je vraagt wat carl met mij heeft gedaan dat ik hem zou moeten verdedigen. (want ik wil hem graag verdedigen.) zoals velen hier keur ik het horkerige gedrag wat we hebben gezien niet goed, maar ik kan me zo voorstellen dat hij zeer gemotiveerd was om mee te doen (de ultieme jongensdroom)en vooraf al erg fanatiek strategieen uit heeft gedacht, overtuigd van zijn eigen kunnen. ik zie de gedrevenheid in alles wat hij doet. eenmaal in het spel merkt hij dat er anderen zijn die het spel anders spelen, minder fanatiek, meer op de kracht van anderen meedobberen die bij hem irritaties oproepen en in zijn ogen dan geen winnaar kunnen zijn. natuurlijk wil ik het beruchte knip- en plakwerk nog even noemen.
verder is het een hardwerkende echtgenoot, waarschijnlijk een trotse lieve vader, vriend. kortom: een man met normale sociale contacten.
carl heeft mij of mensen in mijn omgeving nooit benadeeld. het is niet aan mij om hem te verguizen.
(ik bewonder de knappe/heldere schrijfkunst van sommigen onder ons. ik heb die gave niet, maar ik hoop dat mijn verhaal een beetje bijdraagt aan begrip en verdraagzaamheid naar anderen.)