Kom met een steeds grotere kater te zitten, zeker na de Day After show ook van vanavond met Klaar en Shandinella samen.
Heb nog steeds ook nog wel heel veel moeite met het ''verraad'' wat Klaar pleegde, richting Mick. Ze zei nu wel, dat hij haar dingen beloofd had, maar zij hem niet. Ik betwijfel dat dus, meen me andere uitspraken te herinneren, maar kan dat ook niet meer bewijzen. Of misschien dacht ik het alleen maar..
Shandinella stemde dus ook op Klaar.. helaas
van haar had ik minimaal wel een stem richting Marjolein verwacht.
Hoop werkelijk ook niet dat die totaal foute Ronald in de finale zal komen, of de gluiperige arrogante Marjolein.
Maar ja.. dat heb ik ook al eerder aangegeven.. de opzet van ER is voor mij ook niet zuiver meer.. mensen winnen hier eerder door gekonkel, roddels, vieze spelletjes, en het is daardoor meer verworden tot een engig psychologisch en manipulerend machtspel, dan een werkelijk robinson spel, waarin overleven, kwaliteiten, uithoudingsvermogen en integer sociaal gedrag de waarden en normen bepalen.
In mijn lijstje van werkelijke Robinson winnaars komen dus ook geen Marjoleintjes en Ronaldjes voor..
Die andere krullebol, ik kan maar niet z'n naam onthouden, begint me ook steeds meer te irriteren. Nog zelden heb ik ook maar zo'n mannelijke variant van de perfecte intrigant gezien.
Tenenkrullend ook soms de naïeve opstelling van Frank, hoe ik ook deze beste jongen waardeer.