Auteur Topic: waarom verschillen de uitzendtijden?  (gelezen 8784 keer)

Offline Belinda

• Forumlid
  • http://www.cooon.nl/klaar
waarom verschillen de uitzendtijden?
« Gepost op: 27-11-2004, 19:20:14 »
Wat ik echt niet snap is dat er tussen de uitzendtijden van Belgie en Nederland een dag zit???? Zeker wanneer het de finale betreft! Is daar een andere reden voor dan dat VT4 en Net5 niet tot overeenstemming kunnen komen? En waarom is dat elk jaar weer een terugkomend gebeuren?
Ik vind het verbazingwekkend!  ::oink:: ::oink::
"Wees nou eens groter dan je eigen ego".

Offline xmoix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: waarom verschillen de uitzendtijden?
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2004, 19:37:13 »
ja ik vind dat ook een beetje raar! Mara gelukkig woon ik in NL en kan ikhet morgen dus al zien!! :P

Offline hlne

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2004, 22:54:02 »
het gaat helemaal niet om een geschil tussen net5 en vt4. Het zijn gewoon 2 commerciële zenders, en de programma's daar (of beter de reclameblokken tussen de programma's)moeten dus geld kunnen opbrengen. Als men in België ER ook op zondag zou zetten, zijn er bijna geen inkomsten voor VT4 omdat er geen kat dan naar VT4 zou kijken omdat op TV1 Flikken staat geprogrammeerd en op VTM Idool2004. En NET5 heeft waarschijnlijk een gelijkaardige reden om ER niet op maandag te zetten. Het is dus doodnormaal dat de uitzenduren (en dagen) verschillen

Offline Nachtvlinder

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2004, 22:59:23 »
Duidelijk, maar hoe zit het dan met het bellen en sms-en???

Als de kijkers thuis mee kunnen stemmen, dan kan er zondagavond toch geen definitieve winnaar/winnares worden gekozen?

Of komt er nog een aparte finale?

Offline hlne

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 27-11-2004, 23:15:40 »

Als de kijkers thuis mee kunnen stemmen, dan kan er zondagavond toch geen definitieve winnaar/winnares worden gekozen?

zoals vorig jaar:
in nederland televoting (en dit jaar ook stemmen van de afvallers?)
in belgië: de stemmen van de afvallers
De finale aflevering wordt zondag opgenomen (live in nederland dus). Vandaar dat het mogelijk is om daar televoting te houden en in België niet.
Het is dus ook mogelijk dat er in België en Nederland 2 verschillende winnaars zijn

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2004, 12:27:18 »

Ik hoop toch echt dat dat vorig jaar een uitzondering was, omdat het een gelijkstand was. Als er dit jaar gekozen wordt door het publiek en niet door de ex-expeditieleden dan zou ik dat een groot minpunt vinden.

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 28-11-2004, 12:35:00 »

Ik hoop toch echt dat dat vorig jaar een uitzondering was, omdat het een gelijkstand was. Als er dit jaar gekozen wordt door het publiek en niet door de ex-expeditieleden dan zou ik dat een groot minpunt vinden.

hoezo?? Omdat ze in belgie niet kunnen stemmen?

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 28-11-2004, 12:39:44 »
Omdat ik denk dat televoting een bepaald publiek trekt. Niet alle ER-fans gaan stemmen of je hebt mensen zoals dat ene meisje die zich blauw belde om Robin (helaas) in All Stars te krijgen. Degenen die er echt zicht op hebben zijn de ex-expeditieleden. Die hebben de kandidaten 24/7 meegemaakt en zij zouden mogen kiezen. Populariteit bepaalt absoluut niet of iemand een Robinson is of niet.

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2004, 12:41:03 »
Ja das waar!!! Maar niet elk expeditie lid kent eklaar of mogen alleen de laatste zoveel ofzo stemmen?

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 28-11-2004, 12:45:32 »
Iedereen na de samensmelting dus ik geloof: Peter, Darline, Mitch, Klaar, Mo, Kelly, Ernestine, Ronald, Mick en Frouke.

Klaar en Ernestine moeten het vooral hebben van de verhalen van anderen en van hetgeen er op de eilandraad gebeurt natuurlijk.

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 28-11-2004, 12:48:10 »
Klaar kent iedereen wel, maar niet zo lang en Ernestine ja ik denk na alle verhalen enz. dat zij op Frank gaat stemmen... die heeft ze ook ff gesproken met die gewonnen proef van Frank..

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #11 Gepost op: 28-11-2004, 13:05:24 »
Klaar kent iedereen wel, maar niet zo lang en Ernestine ja ik denk na alle verhalen enz. dat zij op Frank gaat stemmen... die heeft ze ook ff gesproken met die gewonnen proef van Frank..

Daar ben ik nog niet zo zeker van, Ernestine kan natuurlijk ook met andere resortbewoners praten en daar haar eigen conclusies uit trekken.. Haar vraag naar Frank toe was ook wel bijzonder kritisch (terecht natuurlijk in haar geval)....
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 28-11-2004, 13:16:53 »
ja das waar, maar toch denk ik dat ze van mo en peter hoord dat matt hun niet uitgekozen heeft enz.. dus matt zal ze denk ik niet kiezen, ,,, nou ik denk dat ronald of wie dan ook wel iets negatiefs over marjolein zegt en dat ze dan moet kiezen tussen Shandi en Frank en dat ze dan uiteindelijk voor Frank gaat omdat die altijd eten zocht enz..
Het hoeft natuurlijk helemaal niet waar te zijn, maar het is gewoon een ingeving van mij :P

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 29-11-2004, 21:15:30 »
Wat ik echt niet snap is dat er tussen de uitzendtijden van Belgie en Nederland een dag zit???? Zeker wanneer het de finale betreft! Is daar een andere reden voor dan dat VT4 en Net5 niet tot overeenstemming kunnen komen? En waarom is dat elk jaar weer een terugkomend gebeuren?
Ik vind het verbazingwekkend!  ::oink:: ::oink::

Over het eerste jaar kan ik niets zeggen, want dat heb ik niet gezien. Maar alle andere jaren werd Robinson in Nederland en België op verschillende tijdstippen uitgezonden. Kennelijk is het voor de omroepen niet mogelijk om de uitzending op hetzelfde moment te programmeren. Daarnaast ben ik 3 keer bij de opnames voor een finale aanwezig geweest en alle 3 de keren was er een aparte stemming voor Nederland en België.
er was eens......

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
Onduidelijkheid
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2004, 21:45:48 »
Ik had even een vraagje, gister was natuurlijk hier in de Nederland de spannende finale, maar het is toch pas vanavond is België? Hoe kan dat dan met die stemmen? En was het gister wel live?
Dankje
Some light in your eyes...

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Onduidelijkheid
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2004, 22:53:14 »
gister was semi live
dus een gedeelte live en een gedeelte vantevoren al opgenomen

in belgie wordt niet gestemd
die zullen de aflevering zien zonder de sms kreten vermoedt ik
dit wordt er dus uitgeknipt
deze uitzending is dus niet live of semi live

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2004, 23:08:28 »
En dat is ook ...omdat het een Nederlands programma is,waardoor Belgie niet kan meestemmen,daarom komt het in Belgie ook een dag later.
De belgische kannidaten hebben zich in Nederland opgegeven voor ER......

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Planetrace: Explore the world forum
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2004, 23:12:11 »
maar de finale aflevering was weer in de buurt van brussel opgenomen :)

het progamma wordt door net5 en door vt4 betaald
en dat van een dag later komt door idols daar om die tijd
waar veel mensen naar kijken is dan niet logisch om daar nog een duur programa tegen over tezetten
zonder teweten of je dan wel veel kijkers van idols kan weghalen

en van die finale:
net5 wil blijkbaar er extra aan verdienen
en vt4 blijkbaar niet
« Laatst bewerkt op: 29-11-2004, 23:14:16 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 30-11-2004, 00:13:11 »
ik denk dat het ook een kwestie is van kijkcijfers.Net5 topdag is zondag, terwijl vt4 maandag .
Zondag zou het nauwelijk kijkcijfers halen door idool en het opebare omroep.

Offline connick

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 1-12-2004, 01:05:46 »
Citaat
En dat is ook ...omdat het een Nederlands programma is,waardoor Belgie niet kan meestemmen,daarom komt het in Belgie ook een dag later.
De belgische kannidaten hebben zich in Nederland opgegeven voor ER......

E.R. is voor de Benelux een volledig door een Vlaams produktiehuis geproduceerd programma. Net5 komt er alleen bij kijken omdat ze participatie zochten in Nederland. 80% procent van de cameramensen is Vlaams, het wordt gemonteerd in België en de show is in Brussel opgenomen.

(opmerkingen verwijderd door: stormpie)
« Laatst bewerkt op: 1-12-2004, 11:23:29 door Stormpie »