Auteur Topic: Afvallers aanwezig tijdens Executie  (gelezen 9753 keer)

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Afvallers aanwezig tijdens Executie
« Gepost op: 1-11-2004, 12:03:22 »
Wat is de meerwaarde aan het programma dat er tijdens de laatste stemronde ook de afvallers van na de samensmelting aanwezig waren. Het bevreemde mij ook dat de vrijwillig opgestapte Mo en Peter daar vrolijk, opgefrist en aangesterkt tussen zaten en een beetje het mannetje aan het spelen waren en zich na opmerkingen van Ronald het niet na konden laten om hoofdschuddend te reageren.
Zit Darline daar dus ook volgende week bij, of is die zo slim om lekker direct terug te gaan naar België ?

Offline Ville

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallers aanwezig tijdens Executie
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2004, 12:07:54 »
Ze mogen niet terug naar huis, ze moeten wachten tot het programma is afgelopen voordat ze met zijn allen terugkeren. Dit om thuisblijvers al een idee te geven van wat er gebeurd is. Dus iedereen die de samensmelting haalt, blijft in een (luxe) hotel tot het eind van de expeditie. Daar spreken ze mekaar en vaak zie je dus dat daar dingen aan het licht komen waardoor mensen op het laatst heel anders gaan stemmen dat je op voorhand zou denken. (Denk maar aan Olivier en Dereck, door het geouwehoer van Keo bij de afvallers hebben veel mensen niet meer op Olivier gestemd. Dat heeft zich afgespeeld op het nabij gelegen eiland waar de afvallers verbleven voordat ze naar huis mochten).
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline belletje

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2004, 12:23:53 »
Klopt, maar het is vast geen luxe hotel hoor, maar meer een soort van resortje.

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2004, 12:25:50 »
na, 30 dagen op zo'n eiland is alles luxe hoor ;D
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2004, 12:46:23 »

Nou, in de laatste uitzending van 2002 lieten ze beelden zien van Deborah en Lydia en Keo die in het afvallers resort zaten en dat zag er errug goed uit hoor!!! Daar wil ik ook wel een paar weekjes op kosten van een ander verblijven! ::jaja::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2004, 17:02:30 »
Wat is de meerwaarde aan het programma dat er tijdens de laatste stemronde ook de afvallers van na de samensmelting aanwezig waren. Het bevreemde mij ook dat de vrijwillig opgestapte Mo en Peter daar vrolijk, opgefrist en aangesterkt tussen zaten en een beetje het mannetje aan het spelen waren en zich na opmerkingen van Ronald het niet na konden laten om hoofdschuddend te reageren.
Zit Darline daar dus ook volgende week bij, of is die zo slim om lekker direct terug te gaan naar België ?

Nee, Darline moet blijven. Volgens mij is dit altijd al zo. De afvallers zitten zoals Ville ook al zei in een resort.

Wat is de meerwaarde? Kelly kent bv. Klaar niet en Ersentine kent bijna niemand. Zo leren ze iedereen kennen, zijn op de hoogte van de dagelijkse gang van zaken en kunnen tot een goede keuze bij de ultieme eilandraad.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2004, 22:26:57 »
Maar wat is de meerwaarde dat ze daar zitten? Waarom niet gewoon in dat resort, kijkend naar videobeelden? Dit is gewoon meer van hetzelfde onverwachte...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline hlne

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-11-2004, 23:20:32 »
ik zie eerlijk gezegd ook geen meerwaarde daarin.
Ik had gedacht dat bij de gelijke stand in stemmen tussen darline en klaar, de afvallers het definitieve oordeel zouden hebben, maar blijkbaar is dat niet het geval. Ik zie dus geen enkel nut in het bijzitten van de afvallers bij de eilandraad

Offline Pitje

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2004, 09:05:28 »
Er is iets anders dat ik niet begrijp. De finale gaat tussen twee mensen. De afvallers van na de samensmelting beslissen wie van de twee Robinson 2004 wordt. Waarom wordt er dan in 'The day after' steeds gezegd dat de uiteindelijke beslissing in de studio zal vallen? Vorig jaar was dat toch alleen omdat Jutta en Judge even veel stemmen kregen?

???

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2004, 09:33:27 »
Misschien bedoelen ze gewoon dat daar de uitslag bekend gemaakt wordt. Dat iedereen aan het eind van de expeditie stemt is bekend en volgens mij doen ze al een aantal jaren de uitslag in de eindshow in de studio...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2004, 17:43:14 »
Maar wat is de meerwaarde dat ze daar zitten? Waarom niet gewoon in dat resort, kijkend naar videobeelden? Dit is gewoon meer van hetzelfde onverwachte...

Denk niet dat de afleveringen meteen de volgende dag al klaar zijn, zodat ze kunnen bekijken. Bovendien zouden het dan uuuuren aan beeld zijn en kunnen ze niets anders meer doen dan dag in dag uit dat beeldmateriaal kijken?

Dat ze er bij mogen zitten, geeft de jury de kans om zelf te horen wat er gebeurd is en om er zelf conclusies uit te trekken en zelf een eigen mening te vormen. En niet zoals al aangehaald is, dat één iemand een hoop verhaaltjes in het resort kan gaan vertellen zonder dat desbetreffende persoon zich kan verweren.

Nu kunnen ze met eigen ogen en oren het verhaal wat volgen (aangezien er altijd over de belevenissen gepraat wordt voordat ze beginnen te stemmen) en verloopt het pas echt eerlijk.

In Survivor doen ze het zo al van de eerste reeks af aan en volledig terecht vind ik. Het is niet zomaar om een onverwachte wending in te voeren, ze hadden het eigenlijk ook al van het begin af aan moeten doen.

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2004, 18:41:23 »
Na het stemmen van Darlene (4) en Klaar (4) hadden de afvallers moeten stemmen of Klaar of Darlene.. Jammer dat had beter geweest dan lotje trek... Misschien had dan Mitchell gestemd op Darlene de anderen waarschijnlijk op Klaar... dan had Klaar haar biezen kunnen pakken....
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline liek.

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2004, 20:02:04 »
Dat was misschien wel een idee geweest ja! Dat loten vond ik eigenlijk maar niks.

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2004, 20:27:25 »
Dat ze er bij mogen zitten, geeft de jury de kans om zelf te horen wat er gebeurd is en om er zelf conclusies uit te trekken en zelf een eigen mening te vormen. En niet zoals al aangehaald is, dat één iemand een hoop verhaaltjes in het resort kan gaan vertellen zonder dat desbetreffende persoon zich kan verweren.

Nu kunnen ze met eigen ogen en oren het verhaal wat volgen (aangezien er altijd over de belevenissen gepraat wordt voordat ze beginnen te stemmen) en verloopt het pas echt eerlijk.
Dit klinkt op zich wel plausibel, maar het "praatje" vooraf was toch wel erg kort (althans wat uitgezonden werd), zodat het dan toch wel erg moeilijk wordt om een indruk te krijgen van wat er speelt op het eiland en ieders rol daarin.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2004, 21:26:51 »
Denk niet dat de afleveringen meteen de volgende dag al klaar zijn, zodat ze kunnen bekijken. Bovendien zouden het dan uuuuren aan beeld zijn en kunnen ze niets anders meer doen dan dag in dag uit dat beeldmateriaal kijken?
Ze kunnen toch het beeldmateriaal van de eilandraad laten zien? Lijkt me geen uren aan beeld. En dan hebben ze net zoveel informatie als wanneer ze erbij zitten. Ze zijn eruit, en dan vind ik dat ze ook uit beeld moeten verdwijnen eigenlijk... :-\\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2004, 22:42:57 »
Mwa ik vind dan weer dat de jury er juist wel bij moet zijn om correct te kunnen jureren. Net als in het gerecht, daar moet de jury er ook live bij zijn om zélf met eigen ogen alles te aanschouwen en te horen. Die laten ze ook geen filmpje zien. (weet trouwens ook niet of het technisch mogelijk is dat beeldmateriaal meteen te laten zien, aangezien het waarschijnlijk niet zomaar op een videobandje zal staan dat ze dan effe in het hotel in de videorecorder steken. Maar misschien kan het ook wel, geen idee)

En denk dat er inderdaad wel meer besproken wordt dan wat we op tv te zien krijgen.

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 3-11-2004, 10:27:50 »
komaan, mensen denk na.De ER TEAM GEEFT helemaal niet om of de jury eerlijk jureert.De reden waarom ze toch nu al de jury bij roepen is om de overblijvers nog meer te pesten met mentale spelletjes.
Nu moet ze zorgen dat wanneer ze iemand wegstemmen ze  moeten ervoor zorgen dat ze het op zulke manier doen dat hij geen wraak gaat nemen op de finale stemming.

Bv matt die op slinke manier ro verraad en wegstemd, de kanse is groot dat ro wraak gaat nemen.Met nu al zeggen dat de winnaar wint door een jury van ex-kampgenoten zal matt niet zo vlug mensen openlijk verraden.Zo zal hij nooit mo en peter geweigerd hebben op de luxetrip als hij het vooraf wist.Want marjo en frank zouden er niets tegen hebben maar mo en peter kunnen zullen veel vroeger besluiten niet op hem te stemmen

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 3-11-2004, 11:03:25 »
Met nu al zeggen dat de winnaar wint door een jury van ex-kampgenoten ...

Dat weet heel de wereld toch al eeuwen??  ??? Vier jaar lang hebben de afvallers van na de samensmelting al moeten stemmen wie de winnaar wordt.

Ze hadden gewoon de jury al van de eerste ER af aan bij de eilandraden moeten laten zitten. Net zoals in Survivor dus. Wat helemaal terecht is om een correcte, goed gefundeerde stem uit te brengen en niet een gebaseerd op roddels, vooroordelen en waanideeën.

Offline True Gondorian

• Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
« Reactie #18 Gepost op: 4-11-2004, 08:45:37 »
Maar in 2002 gingen ze ook allemaal stemmen en werdt die urn pas in november opengemaakt. Lijkt me ook lastig 5 maanden afwachten tot bekend werdt dat je wel of niet hebt gewonnen.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline molsnol

• Forumlid
  • Al 15 jaar molloot..
« Reactie #19 Gepost op: 6-11-2004, 20:45:20 »
Vraagje: stel je grootste reden om uit de expeditie te stappen is heimwee (neem bijvoorbeeld Kelly), en je zegt op TV dat je "naar huis" wil, dan is zo'n resort toch niet zo fijn, of ligt dat aan mij. Dan kun je er net zo goed in blijven zitten. (ik weet dat er misschien nog andere redenen waren voor Kelly, maar ik dacht toch dat heimwee de grootste reden was).

Weten de expeditieleden dat ze niet terugkeren naar Nederland/België, of niet? Lijkt me wel handig om te weten eignelijk....

Groetjes
Arjan