Haha,, idd vuur is heel belangrijk,, zonder vuur geen fatsoenlijk eten etc. Marjolein kon weten dat het vuur maken belangrijk zou zijn,, ik zou op zn minst een keer kijken hoe dat gedaan word kom op,, En matt lukte het toch ook terwijl het ook zijn eerste keer was,,
En ik denk dat iedereen wel ongeveer iets te eten kan klaarmaken hoor,, (iig rijst koken ofzo,, daar hoef je geen genie voor te zijn toch ) Ik vond het niet eens super erg dat ze geen vuur kon maken,, maar geef in ieder geval dat niet op!,, Maarja ieder zn mening
Ciao
waarschijlijk zal ze wel al eens toegekeken hebben hoe het vuur wordt aangestoken, alleen heeft ze het nooit zelf gedaan.
en geloof me; niet iedereen kan eten klaarmaken daar. Oké, rijst koken zal bij iedereen nog wel lukken. Maar zo'n pannekoeken maken, of een of andere soep. Nee, niet ieder expeditielid kan dat.
enja, Mat lukte het ook, dat vuur maken, ook al was het zijn eerste keer. Maar pas na lang proberen kreeg hij plots een vonk, en dan nog door toeval. Het toeval kon evengoed aan de kant van MArjolein liggen, en dan zou het vuur bij haar aangaan.
En dat opgeven; tja MAt had al zijn eerste touw doorbrand, en begon aan zijn 2de. De kans dat Marjolein Mat nog zou inhalen was miniem, of zelfs onbestaande. Of ze nu was gestopt, of ze probeerde verder: het had niets uitgehaald (en trouwens 'geef in ieder geval dat niet op': er zijn wel nog meerdere expeditieleden die in een proef hebben opgegeven [zie Ronald in de proef met tegen een balk te staan met de benen gebogen in 90 graden, die shandinella won na een strijd met Mick. Wat zegt hij in HUMO daarover 'ik wist dat ik niet kon winnen, dus liet ik mij maar als eerste zakken'. Wat doet Marjolein 'ik wist dat ik Mat niet meer kon inhalen, dus hield ik maar op met proberen vuur te maken'. Net hetzelfde dus])
en natuurlijk is vuur heel belangrijk. Maar als je enkel daar naar kijkt, dan zouden er (zoals ik al eerder zei) maar zo'n 6 expeditieleden in de strijd mogen zitten, want meer zullen er niet zijn die van de eerste keer vuur kunnen maken...