Al jaren kijk ik ER, en nog nooit ben ik zo verontwaardigd over iemand uit de expeditie.
Het is in eerste instantie een spel, absoluut, maar een spel dat sportief gespeeld moet worden, anders ben je het in mijn ogen niet waard.
Dat van die zandzakken was een keihard voorbeeld van zijn onsportiviteit, dat kan gewoon echt ontzettend pijnlijke gevolgen hebben op om iemand zijn benen te mikken! Je kan zo je hoofd stoten tegen 1 van die punten van de platformen. Echt zeer laag.
Dat van die boot, echter, waardeer ik dan weer wel aan hem, hij zat achteraan, en dat is gewoon een matige positie en zijn besluit om te stoppen met roeien en alvast een soort sprint houding aan te nemen vond ik helemaal in zijn recht.
Ik werd echt simpelweg kwaad op de manier hoe Esther uit de expeditie is "gewerkt" Ik gebruik het wordt gestemt hier niet, want die had er niet eens hoeven zijn, kans kreeg ze vanaf het begin al niet.
Maar wat mij opviel: Wim voelde zich niet lekker, en WIST dat hij de expeditie zou moeten verlaten. En in plaats van het op te geven, gaat hij 'nog ff' door. Hierdoor werd Esther in de eilandraad eruitgestemd, en ging Wim daarna weg omdat hij te ziek was.
Als Wim een beetje waardigheid had, dan was hij VOOR de eilandraad weggegaan, ja, dan zou Esther hoogst aanneembaar met een extra stem naar de samensmelting zijn gegaan en dan had ze tenminste een eerlijke kans gekregen. Lager dan dat KUN je niet gaan.
Maar dan komt hier de clue: Wim zei in zijn gesprek met Meredith en Esther dat hij niet hield van complotten en spelletjes enzo, ook Carl zei dat het spel eerlijk gespeeld moest worden, maar ik durf er gif op in te nemen dat Carl Wim heeft overgehaald om nog even ziek te blijven zodat Esther weg moest.
Bah, je zou je moeten schamen Carl, een beetje tactiek is prima, maar dit is simpelweg zielig, helemaal voor iemand van jou leeftijd. Dat glimlachje dat je deed toen je Esther eruit had gewerkt blijft hangen.
Niet dat ik bang ben dat hij in de finale komt.
Iedere speler heeft in principe 6 stemmen gekregen. Als je dus (zoals Elbert) het kamp niet meer ziet zitten, KAN je iemand mee het graf in nemen. Je gooit al je stemmen op de eilandraad op een willekeurig iemand, diegene ligt er dan hoogst waarschijnlijk uit, en dan ga jij weg. Easy peasy, en stel dat Carl 6 tegenstemmen doet, dat kan, dan is hij misschien nog in de expeditie maar heeft hij geen stemmen meer over. Nee ik schat zijn kansen laag in.
En STEL hij komt TOCH in de finale, met een beetje formidabele tegenstander, ik denk niet dat Carl veel stemmen krijgt behalve van zijn bilmaat John, en zoals ik de laatste drie pagina's lees walgt iedereen van hem, dus stemmen van het publiek hoeft hij ook niet te verwachten.
Carl, gozer, ik mag hopen dat je er snel uit ligt.
~Tycho