Marjolein loopt te draaikonten, gaf bij drie proeven op, en praat met iedereen mee, en doet zg. interessant.
Shandi klaagt niet, doet goed mee, stelt zich low-profile op.
Dus vind ik dat zij mag/moet winnen.
Matt speelt een spel.
Peter wilde allang opgeven, maarja, ook Kelly en Frouke, en Mohammed.
En dan kies je strategisch. Wat is daar mis mee? Iedereen speelt toch een spel, alleen de een acteert wat beter dan de ander.
je spreekt jezelf tegen:
- je zegt dat iedereen een spel speelt
'alleen de een acteert wat beter dan de ander'. Marjolein heeft tot nu toe het spel het best gespeeld, zij 'acteerde' het best. Maar net daarom vind je dat ze niet mag winnen...
En Marjolein 3 keer opgegeven?
1 keer lijkt mij; die eerste keer in de proef met Patrick en dat duiken. MAar ook Patrick was toen kapot (en had een gescheurde trommelvlies). Ze gaven beide op.
De zogezegde 2de keer, in de proef met Shandinella, heeft ze helemaal niet opgegeven. Ze lag zelfs lange tijd gelijk met Shandinella, en net op het einde had Shandinella iets voorsprong; maar dat wil dan toch niet zeggen dat Marjolein opgeeft ?!??
De 3de keer was met het vuur; maar of ze nu 10 seconden verder had gedaan, of ze was gestopt: het had niets uitgemaakt. Verliezen zou ze toch...
En om dan toch ook nog eens on-topic te komen:
ik heb net het interview van Ronald in HUMO gelezen; en hij is nog erger dan ik dacht. Of misschien beter gezegd: hij is echt ziek (Asperger, een lichte vorm van autisme, zoals Klaar het ook in Humo heeft gezegd "hij voelt mensen gewoon niet aan. Hij beseft helemaal niet dat mensen een geheugen hebben en hij kan zich niet voorstellen dat zijn gedragingen sociale consequenties hebben")
Als je zijn interview leest in HUMO, zijn ALLE andere expeditieleden leugenaars, huichelaars,...en is hij het heilige beeldje dat nooit iets fout heeft gedaan en dat altijd het spel eerlijk heeft gespeeld.
En dan spreekt hij zichzelf ook nog eens zo hard tegen: bij de dijenproef (de proef die shandinella won na een strijd met Mick) wist hij dat hij niet kon winnen, dus besloot hij om als eerst op te geven (dixit Ronald in Humo). 2 alinea's verder zaagt hij over Marjolein die opgeeft bij de vuurproef: 'ze heeft de wil niet om te winnen'. En wat deed hij dan bij die dijenproef ??!?!??
2 personen horen niet in de finale te staan volgens hem (MArjolein en Frank), maar hij zou het wél verdient hebben.
En tenslotte: de productie heeft ervoor gezorgd dat hij en mick als 'zwarte piet' op het scherm kwamen. Uiteraard kiest de productie zelf wat wel en niet getoond wordt, en zorgt er daardoor voor dat sommige mensen beter/slechter overkomen op TV. Maar als we Ronald moeten geloven, was hij helemaal niet zo. Oké, het zal misschien iets overdreven zijn wat er allemaal over hem getoond wordt, maar al die andere expeditieleden: hetgeen zij over Ronald zeggen; dat is dan ook allemaal niet waar ofwat ? en dat is ook allemaal gestuurd, en dat zijn allemaal leugens. Tof zeg, een expeditie met allemaal leugenaars en een heilige genaamd Ronald. De andere expeditieleden zijn niet onder invloed van hetgeen ze op het scherm gezien hebben, maar spreken uit eigen ondervinding. en als ronald dat dan nog een als leugens durft af te schilderen,.......ofwel is hij dus echt licht autistisch (en dan heb ik er alle begrip voor), maar anders heeft hij bij mij alle respect verloren