Vorig jaar verliep het als volgt:
Publiek de studio in om naar de laatste aflevering te kijken om te zien wie er in de finale geraakt is. Dan een korte pauze voor het publiek, waarin Roos en EP en de productie de opnames al wat oefenen (met stand-ins ter vervanging van de kandidaten, we werden vorig jaar gevraagd om als stand-in te fungeren want ze kwamen er een paar te kort, natuurlijk zei ik ja en ik werd stand-in voor Marlieke (anderen van het groepje waarmee ik in Brussel was werden Bjorn, Fatima,... was heel leuk en we mogen dit jaar waarschijnlijk weer)
Na die repetitie volgt de echte opname. Publiek moet blijven zitten, mag tussendoor nergens heen, omdat iedereen op dezelfde plaats moetblijven zitten. Je moet ook allemaal bij elkaar gaan zitten, dus geen stoelen tussen jezelf en iemand anders leeg laten, want alles moet opgevuld lijken.
Nou en dan wordt de finale dus opgenomen. Nadien nog een soort feestje in de bar, waar je met kandi's kan praten. Je krijgt bovendien bonnetjes om friet te gaan halen en er worden broodjes geserveerd. Tenminste zo was het vorig jaar dus.