Echt een irritatie-aflevering vandaag. Eerst veel gezeik van Matthias, Marjolein en Frank over het complot van de anderen (dat zij natuurlijk helemaal niet hadden )
Wat ben ik blij dat ik een stuk positiever tegen deze aflevering aankijk. Dat is toch aandoenlijk om naar te kijken: ik is klein en zij zijn met veel, en dat is niet eerlijk
.
Daarna een proef waarin de afvallers kansloos waren, hoe moesten zij weten wat de yell was in de kettingproef?
Dat vond ik juist wel zo eerlijk, vorig week waren de verstekelingen in het voordeel, vooral vanwege de psychische schok die hun verschijning teweegbracht, en nu hadden de "originals" een voordeeltje. Hoewel, Ronald die in bijna alle kampen had gezeten had bijna niks goed, en Klaar wist verrassend veel.
(Als het andersom was geweest, had Klaar dan op zichzelf gestemd bij de eilandraad??
Ook dan had Mick eruit gelegen!)
En over de eerlijkheid van de proef, daar was het in theorie 4 tegen 3 wat betreft elkaars bordjes omdraaien. Dus waren daar de verstekelingen ook in het voordeel, althans in complottheorie.
En tenslotte Klaar die zo'n beetje zelfmoord in het spel speelt. Zij had gewoon de regie op het eiland in handen met Ronald, Mick en Shandinella en dan gaat ze zo'n verraad plegen. Hopelijk vliegt ze er de volgende keer uit, kan niet wachten om haar kop te zien.
Op en top Klaar, altijd onvoorspelbaar haar eigen(-zinnige) weg volgend! Maar of het nou zo slim is? Misschien wel, de 2 Belgen en Marjolein zullen de volgende keer niet zo snel op haar stemmen, dus dat zit wel goed.