Hallo Allemaal!
Na iedere dag kijken op dit forum om te controleren of er nog nieuwe berichten zouden komen omtrent expeditie robinson 2005, heb ik maar besloten om de stoute schoenen aan te trekken en mezelf aan te melden..
Ik hoop dat mensen op dit topic blijven reageren en dat we elkaar kunnen informeren over nieuwe ontwikkelingen omtrent ER2005. (en ik bedoel dan niet de All Stars- editie!)
Mijn grootste motivatie om dit te doen is het feit dat ik echt heeeeeeel erg graag mee wil doen aan een nieuwe expeditie. Ik wil dit echt zo graag, koste wat het kost..
Ik kijk tot nu toe alle jaren en nu eindelijk ben ik op een leeftijd gekomen dat ik echt zou mogen meedoen, ben nl. nu 18 en vanaf 15 maart 19!!
Ik wil dus zoveel mogelijk up to date blijven over alles omtrent ER2005!
Bij deze zal ik het meets recente bericht plaatsen wat ik heb gelezen;
Expeditie robinson verhuist naar Kanaaltwee
BRUSSEL - Kanaaltwee heeft de uitzendrechten van Expeditie robinson binnengehaald. Het tweede kanaal van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa, het moederbedrijf van VTM, JIM en Q-Music) zendt de reality-reeks dit najaar uit.
De survival-soap was vijf seizoenen te zien op VT4. SBS, de moederholding van VT4, had de uitzendrechten voor Nederland en België. Talpa, het mediabedrijf van de Nederlander John De Mol, ging midden januari aan de haal met de uitzendrechten voor dit seizoen. Talpa liet weten dat Expeditie robinson een co-productie met België zou blijven.
VT4 was nog steeds vragende partij om ook dit seizoen een reeks van Expeditie robinson op de buis te brengen, maar ook Kanaaltwee bleek sterk geïnteresseerd te zijn.
VT4 bereikte geen consensus met Talpa, zegt woordvoerster Els Van Den Meersschaut. ,,We hebben een voorstel gedaan, maar op verscheidene vlakken kwamen we niet tot een overeenkomst. Zo was het voor ons financieel niet haalbaar en konden we niet genoeg een Vlaamse stempel drukken op het programma'', aldus Van Den Meersschaut. In de plaats zoekt de commerciële zender een opvolger. Dat wordt naar verluidt een nieuw avontuurlijk programma. Kanaaltwee bereikte wel een overeenkomst met John De Mol. Volgens Jo Nachtergaele, directeur van Kanaaltwee, is er geen financieel opbod geweest en kreeg de zender uit Vilvoorde voldoende garanties dat Expeditie robinson een Vlaamse stempel krijgt. ,,De internationale productie is in handen van het Zweedse Strix. De Vlaamse versie wordt geproduceerd door een gemengd Vlaams-Nederlands team. De productionele samenwerking geldt overigens voor meer dan 1 seizoen'', aldus Nachtergaele.
De opnames voor de nieuwe reeks starten in de zomer. Ernst-Paul Hasselbach blijft de Nederlandse presentator. Welke Vlaamse presentatrice aan zijn zijde komt, wilde Nachtergaele nog niet bekendmaken. Kanaaltwee werkte in het verleden al samen met John De Mol, onder meer voor de reality-reeks Big Brother.
Daarnaast;
Ik heb buiten sit bericht om gelezen dat er sterke vermoedens zijn dat het dit jaar richting de eilandengroep Palau zou kunnen gaan. Iemand dit kan bevestigen/ontkrachten?
Tenslotte wil ik IEDEREEN oproepen om hierop te reageren, of je nieuws hebt of niet.. Ik wil graag weten of er nog meer mensen mee bezig zijn, behalve ik!
Groeten, Marc