimme brein dat zich destijds op de achtergrond heeft gehouden. En op het moment dat John eruit lag, dit vieze spel doorzette. Dat John er trouwens uit ging, was voor mij zoals je wel zal begrijpen een heel fijn moment.

Over het terugkrabbelen, zit je helaas volkomen naast. Een verkeerde interpretatie van mijn woorden kennelijk. (Gaarne even goed lezen voordat je voorbarige conclusies trekt) Moet je iemand gaan uitschelden als je hem een egoďstische natrappende asociale man vindt??? Neeeee!

Wat ik inderdaad wel uitspreek is dat ik vermoed dat hij zich toch wel moet gaan verantwoorden voor zijn gedrag. Zeker aan diegenen die hij het meest gekwetst heeft. Over John gesproken, die mag hier zich prima bij aansluiten trouwens.

Openbare verantwoording heb je mij nooit in de mond horen nemen. Nee, alleen een stukje sarcastische tekst hoe de omgeving van Carl zou omgaan met Carl's waardeloze gedrag. De gevoelige snaar heb ik daar kennelijk bij jou mee geraakt. Prachtig om te zien dat Carl zijn gedrag jou niet echt veel doet maar mijn stukje je behoorlijk raakt.  ::bravo::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #455 Gepost op: 12-11-2005, 10:46:07 »
Moet je iemand gaan uitschelden als je hem een egoďstische natrappende asociale man vindt??? Neeeee!
Sommigen werpen een kiezel maar jij werkt de hele Keilweg weg.  ::rofl::

::bravo:: :-X

Toch prijzenswaardig, dat je zoveel moeite neemt, om alsnog onze grote held Carl te ontmaskeren. Zonder jou was een collectieve, positieve publieksdwaling onvermijdelijk geweest. Zoveel altruďsme en gemeenschapszin ontbreekt mij, en ik buig dus diep, diep. ::respect::
Succes met de penneoefeningen in sarcasme trouwens

« Reactie #456 Gepost op: 13-11-2005, 15:08:17 »
 ??? ??? ??? ???
hij weet niet hoe hij weet niet hoe (een begin tekst van benny nijman) en waarom en waar het mis is gegaan.
nou dat is ook moeilijk als je zo in het spel zit dat je ook niet meer weet wat je wel goed doet en wat niet.
maar ja als je alleen maar bezig bent om het spel cq overleven ja dan kan je eigelijk
wel bedenken dat je niet ver komt.
Het spel begint nu echt de vrouwen op emma na hebben geen stemmen meer dus worden de proeven zeer belangrijk (dank carl heb je toch iets goed gedaan).
en carl zal nu hij ook de afleveringen heeft terug gezien zichzelf wel ook wel een klootzak vinden (mag ik van uit gaan).
maar goed een ieder moet van zijn fouten leren,maar daar maak nu niets meer goed mee
het leed is al geleden.
dag carl
gegroet alfred j kwak

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 13-11-2005, 18:06:08 »
Ik weet dat het moeilijk is als je al een negatief beeld van mij hebt  ::hypocriet::

Ik hoop dat het niet al te beledigend overkomt, maar ik heb geen beeld van jou. Laat staan een negatief (dat is dan het goede nieuws ;))

Laten we het erop houden dat ik je gedachtegang in deze niet erg kan volgen. We zijn het erover eens dat Carl nare trekjes heeft, maar we zijn het er niet over eens dat dat enorme gevolgen zou moeten hebben voor Carl privé. Laten we het daar maar op houden dan ;).

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 13-11-2005, 23:29:23 »
Ik hoop dat het niet al te beledigend overkomt, maar ik heb geen beeld van jou. Laat staan een negatief (dat is dan het goede nieuws ;))

Laten we het erop houden dat ik je gedachtegang in deze niet erg kan volgen. We zijn het erover eens dat Carl nare trekjes heeft, maar we zijn het er niet over eens dat dat enorme gevolgen zou moeten hebben voor Carl privé. Laten we het daar maar op houden dan ;).

Inderdaad  ;D Laten we ons maar focussen op de Robinsonners die zich nog in het spel bevinden  ;)

En ik moet ook wel toegeven dat mijn (her)intreden op het forum ook best wel bot is geweest. Ik denk dat het wat makkelijker was als dit op het 'oude' forum was gebeurd. (Opgebouwde krediet = nul  ;D )

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #459 Gepost op: 13-11-2005, 23:31:34 »
Sommigen werpen een kiezel maar jij werkt de hele Keilweg weg.  ::rofl::
Toch prijzenswaardig, dat je zoveel moeite neemt, om alsnog onze grote held Carl te ontmaskeren. Zonder jou was een collectieve, positieve publieksdwaling onvermijdelijk geweest. Zoveel altruďsme en gemeenschapszin ontbreekt mij, en ik buig dus diep, diep. ::respect::
Succes met de penneoefeningen in sarcasme trouwens

::)