Gisteren ben ik met een vriendin en haar zusje naar de opnamens van 10 voor taal geweest! We waren eerder heen gegaan zodat we nog even konden winkelen in Hilversum.
Rond 1 uur ginen we richting de studio´s. Jeroen234 was daar ook aangekomen.
Wat ik wel tegen vond vallen was dat wij de enige 4 waren die voor de expeditie robinson kandidaten kwamen. Wat ik niet wist was dat je 2 opnamens bij moest wonen. In de 2e opname deden er spelers mee uit onderweg naar morgen en daar kwamen veel mensen voor.
In het Nederlandse team zaten Klaar, Ernst-Paul en Derek (Winnaar 2002)
De tegenstanders van de Nederlanders waren de belgen Peter, Darline, en Jutta (Winnaar 2003)De Nederlanders waren wel iets beter dan de belgen.
In de finale moest je 10 goede antwoorden kiezen binnen 1 minuut. De finale werd gespeeld door Jutta en Klaar! Klaar was echt ontzettend goed ze wist binnen 17 seconden alle 10 de antwoorden te geven. Jutta had het iets moeilijker zij wist helaas maar 6 goede antwoorden en was daarmee door haar tijd heen. Tien voor taal werd gewonnen door de nederlanders.
Toen de opname afgelopen was moesten wij de zaal verlaten om 20 minuten te pauzeren. Zodat de presentators zich weer konden omkleden en klaar konden maken voor de 2e opname. Ik had Peter even gedag gezegd maar hij zou later weer terugkomen. Nadat wij weer waren geroepen en naar ons plaatsen werden gewezen was ik bang dat Peter al weg was.
Maar hij was in een zaaltje apart met de ander deelnemers waar wij niet mochten komen. Ze stonden wel op het punt om te vertrekken. Gelukkig heb ik nog even snel met Peter gepraat en met hem op de foto geweest. Hij is echt ontzettend leuk! Hij vertelde mij, dat hij het erg druk heeft maar snel antwoorden op onze vragen gaat geven. Verder nog snel een handtekening van Klaar en Darline op mijn shirt laten zetten die ik bij de fandag had gekocht. Mijn shirt is bijna vol!! Wat ook leuk was dat Mohamed ook mee was om te kijken!
Nadat de 2e opname aflopen was dat overiges door de belgen uit een onbekende soap gewonnen werd gingen we richting het station.
Om 7uur kwamen we weer in Gouda aan. Het was een hele leuke en gezellige dag geweest!