Het niet voor eigen rechter spelen is de essentie van de rechtstaat.
Tja.. in onze moderne rechtstaten worden de daders vaak meer beschermd dan de slachtoffers.
En gaat we ook kapot aan teveel tolerantie. Dealen is nu eenmaal verboden en dealers zijn indirecte moordenaars. Ze krijgen daarom in een aantal landen ook niet voor niets de doodstraf.
Ik vind dat Mick groot gelijk heeft dat hij zijn klanten beschermde tegenover ongewenste dealers en deze uit z'n zaak verwijderde. I.p.v. dat de dealer gewoon vertrok, begon hij nog stennis te maken ook blijkbaar, alsof hij het recht had om daar in iemand z'n restaurant te gaan lopen dealen?
En Mick nu een beetje kennen, zal hij niet zijn gaan praten nee, zoals een Nederlander zou doen, maar heeft hij hem misschien inderdaad een klap voor de smoel verkocht. Terecht.
Maar zoals gewoonlijk zullen de daders wel meer aandacht krijgen dan de slachtoffers, ook in dit geval.
Wie waren daar de getuigen? een paar junks? die opeens hun drugsaanvoer in duigen zagen vallen, andere dealers, een paar heroinehoertjes?? Waren ze wel clean uberhaupt op dat moment en in staat om te getuigen?
Was die dealer zelf trouwens ook niet onder invloed? of knalbezopen?
Dealers zijn trouwens moordenaars, daar hebben we geen rechtsstaat en rechters meer voor nodig om dat nog aan te tonen.
Als ik dealers in de buurt van mijn tieners zie, dan grijp ik ook in, en keihard ook. Geen eigen rechter mogen spelen??
Toch wel denk ik, als de overheid het laat afweten, zouden de burgers zelf in moeten grijpen, en dat is ook wat er hier fout gaat in Nederland en Belgie.. niemand durft nog in te grijpen. Want voor je het weet, sta jij dus als slachtoffer of beschermer als dader te boek.. en gaat de werkelijke dader vrij uit..
Als er wat meer Micks zouden rondlopen, zouden er heel wat minder dealers zijn!!!!!