Auteur Topic: [kandidaat Be] Carl  (gelezen 119723 keer)

Offline Lukas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat Be] Carl
« Reactie #400 Gepost op: 8-11-2005, 22:21:50 »
bey bey kwarltje

't Is nochtans niet zo heel moeilijk: eerst de "b", dan de "y", en dan pas de "e".
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 8-11-2005, 22:45:40 »
't Is nochtans niet zo heel moeilijk: eerst de "b", dan de "y", en dan pas de "e".

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

niet buy buy buy?  8) Of dacht Carl dat alleen maar toen zijn gedachten nog uitgingen naar de hoofdprijs  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-11-2005, 22:48:03 door gaffe »
sic transit gloria mundi

Offline diwa

• Forumlid
  • BRAM KORTEWEG is een loser
« Reactie #402 Gepost op: 8-11-2005, 22:56:41 »

allé ,dat miste ze hier nog sé ,ne slimmerik ,zede na blij
joenges joenges joenges toch ,een broereke van de kwarl zeker ::oink::

Offline Starry Night

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #403 Gepost op: 8-11-2005, 23:02:30 »
Wat ik minder begrijp is je mening over de 3 dames. Want de afspraak Carl uit het spel te werken is niet alleen van hen drie, maar ook van de twee op winnaarseiland.

Ik hekel toch niet hun missie Carl eruit te werken? Ik hoopte net zo goed als ieder ander dat dat zou gaan lukken, en ik was in die zin erg blij met Meredith's overwinning.

Ik hekel echter hun verdere houding gedurende deze gehele aflevering. Dat was zwaar overdreven en met hetzelfde sop overgoten als Carl's eerdere gedrag. Het gedrag waaraan wij ons allen hier zo gestoord hebben. En mochten er nog mensen zijn die vinden dat je dergelijk gedrag verdienen kunt (eigen schuld dikke bult en zo meer): wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. En ik blijf erbij: het vergt een bepaald karakter om zoiets te kunnen. Iemand volledig buitensluiten. Ongeacht zijn eerdere daden.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2005, 23:05:02 door Starry Night »

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 8-11-2005, 23:13:48 »
Zoals z'n mede-etter John ooit sprak toen hij eruit werd gegooid "Carl, het recht zal zegevieren", zo geschiedde het ook. De meest verschikkelijke a-a-a-asociale egoïstische mensonterende Robinsonner *ooit* is eruit. Rechtvaardigheid duurt lang, heel lang maar uiteindelijk is het dan gekomen. Zijn wankelende positie werd letterlijk op de proef gesteld op de evenwichtspaal. Een oerkreet van "YESS" en een vuistje was in geheel NL en B voelbaar, alhoewel het zeker 6 weken te laat was. Hoe durf je nog zoals Carl nu nog je te vertonen in het openbaar? Hoe verantwoord je jezelf tegenover je familie, vrienden en kennissen? Je collega's, zakenpartners ? Overal wordt je aangekeken als Carl, ja die egoïstische natrappende asociale man van Robinson? Voor de robinsonners is de expeditie allang afgelopen. Niet voor Carl. Zijn expeditie om te overleven in onze wereld begint pas.......

Dag Carl, sterkte   ::zwaai::

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 8-11-2005, 23:20:18 »
Zoals z'n mede-etter John ooit sprak toen hij eruit werd gegooid "Carl, het recht zal zegevieren", zo geschiedde het ook. De meest verschikkelijke a-a-a-asociale egoïstische mensonterende Robinsonner *ooit* is eruit. Rechtvaardigheid duurt lang, heel lang maar uiteindelijk is het dan gekomen. Zijn wankelende positie werd letterlijk op de proef gesteld op de evenwichtspaal. Een oerkreet van "YESS" en een vuistje was in geheel NL en B voelbaar, alhoewel het zeker 6 weken te laat was. Hoe durf je nog zoals Carl nu nog je te vertonen in het openbaar? Hoe verantwoord je jezelf tegenover je familie, vrienden en kennissen? Je collega's, zakenpartners ? Overal wordt je aangekeken als Carl, ja die egoïstische natrappende asociale man van Robinson? Voor de robinsonners is de expeditie allang afgelopen. Niet voor Carl. Zijn expeditie om te overleven in onze wereld begint pas.......

Beetje overtrokken en dramatisch ::)
Carl is eruit en terecht, maar Carl op tv in het programma ER zegt niet zoveel over Carl, vader en echtgenoot, vriend, collega, zakenpartner enz...

Jammer dat velen dat niet gescheiden kunnen houden in hun reacties.....
sic transit gloria mundi

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 8-11-2005, 23:25:04 »
Overtrokken? Ik denk dat ik nog 'redelijk' ben geweest over Carl.

Jammer dat er nog mensen zijn die deze man verdedigen.....

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 8-11-2005, 23:30:03 »

Sorry, maar ik vind je reactie ook volstrekt belachelijk. Niet omdat ik Carl verdedig, want ook ik juichte toen Meredith won. Carl heeft een aantal karaktertrekken laten zien die niet prettig overkwamen.

Maar wie denk jij wel dat je bent om dat door te gaan trekken naar het dagelijks leven? Doe effe normaal, okay? Laten we de boel wel binnen proporties blijven zien. De manier waarop jij je nu uit doet me sterk denken aan John-retoriek, dus de pot verwijt de ketel misschien wel meer dat hij zwart ziet dan jij zou wensen...

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 8-11-2005, 23:37:02 »
Wie ik ben maakt niet uit. (Als je dat wil weten vraag maar aan Storm) Wie Carl in ER2005 was wel. En dat je het verhaal van Carl afdoet als een paar "onprettige" karakter-trekken valt mn mond van  ::oink::

Ik beschrijf het liever als Douwe-retoriek.

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 8-11-2005, 23:38:21 »

Ik vind het nogal arrogant en pretentieus om te beweren dat jij weet hoe de omgeving van Carl reageert op zijn fratsen binnen ER, alsof Carl verantwoording schuldig is aan de rest van Nederland en Belgie. En Starry Night was me net voor...maar jouw uitspraken doen niet onder voor de befaamde 'John-uitspraken' die we op tv hebben gehoord.
sic transit gloria mundi

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 8-11-2005, 23:43:44 »
Hoe je het wendt of keert, je zal na zo'n optreden toch in het dagelijkse leven worden geconfronteerd met  (laten we het beschaaft zeggen) de "andere" kant van Carl.

Offline gaffe

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 8-11-2005, 23:53:10 »
'Overal wordt je aangekeken als Carl, ja die egoïstische natrappende asociale man van Robinson? Voor de robinsonners is de expeditie allang afgelopen. Niet voor Carl. Zijn expeditie om te overleven in onze wereld begint pas.......'

Jij zegt in deze uitspraak hoe de mensen naar Carl kijken...die vriend van hem beweerde dat Carl een sociaal mens is...zit die vriend er dus al jaaaaaaaaren naast? Gelukkig dat wij nu beter weten dan een van Carls beste vrienden... ::)
sic transit gloria mundi

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 9-11-2005, 00:04:50 »
Misschien dan niet goed genoeg. Het geeft aan dat Carl zich gigantisch heeft laten kennen, uitgaande dát er niet gerotzooid is met de beelden. Maar ik denk dat je het wel mee eens bent. Natuurlijk zit je in een omgeving met vreemden in erbarmelijke omstandigheden. Maar je zet wel een gigantisch negatief beeld neer van jezelf. Het heeft voor Carl nu alles te maken met het zgn. "krediet" wat je hebt opgebouwd bij vrienden en kennissen. Voor onbekenden zal zijn beeld nauwelijks meer veranderen. Je beeld wordt nl. voor 90 % bepaald bij de eerste indrukken. Hij kan hooguit nog 10 % bijsturen. En dat is niet uit de lucht gegrepen maar wetenschappelijk bepaald  ::hypocriet::

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 9-11-2005, 00:54:16 »
Wie ik ben maakt niet uit. (Als je dat wil weten vraag maar aan Storm) Wie Carl in ER2005 was wel. En dat je het verhaal van Carl afdoet als een paar "onprettige" karakter-trekken valt mn mond van  ::oink::

Som die enorme misdaden van Carl eens op dan? Wat was zo vreselijk dat zijn vrienden hun vriendschap moeten gaan heroverwegen? Wat zijn de misdaden van de man die volgens jou voortaan niet meer normaal over straat kan of zijn werk kan doen?

Het feit dat je elke nuancering rond Carl's gedrag als ongewenst ziet vind ik zorgwekkend. Kennelijk heeft hij op een dermate ingrijpende manier een snaar bij jou geraakt dat je hem enkel nog met oogklepen tegemoet wilt treden.

Je realiseert je dat het televisie is? Een programma waarin mensen onder zeer extreme omstandigheden samengebracht worden? Ik bedoel: jij zit veilig en gezellig achter je computertje met een glaasje Cola en een bakje chips en je slaat al aan het verdoemen. Wat moeten we nu van jou denken?

Offline diwa

• Forumlid
  • BRAM KORTEWEG is een loser
« Reactie #414 Gepost op: 9-11-2005, 07:47:49 »

hééééééééééééééééééééééééééélemaal met je eens ,

voor lukas ,ik weet dat je helemaal in het begin maar met één "e" schrijft , kwestie van de betweter gerust te stellen ::oink::

Offline Gooly

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 9-11-2005, 08:29:47 »
Ik vind het idioot om Carl's privéleven erbij te betrekken. Het is maar een spel, en wat hij ook fout doet in het spel, het mag nooit invloed hebben op zijn privéleven. Tegelijkertijd vind (vond) ik wel dat hij in het spel gewoon keihard aangepakt mocht worden. De grens wat dat betreft ligt bij de manier waarop hijzelf Esther heeft behandeld. En alleen in de laatste aflevering is hij (bij benadering) zo behandeld. Maar over het algemeen heeft hij het nog een stuk gemakkelijker gehad dan Esther. Ik vind dus dat er in het spel zeker niet te ver is gegaan tegen Carl.
Meredith en Marleen kiezen blijkbaar steeds voor de grootste groep. Toen was dat in zijn voordeel, en nu was dat in zijn nadeel.
Wat dat verder over M&M zegt mag ieder voor zichzelf uitmaken ;-)

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 9-11-2005, 10:20:23 »
Nuance is in dit soort situaties absoluut op z'n plaats. In de mening over de deelnemers en in de reacties op elkaar.
 ::jaja:: ::ok:: ::bravo::
er was eens......

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 9-11-2005, 10:31:36 »
Som die enorme misdaden van Carl eens op dan? Wat was zo vreselijk dat zijn vrienden hun vriendschap moeten gaan heroverwegen? Wat zijn de misdaden van de man die volgens jou voortaan niet meer normaal over straat kan of zijn werk kan doen?

Het feit dat je elke nuancering rond Carl's gedrag als ongewenst ziet vind ik zorgwekkend. Kennelijk heeft hij op een dermate ingrijpende manier een snaar bij jou geraakt dat je hem enkel nog met oogklepen tegemoet wilt treden.

Je realiseert je dat het televisie is? Een programma waarin mensen onder zeer extreme omstandigheden samengebracht worden? Ik bedoel: jij zit veilig en gezellig achter je computertje met een glaasje Cola en een bakje chips en je slaat al aan het verdoemen. Wat moeten we nu van jou denken?

Leuk dat je de discussie aangaat. Deze reactie is dan ook bedoeld voor Gaffe.

Het feit wil dat ik beoordeel op wat ik zie, waarneem. Niet op wat een vriend vertelt. Dit doet elk normaal mens. Deze visies staan namelijk loodrecht tegenover elkaar. En dat is voor mij reden genoeg om Carl's persoonlijkheid in twijfel te nemen. Ik oordeel dus over zijn televisie-"optreden". Wat ik waarneem is een man die (in zoals eerder vermeld erbarmelijke omstandigheden) alle normen en waarden laat vallen om een spelletje te winnen. Nou is er totaal niets mis met het proberen van een spelletje winnen. (Daarom heet het nou eenmaal een spelletje.) Waar sommigen hier geen rekening mee houden is dat er bij een spel ook respect naar elkaar moet zijn. Heb jij ooit tijdens een tenniswedstrijd een speler zien worden uitgescholden ? Waarom zijn er gele en rode kaarten in het voetbal ? Omdat een speler zich dient te houden aan de (ongeschreven) regels van een spel. Carl is m.i. hier ver buiten zijn boekje gegaan. En ik denk dat als je dan nog moet vragen op welke eigenschappen ik doel, dat ik me afvraag wie hier de oogkleppen op heeft.

Kennelijk heeft Carl bij mij een gevoelige snaar geraakt. Ik ben niet snel geraakt (al zeker niet bij een televisie-optreden) maar deze man is al mijn normen en waarden voorbij geschoten. Met zo'n man wil ik niet ge[aso]cieerd worden. Dit zijn de mensen waar ik een schurft aan heb in het leven. En gelukkig zijn en zát mensen in mijn privéleven die ook kijken en alleen maar tot dezelfde conclusie kunnen komen. Ik ben blij dat Carl geen familie van mij is, ik zou me kapot schamen.

Eigenlijk zou ik jullie vraag willen terugspiegelen. Wat heeft Carl met jullie gedaan dat jullie deze man nog enige vorm van verdediging geven? Mijn (enig cynische) monoloog heeft kennelijk ook een gevoelige snaar bij jullie geraakt. Kom maar op met jullie reacties  ::bravo::

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 9-11-2005, 10:50:33 »
Als ik dit zo lees beschouw je Carl als iemand die erger is dan de ergste misdadiger.
En dat gaat mij dus veel te ver.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2005, 10:56:46 door Stormpie »
er was eens......

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #419 Gepost op: 9-11-2005, 10:53:34 »
je vraagt wat carl met mij heeft gedaan dat ik hem zou moeten verdedigen. (want ik wil hem graag verdedigen.) zoals velen hier keur ik het horkerige gedrag wat we hebben gezien niet goed, maar ik kan me zo voorstellen dat hij zeer gemotiveerd was om mee te doen (de ultieme jongensdroom)en vooraf al erg fanatiek strategieen uit heeft gedacht, overtuigd van zijn eigen kunnen. ik zie de gedrevenheid in alles wat hij doet. eenmaal in het spel merkt hij dat er anderen zijn die het spel anders spelen, minder fanatiek, meer op de kracht van anderen meedobberen die bij hem irritaties oproepen en in zijn ogen dan geen winnaar kunnen zijn. natuurlijk wil ik het beruchte knip- en plakwerk nog even noemen.
verder is het een hardwerkende echtgenoot, waarschijnlijk een trotse lieve vader, vriend. kortom: een man met normale sociale contacten.
carl heeft mij of mensen in mijn omgeving nooit benadeeld. het is niet aan mij om hem te verguizen.

(ik bewonder de knappe/heldere schrijfkunst van sommigen onder ons. ik heb die gave niet, maar ik hoop dat mijn verhaal een beetje bijdraagt aan begrip en verdraagzaamheid naar anderen.)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw