Marjolijn manipuleert, flirt, speelt een vuil spelletje. denk niet dat zij veel stemmen krijgt van oud expeditie leden mocht ze de finale halen, maar dat hangt natuurlijk ook af met wie ze dan in de finale staat.
Wie heeft Marjolein dan wel gemanipuleerd en op welke manier? (ik moet iets gemist hebben blijkbaar).
En flirten? dat heb ik ook niet echt gezien
Vuil spelletje? Ik zit nu echt wel met de handen in het haar, want weeral lijk ik iets gemist te hebben van expeditie robinson (dat zijn nu al 3 dingen)
Marjolein speelt een spelletje ja, maar een vuil spelletje? I don't think so. Iedereen speelt spelletjes: Mick & Ronald die complotten smeden om op Marjolein te stemmen, maar ook Frank, Mathias en ja, ook Marjolein die een complot smeden om hun positie veiliger te stellen. Ik snap niet wat er 'vuiler' is aan het 'spelletje' van Marjolein dan aan dat van Ronald of eender welke andere kandidaat.
Wat ROnald heeft gedaan een aantal afleveringen geleden, dàt noem ik pas een vuil spelletje (geldbedragen beloven ed).
Trouwens, sommigen hier noemen Marjolein hypocriet. Dat woord is eerder van toepassing op Ronald, met zijn ******** (hypocriet = huichelarij = schijnheilig doen. Marjolein schijnheilig? ik denk het niet. Ze liet duidelijk haar houding tegenover Ronald en Mick zien. Dat is niet wat bijvoorbeeld Mick doet tegenover Marjolein of Mathias (en ja, ik geef toe, Mathias is ook hypocriet tegenover Mick). Of Ronald....En zelfs Shandinella leek mij ietwat hypocriet nu: ze durft niet aan Marjolein te tonen dat ze eigenlijk Marjolein weg wil)
En dan over het uiterlijk van Marjolein: waarom daarover zagen? ALs we dat doen, kunnen we evengoed over de lelijke kop van Ronald zagen of over de vetrolletjes van darline of ... Maar daar gaat het helemaal niet om. Expeditie Robinson is geen schoonheidswedstrijd.
(en trouwens er valt niets te zagen over Marjoleins uiterlijk want het is een mooie vrouw. Een paar berichten terug had iemand het over het 'paardengebit' van Marjolein. Waar ben je dat tegengekomen? Volgens mij verwar je met het gebit van Klaar ofzo (of, wederom, heb ik weer iets gemist))
De commentaar die volgde op de quiz-proef die door Marjolein gewonnen werd, snap ik ook niet goed. Niet eerlijk tegenover de afvallers? Zoals al eerder gezegd: Ronald kende iedereen, en heeft met iedereen lang genoeg op het eiland gezeten om ver te geraken in die proef, evenals Shandinella. Hun kansen waren volgens mij evengroot als die van 'the originals'. Enkel Mick en Klaar waren misschien benadeeld, maar ze zijn niet voor niets bijna unaniem weggestemd. Het zijn afvallers, dus om er te geraken zullen ze iets harder hun best mogen doen naar mijn mening. Er is trouwens elk jaar zo'n proef bij, dus waarom plots deze proef afschaffen. De deelnemers wisten dat er een proef als deze ging komen.
En zoals Mick het zegt in HUMO: "expeditie robinson is 10% survival en 90% sociale vaardigheden". Marjolein heeft door deze proef te winnen, bewezen dat ze een waardige Robinson zou zijn.