Auteur Topic: [kandidaat Be] Carl  (gelezen 119674 keer)

Offline Stormpie

• Forumlid
Re: [kandidaat Be] Carl
« Reactie #420 Gepost op: 9-11-2005, 11:02:57 »
thnx Ibung.. zo is het precies :)
er was eens......

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: 9-11-2005, 11:07:49 »
Als ik dit zo lees beschouw je Carl als iemand die erger is dan de ergste misdadiger.
En dat gaat mij dus veel te ver.

Storm, jij weet dat ik me nog nooit zo negatief over een een ER-kandidaat heb uitgelaten. Natuurlijk zijn er wel eens wat puntjes geweest (over bv. Veronique.) Misschien is mijn mening wat ongenuanceerd, maar dat is ook het cynisme in mn monoloog geweest. En misschien was dat niet geschikt voor sommige jeugdige kijkers (lezers).

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 9-11-2005, 11:17:57 »
je vraagt wat carl met mij heeft gedaan dat ik hem zou moeten verdedigen. (want ik wil hem graag verdedigen.) zoals velen hier keur ik het horkerige gedrag wat we hebben gezien niet goed, maar ik kan me zo voorstellen dat hij zeer gemotiveerd was om mee te doen (de ultieme jongensdroom)en vooraf al erg fanatiek strategieen uit heeft gedacht, overtuigd van zijn eigen kunnen. ik zie de gedrevenheid in alles wat hij doet. eenmaal in het spel merkt hij dat er anderen zijn die het spel anders spelen, minder fanatiek, meer op de kracht van anderen meedobberen die bij hem irritaties oproepen en in zijn ogen dan geen winnaar kunnen zijn. natuurlijk wil ik het beruchte knip- en plakwerk nog even noemen.
verder is het een hardwerkende echtgenoot, waarschijnlijk een trotse lieve vader, vriend. kortom: een man met normale sociale contacten.
carl heeft mij of mensen in mijn omgeving nooit benadeeld. het is niet aan mij om hem te verguizen.

(ik bewonder de knappe/heldere schrijfkunst van sommigen onder ons. ik heb die gave niet, maar ik hoop dat mijn verhaal een beetje bijdraagt aan begrip en verdraagzaamheid naar anderen.)

Waarvan akte! Wat mij alleen nog niet duidelijk is, of Carl in jouw privé-leven is. Zo ja dan begrijp ik goed dat je hem verdedigd op hetgeen wat jij van hem kent. Zo nee, hoe weet je dan dat hij een hardwerkende, lieve sociale normaal mens is? Nogmaals, ik reageer op wat ik waarneem. Dat er enige vorm van cynisme in zit, heeft meneer m.i. aan zichzelf te danken. (En nee ik ben geen familie van Esther ofzo  ::trots:: )

Offline LaSeR

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 9-11-2005, 11:30:10 »
Ik reageer niet vaak op hetgeen in dit forum wordt geschreven, maar toch even mijn bedenkingen :

Ik sluit mij volledig aan bij hetgeen Stormpie schrijft over Carl. Hij heeft zijn negatieve en positieve kanten, net zoals iedereen onder ons.
Het verbaast me dan ook te moeten vaststellen dat net hetgeen hem ter kwade wordt geduid (zijn gebrek aan sociale vaardigheden, zijn passie voor het spel, zijn onbehouwen uitspraken en uitvallen tegen andere kandidaten), door de forumgangers zelf ten aanzien van hem worden gedaan.
De uitvallen van velen onder u tegen hem zijn net zo onbehouwen en onbeleefd als de uitval van Carl tegen Meredith.

In dergelijke spelen heeft de winnaar altijd gelijk, en de verliezer ongelijk. Indien Carl op de eilandraad gedaan had met een kandidaat wat Douwe gedaan heeft met Maxime, dan was hier op het forum moord en brand geschreeuwd. Als Douwe met alle mogelijke middelen in het eiland poogt te blijven, wordt er geapplaudiseerd; als Carl het doet, wordt hij afgebroken.

Akkoord, Carl is te fanatiek met het spel bezig geweest, en heeft zich sociaal niet vaardig genoeg getoond. In dit opzicht is hij voor mij geen Robinsonner. Maar hij heeft veel meer gedaan dan wie ook van de overgebleven vrouwen op het eiland. Ik kan mij aansluiten bij hetgeen eerder verteld werd : in tegenstelling tot de vrouwen zal Carl wel overleven op het eiland.

Off topic : het valt mij doorheen de jaren steeds op hoe verscheiden er gereageerd wordt op zaken die eigenlijk om hetzelfde draaien, zoals stemafspraken. Het mag (en het wordt zelfs als tactisch goed ervaren) als de personen in kwestie de sympathie dragen van de forumgangers, er wordt moord en brand geschreeuwd als de personen in kwestie niet geliefd zijn bij diezelfde forumgangers (Zie bvb. vorig jaar de groep rond Mick).

Of toegepast op vandejaar : Douwe kreeg op het forum hier groot gelijk om Maxime eruit te stemmen (hoewel in mijn ogen één van de weinige kandidaten dit jaar die in aanmerking kwam voor de Robinsontitel); zelfs indien Carl vrijwillig uit de expeditie was gestapt, was het voor de forumgangers nog niet goed genoeg geweest.

Is het collectief wegstemmen van Carl met alle stemmen trouwens ook geen stemafspraak
waartegen op dit forum zo vaak gereageerd wordt?

Ik wens Carl -net zoals alle andere kandidaten-, verder veel succes toe met zijn gezin en zijn verder leven, en dank hen allen voor de wilskracht die zij hebben om de uitdaging aan te gaan met dit spel mee te doen en de ontberingen te ondergaan die op dit eiland geleden worden.

Iedereen die op de eilanden vertoeft, verdient volgens mij al dit respect.
Er is leven na de televisie

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 9-11-2005, 12:06:27 »
:)
18 mannen en vrouwen maakten dit programma waar wij met zoveel plezier naar hebben gekeken. En dat hebben ze prima gedaan.
er was eens......

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #425 Gepost op: 9-11-2005, 12:14:19 »
ik ken carl niet persoonlijk. daarom past het mij helemaal niet om te oordelen.
en dat hij een liefhebbende echtgenoot is, vader, vriend...tja, daar ga ik gewoon vanuit, omdat ik geen aanwijzingen heb dat dit niet zo is.

aanvulling op laser's post: hier is duidelijk sprake van het halo- en horn-effect: als je iemand sympathiek vind of een eigenschap bij een persoon positief waardeert, ben je eerder geneigd om andere eigenschappen ook als positief te beoordelen. het tegenovergestelde is dan natuurlijk dat als je een eigenschap bij iemand negatief beoordeelt, al zijn andere eigenschappen ook sneller als negatief ervaart.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 9-11-2005, 12:33:25 »
Klopt. Dat is het verhaal van de eerste indrukken wat voor het overgrote deel iemands beeld bepaalt. En zie je dan weer bepaalde punten (signalen) naar voor komen bevestigt dat, volgens je gevoel, het beeld wat je al voor ogen had. Het is dan ook heel lastig die signalen in een juist perspectief te plaatsen (Het zgn vooroordeel). Daar probeer je dan doorheen te prikken door het rationeel te benaderen. Helaas heb ik dat bij een specifiek persoon niet kunnen vinden, helaas.

Een perfect voorbeeld hiervan is het cola-spelletje en het telefoneren naar huis. Douwe zegt nuchter, jullie mogen mijn beltijd hebben. Iedereen ziet het als een gebaar naar de anderen. Dit is m.i. ook zo. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier wat achter zoekt. Het cola-spelletje echter, waar Carl zegt ik gun het jullie, hebben velen (terecht) twijfels bij. Hij heeft nl. het beeld gecreeerd alles te doen om in het spelletje te blijven. Een goed gebaar hoort daarbij. En misschien wil hij zijn energie niet verspillen maar bewaren voor de eliminatie. Allemaal vraagtekens die je erbij plaatst. Hier oordeel ik ook dan ook niet over, maar het werkt wel mee (eerder tegen) bij het beeld dat je bij iemand hebt.

Offline gaffe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #427 Gepost op: 9-11-2005, 17:29:08 »
Ik vind het allemaal leuk en aardig hoor, maar het beeld wat je hebt van Carl doet er niet zo toe in deze discussie, daar was mijn eerste reactie op jouw oorspronkelijke post ook helemaal niet voor bedoeld....het beeld wat er geschetst is van Carl op tv is idd niet zo best. En bij vele acties van Carl heb ik mijn bedenkingen.
Echter het gaat erom dat jij in een sarcastisch/cynisch stukje (niet bedoeld voor jeugdige forumgangers naar jouw eigen zeggen) ook gelijk maar even invult hoe de sociale omgeving van Carl op hem zal gaan reageren en ondertussen zeg je ook nog even tussen neus en lippen door dat die vriend Carl blijkbaar niet goed kent.
Ik vind dat boude uitspraken die naar mijn mening te ver gaan. Discussieer over ER, de kandidaten, de beelden, speculeer...maar doe geen uitspraken over het priveleven van de kandidaten als je er niets vanaf weet.
sic transit gloria mundi

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 9-11-2005, 18:06:02 »
Dat Carl alleen maar bezig was met het spel, viel voornamelijk op omdat hij zo'n beetje de enige was. Bijna niemand is namelijk nog bezig met het spel. Zie Maxime die uit naïviteit niet stemt, zie de dames die al hun stemmen op Carl gooien (wat ik overigens een prachtig gebaar vond; een statement tegen Carl en een manier om hun kansen gelijk te trekken om hun hechte band uit te drukken, maar met zelf proberen te winnen ben je dan natuurlijk niet meer bezig). Allicht dat je je dan ergert aan Carl, die alléén maar bezig is met winnen. Bezig zijn met winnen is volstrekt aanvaardbaar, vind ik. ER ís namelijk ook een spel. Dat de kandidaten van dit jaar daar minder mee bezig lijken te zijn dan in alle voorgaande jaargangen, kwam Carl niet zo goed uit.

Kortom, "Carl is alleen maar bezig met het spel" vind ik eigenlijk een verwijt van niks. En op basis daarvan verdient hij het inderdaad niet om genegeerd te worden door zijn kampgenoten.

(Wel verliest Carl in zijn drang om te winnen en zijn taktieken recht te praten de realiteit nogal eens uit het oog. Op een ongeloofwaardige manier. Als ik bijvoorbeeld Emma was, zou ik me zelfs beledigd voelen dat Carl kennelijk denkt dat ik zo dom ben dat hij er mij van kan overtuigen dat hij "echt wel een aantal stemmen zou offeren om Marnix in het spel te houden." Marnix? Laat me niet lachen! En zijn uitval richting Meredith toen al duidelijk was dat hij eruit zou vliegen, was ook een lage vorm van natrappen. Ook al had hij waarschijnlijk nog gelijk ook, feitelijk. Maar dat doet er niet toe.)

Hoe dan ook, de reden dat ik een hekel heb aan Carl is de Zaak Esther. Daarin is hij veel en veel te ver gegaan, samen met John. Iemand op een basisschoolachtige wijze proberen weg te pesten en het leven zuur te maken, ik schrok er echt van. En met mij vele anderen. Ik zie zijn exit dus gewoon als een afstraffing voor dat gedrag. En die visie bevalt me prima!

Laten we ervan uitgaan dat de Zaak Esther het slechtste in Carl naar boven heeft gebracht en dat hij in het dagelijks leven best wel meevalt. Laten we hopen dat Carl inmiddels, nu er wat tijd overheen is gegaan en hij de beelden terug heeft gezien, wél spijt heeft van zijn gedrag t.o.v. Esther, i.t.t. John. En voor de rest... Ach, wellicht kan Carl niet tegen z'n verlies bij monopoly en gooit hij dan het bord om of gaat hij valsspelen, maar nou en? Ik ken wel meer van zulke mensen, maar die belichamen heus niet het kwaad, hoor.

P.S. Hulde voor alle mogelijke vormen van stemafspraken! Ik word zo langzamerhand niet goed van al dat heilige gezever (ook van de kandidaten!) als zou dat "tegen de regels" zijn of moreel verwerpelijk of wat dan ook. Onzin! Stemafspraken en complotten horen bij Robinson en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.

Offline diwa

• Forumlid
  • BRAM KORTEWEG is een loser
« Reactie #429 Gepost op: 9-11-2005, 19:21:02 »
mensen mensen mensen toch  ,het is toch niet dat je op een eiland zit dat je dan ineens een robinsonkarakter naar boven haalt , neen !! de eerste week misschien ,maar dan komt je ware aard boven en dat heeft hij laten zien ,vooral bij esther ,hebben jullie dan een paar afleveringen gemist ofzo ??
die meid deed er alles om ,om geliefd en aanvaard te worden ,maar kreeg telkens de rug toegewezen ,houd dat maar eens een paar dagen uit ,van mij krijgt hij geen greintje respect ,zijn "volgens mij tussen haakjes " beste vriend spreekt hem tegen in karakter ,kom nou ,je weet toch ook dat je in beeld komt ,en probeert daar toch ook rekening mee te houden ,dus hoe erg is hij in het echt ,wordt toch eens wakker mensen

het is een etter en heeft zijn verdiende loon gekregen ,zelfs nog niet hard genoeg

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 9-11-2005, 19:55:40 »
Ik heb maandagavond op ons vakantieadresje ook gejuigd toen Carl eruit ging, want het was al wekenlang tijd dat hij eruit ging.
Ik vond Carl in de expeditie een keiharde speler die maar 1 doel voor ogen had en dat was winnen. In de strijd met John tegen Esther heeft hij zich gemeen en hard gedragen en sinds die tijd mocht ik Carl ook niet meer. Hij was voor mij té veel met het spel bezig. Dat is op zich niet erg, maar wel als dat ten koste gaat van de andere spelers, zoals Esther, die echt geestelijk afgemaakt is door Carl en John.
Niettemin is hij wel getrouwd, heeft kinderen en ik verwacht dat hij daar heel anders is dan in de expeditie. Dus om hem nu buiten de expeditie om zo met woorden af te maken vind ik nogal overdreven. Oordeel op wat je in de expeditie ziet en ga geen dingen lopen suggeren waar je niets vanaf weet.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #431 Gepost op: 9-11-2005, 19:57:05 »
Ik heb maandagavond op ons vakantieadresje ook gejuigd toen Carl eruit ging, want het was al wekenlang tijd dat hij eruit ging.
Ik vond Carl in de expeditie een keiharde speler die maar 1 doel voor ogen had en dat was winnen. In de strijd met John tegen Esther heeft hij zich gemeen en hard gedragen en sinds die tijd mocht ik Carl ook niet meer. Hij was voor mij té veel met het spel bezig. Dat is op zich niet erg, maar wel als dat ten koste gaat van de andere spelers, zoals Esther, die echt geestelijk afgemaakt is door Carl en John.
Niettemin is hij wel getrouwd, heeft kinderen en ik verwacht dat hij daar heel anders is dan in de expeditie. Dus om hem nu buiten de expeditie om zo met woorden af te maken vind ik nogal overdreven. Oordeel op wat je in de expeditie ziet en ga geen dingen lopen suggeren waar je niets vanaf weet.
wéér iemand die het met me eens is :) :) ::tandpastasmiley::

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 9-11-2005, 20:45:06 »
Analyse Carl (en ook John)  ?

Ik denk dat Carl en ook John wel konden leven met spelletjes spelen en overleven maar niet met de wendingen die in het spel regelmatig voorkomen. Natuurlijk keur ik zeker niet goed wat ze tov Esther gedaan hebben maar ineens komt Esther en die heeft immuniteit iets waar je anders hard voor moet strijden, (heeft zij ook moeten doen, maar Carl en John waren er niet bij), ineens krijg je 6 stemmen er moet tactisch gespeeld worden, allemaal zaken waar je met ER rekening moet houden. Zijn het zaken dat in je kraam passen dan ga je er goed mee om (bv Elbert die herleefde met de nieuwe stemming), maar voor andere is dat dan weer moeilijker om te aanvaarden. Je zit tenslotte met veel geluk 46 dagen samen met 7 à 8 mensen waar misschien door het spel maar één echt te vertrouwen is. Je hebt ook honger, last van zandvlooien, slecht slapen allemaal factoren die één persoon misschien gemakkelijker kan relativeren maar bij anderen een enorme invloed uitoefent op zijn karakter.
Mensen zoals Frank vorig jaar en ik denk Douwe ook dit jaar deden mee om het survival gevoel mee te maken en overleven echt zoals het moet, anderen om hun eigen ik te ontdekken en bij te leren (Emma), weer anderen omdat ze van het survivallen en de fysieke prestaties houden (Marleen,Elbert,Fleur), anderen komen om het spel te spelen en natuurlijk ook de buit binnen te rijven zoals Carl en ook John. Het is hen echter niet gelukt... ;)

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 10-11-2005, 10:09:52 »
Ik vind het allemaal leuk en aardig hoor, maar het beeld wat je hebt van Carl doet er niet zo toe in deze discussie, daar was mijn eerste reactie op jouw oorspronkelijke post ook helemaal niet voor bedoeld....het beeld wat er geschetst is van Carl op tv is idd niet zo best. En bij vele acties van Carl heb ik mijn bedenkingen.
Echter het gaat erom dat jij in een sarcastisch/cynisch stukje (niet bedoeld voor jeugdige forumgangers naar jouw eigen zeggen) ook gelijk maar even invult hoe de sociale omgeving van Carl op hem zal gaan reageren en ondertussen zeg je ook nog even tussen neus en lippen door dat die vriend Carl blijkbaar niet goed kent.
Ik vind dat boude uitspraken die naar mijn mening te ver gaan. Discussieer over ER, de kandidaten, de beelden, speculeer...maar doe geen uitspraken over het priveleven van de kandidaten als je er niets vanaf weet.

Heet het misschien daarom ook sarcasme ? Misschien is het confronterend maar, zoals iemand in dit topic al aanhaalde "het slechtste in Carl is bovengekomen", vind ik schrikbarend. Daar is mijn stukje op gebaseerd en dat gooi ik eruit. Laat ik het anders zeggen dan: die vriend van Carl heeft misschien nu voor het eerst een stukje Carl gezien waar hij van zal schrikken. Mag je dan concluderen dat je vriend Carl niet goed kent of valt Carl's gedrag soms onder "sociaal" in zijn ogen ??

Jammer dat je de vertoning van Carl opvat als "niet zo best". Ik begin te twijfelen of je wel alle afleveringen gezien hebt......  ::)

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 10-11-2005, 10:18:20 »
Hoe dan ook, de reden dat ik een hekel heb aan Carl is de Zaak Esther. Daarin is hij veel en veel te ver gegaan, samen met John. Iemand op een basisschoolachtige wijze proberen weg te pesten en het leven zuur te maken, ik schrok er echt van. En met mij vele anderen. Ik zie zijn exit dus gewoon als een afstraffing voor dat gedrag. En die visie bevalt me prima!

Laten we ervan uitgaan dat de Zaak Esther het slechtste in Carl naar boven heeft gebracht en dat hij in het dagelijks leven best wel meevalt. Laten we hopen dat Carl inmiddels, nu er wat tijd overheen is gegaan en hij de beelden terug heeft gezien, wél spijt heeft van zijn gedrag t.o.v. Esther, i.t.t. John. En voor de rest... Ach, wellicht kan Carl niet tegen z'n verlies bij monopoly en gooit hij dan het bord om of gaat hij valsspelen, maar nou en? Ik ken wel meer van zulke mensen, maar die belichamen heus niet het kwaad, hoor.

Bovenstaand stukje sluit ik me (als ik het stukje sarcasme of cynisme laat vallen) dus volledig bij aan  ::ok::

... blijft wel staan dat ik hem een triest ziekelijk mannetje vind  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 10:25:14 door LocoH »

Offline SnijderMan

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 10-11-2005, 10:27:07 »
Analyse Carl (en ook John)  ?

Ik denk dat Carl en ook John wel konden leven met spelletjes spelen en overleven maar niet met de wendingen die in het spel regelmatig voorkomen. Natuurlijk keur ik zeker niet goed wat ze tov Esther gedaan hebben maar ineens komt Esther en die heeft immuniteit iets waar je anders hard voor moet strijden, (heeft zij ook moeten doen, maar Carl en John waren er niet bij), ineens krijg je 6 stemmen er moet tactisch gespeeld worden, allemaal zaken waar je met ER rekening moet houden. Zijn het zaken dat in je kraam passen dan ga je er goed mee om (bv Elbert die herleefde met de nieuwe stemming), maar voor andere is dat dan weer moeilijker om te aanvaarden. Je zit tenslotte met veel geluk 46 dagen samen met 7 à 8 mensen waar misschien door het spel maar één echt te vertrouwen is. Je hebt ook honger, last van zandvlooien, slecht slapen allemaal factoren die één persoon misschien gemakkelijker kan relativeren maar bij anderen een enorme invloed uitoefent op zijn karakter.
Mensen zoals Frank vorig jaar en ik denk Douwe ook dit jaar deden mee om het survival gevoel mee te maken en overleven echt zoals het moet, anderen om hun eigen ik te ontdekken en bij te leren (Emma), weer anderen omdat ze van het survivallen en de fysieke prestaties houden (Marleen,Elbert,Fleur), anderen komen om het spel te spelen en natuurlijk ook de buit binnen te rijven zoals Carl en ook John. Het is hen echter niet gelukt... ;)

En hiermee wil je rechtvaardigen dat Carl (en John) alle respect voor medespelers hebben laten varen en geprobeerd hebben mensen echt (ook emotioneel gezien) met de grond gelijk te maken? Dat gaat me toch een beetje te ver. Carl heeft zich in ER zeeeer bedenkelijk gedragen en mag daar (wat mij betreft) in dit forum dan ook keihard op worden afgerekend.

Toch gaat het mij ook te ver om ook gelijk zijn prive-leven erbij te betrekken. Ik vergelijk het maar met sommige voetballers, welke in het heetst van de strijd regelmatig zwaar over de scheef, maar prive zeer begaan zijn en soms juist het tegenovergestelde karakter hebben van het beeld dat je van ze krijgt als je ze zo tekeer ziet gaan.
Je kunt iemand pas goed beoordelen als je degene ook daadwerkelijk kent.

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 10-11-2005, 10:57:42 »
Mooi om te lezen dat sommigen maar doorpiepen over het doortrekken naar het privé-leven van Carl. Ik heb echter alleen een sarcastisch/cynisch stukje geschreven hoe zijn gedrag in ER zijn dagelijkse leven kán beinvloeden. Kennelijk kunnen sommigen niet doorheen kijken en moeten deze man maar (blijven) verdedigen over ja maar prive is het een lieve man en een goede vriend etc etc en daar mag je zijn gedrag niet op afspiegelen als je hem prive niet kent.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 10-11-2005, 12:17:52 »
Mooi om te lezen dat sommigen maar doorpiepen over het doortrekken naar het privé-leven van Carl. Ik heb echter alleen een sarcastisch/cynisch stukje geschreven hoe zijn gedrag in ER zijn dagelijkse leven kán beinvloeden. Kennelijk kunnen sommigen niet doorheen kijken en moeten deze man maar (blijven) verdedigen over ja maar prive is het een lieve man en een goede vriend etc etc en daar mag je zijn gedrag niet op afspiegelen als je hem prive niet kent.

Ik begrijp niet goed hoe je zijn privé-leven bij ER wil betrekken. Wil je dan dat iedereen die Carl op straat of in de winkel of waar dan ook tegenkomt maar tegen hem begint te schelden en hem voor alles wat mooi en lelijk is uit begint te maken?
Dat je hem nog aanspreekt op zijn gedrag in ER kan ik me nog voorstellen. Dat je duidelijk maakt dat jij het wel grof vond hoe hij zich gedragen heeft, kan ik me ook voorstellen. Maar om hem direct voor wat hij is uit te schelden vind ik niet kunnen.

En verwacht jij dat zijn vrienden hem zullen laten vallen voor zijn gedrag in ER? Ze zullen vast weten dat Carl fanatiek is en dat hij had willen winnen in ER en er zullen misschien ook vrienden van hem zijn die hem aanspreken op zijn gedrag en zeggen dat ze iets niet hebben vinden kunnen. Maar dit kan ook in nette bewoordingen gezegd worden en dat zullen zijn vrienden vast ook doen. Maar dat er echt vrienden en familie hem hebben laten vallen, kan ik me niet voorstellen.

Hoe zie jij die invloed van ER op zijn dagelijkse leven dan voor je?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline diwa

• Forumlid
  • BRAM KORTEWEG is een loser
« Reactie #438 Gepost op: 10-11-2005, 12:28:44 »
Ik begrijp niet goed hoe je zijn privé-leven bij ER wil betrekken. Wil je dan dat iedereen die Carl op straat of in de winkel of waar dan ook tegenkomt maar tegen hem begint te schelden en hem voor alles wat mooi en lelijk is uit begint te maken?
Dat je hem nog aanspreekt op zijn gedrag in ER kan ik me nog voorstellen. Dat je duidelijk maakt dat jij het wel grof vond hoe hij zich gedragen heeft, kan ik me ook voorstellen. Maar om hem direct voor wat hij is uit te schelden vind ik niet kunnen.

En verwacht jij dat zijn vrienden hem zullen laten vallen voor zijn gedrag in ER? Ze zullen vast weten dat Carl fanatiek is en dat hij had willen winnen in ER en er zullen misschien ook vrienden van hem zijn die hem aanspreken op zijn gedrag en zeggen dat ze iets niet hebben vinden kunnen. Maar dit kan ook in nette bewoordingen gezegd worden en dat zullen zijn vrienden vast ook doen. Maar dat er echt vrienden en familie hem hebben laten vallen, kan ik me niet voorstellen.

fanatiek zijn vind ik zelfs goed ,daar is niets verkeert mee ,maar als je daarvoor mensen gebruikt om andere te KELDEREN dan ga je te ver ,dan ben je niet goed bezig ,als je ook weet dat je in een program zit dat zijn 6 de jaargang ingaat en hoe je weerspiegelt word op beeld .
dat neem je mee in je privéleven ,zo is dat nu eenmaal

Offline LocoH

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 10-11-2005, 12:34:39 »

Nee, ik heb nooit gezegd dat ze op Carl moeten gaan vloeken of schelden. Heb ik dat ooit geschreven dan? Ik vraag me alleen af (en of) hij zichzelf gaat verantwoorden voor zijn vertoonde gedrag. Ik denk dat je directe omgeving wel met vragen rondlopen van 'hoe kan onze Carl zich nou zo hebben gedragen?'. Als een (naar zeggen zeer sociaal) familielid van mij hieraan mee zou doen en hij hetzelfde gedrag als Carl vertoont, zou ik me ook (erg) schamen en vragen hebben. Ik vermoed ik wel dat hij gigantisch wordt nagekeken op straat. Wie herinnert zich nog Doktor Eric van Medisch Centrum West? Die beste kerel -speelde- dat hij een slechte doktor was. Hij werd er op straat voor aangesproken, uitgescholden en zelfs ooit nog eens voor geslagen. Dat gun ik 'beste vriend' Carl natuurlijk niet.

Weet je wanneer ik pas een beetje respect voor deze vent zou krijgen? Als hij zijn welgemeende excuses zou aanbieden voor zijn vertoonde gedrag en dat hij er enorm van geschrokken is. Tot dan nee absoluut niet!