Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 14811 keer)

Offline amarante

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pluk de dag,leef nu
Re: Aflevering 8
« Reactie #20 Gepost op: 25-10-2004, 00:29:18 »
Ja 3 afvallers vind ik ook veel. En ja wat Ronald betreft is dat misschien een acteur? dat schijnt meer voor te komen. ::pinokkio::

Goeie Wielie!
Zeker zaterdag naar Kopspijkers gekeken! Het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op, ons wantrouwen over de registratie van ER is al groot, en nu weer dit idee. Het begint een beetje op "wie is de mol" te lijken....

Ik denk dat Ronald een beetje naief is, zelfs als hij een spel speelt.
Overigens vond ik het allemaal meer op Big Brother lijken. Het survivalaspect van ER vind ik geweldig,die "spellen" zijn oké, ik denk dat het mooier zou zijn als daar meer de aandacht op wordt gericht, nu krijgen we in verhouding daar minder beelden van, maar al die complotten en vriendjespolitiek,Brrrrrrrr. Om die reden blijf ik een Klaar-fan! Klaar rulez.......
te paard, te paard!

Offline Lidy

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 25-10-2004, 11:53:35 »
Weet iemand van wie Shandinella post heeft gekregen, ik heb vkgs mij alleen Klaar, Mick en Darline post zien openen. Er zat wel een brief voor haar bij, maar van wie?
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest

Offline True Gondorian

• Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
« Reactie #22 Gepost op: 25-10-2004, 12:42:18 »
Lijkt me van haar moeder ofzo iemand, ze heeft volgens mij geen vriend, want in de eerste aflevering was er niemand die haar wegbracht ::joehoe:: :\'(
Who’s got the sweetest disposition?

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
« Reactie #23 Gepost op: 25-10-2004, 13:08:08 »
Wederom een mooie aflevering.

Wat mij opviel was de hoge irritatiefactor van Klaar. De ware Klaar komt boven drijven. Ze vindt het heerlijk om andere mensen duidelijk te maken dat zij bij machte is om mensen naar huis te sturen. Bah, wat een kenau zoals ze over Darline sprak.

Verder kon Ronald NIETS goed doen. Hij gaf nu zijn postzak weg aan die gladde Matthias. Direct gaf Mohamet (o, verkeerd geschreven) zijn maatjes een strenge blik. Dus de volgzame schapen vonden meteen dat Ronald probeerde om in een goed blaadje te komen. Stel dat Ronald zijn post zelf had gehouden, was natuurlijk de reactie van Mohemad geweest dat Ronald de groep niets gunde. Ook de toezegging aan Peter was genereus. Als Frank in zijn "normale" leven een stichting overeind probeert te houden voor jongeren en als Ronald toezegt om na E.R. hem financieel te steunen, is dat toch zeer nobel (hoe triviaal dit ook over komt tijdens E.R.). Terwijl Momamet er totaal niets mee te maken had, gebruikte hij ook deze situatie om Ronald totaal onderuit te vegen.

Verder is de looser van de week Matthias. Eerst wordt hij in de proef als zwakke aangewezen en direct verslagen (bijna naar huis gestuurd!) door Mohamad. Dan ontvangt hij van Ronald onverwachts een zak met thuispost. Daarna twijfelt hij openlijk over Moohammed, maar tijdens de eliminatie stemt hij toch op Ronald, om zijn eigen hachie te redden? Matthias is ontzettend wispelturig.

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 25-10-2004, 13:26:30 »
 Wat de nederlanders in deze expeditie gaat opbreken is dat zij niet de kans hebben gekregen om zichzelf te ontwikkelen zoals de belgen hebben gedaan in de kooi en op het eiland ::ok::. Al vanaf het begin is er altijd wel iets aan de hand bij de nederlanders  ::niet-ok::met de scheve Belgen-Nederlanders verhoudingen tot gevolg. Als de nederlanders in een beetje gezonde(uhhhh...) groeps situatie terecht komen gaat het meteen een stuk beter met ze ::bravo::.Je moet ook niet onderschatten dat ondanks de samensmelting de nederlanders op een Belgen eiland zitten(zie de keuze van mathias) >:D >:D

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #25 Gepost op: 25-10-2004, 14:23:19 »
Wederom een mooie aflevering.

Wat mij opviel was de hoge irritatiefactor van Klaar. De ware Klaar komt boven drijven. Ze vindt het heerlijk om andere mensen duidelijk te maken dat zij bij machte is om mensen naar huis te sturen. Bah, wat een kenau zoals ze over Darline sprak.

Verder kon Ronald NIETS goed doen. Hij gaf nu zijn postzak weg aan die gladde Matthias. Direct gaf Mohamet (o, verkeerd geschreven) zijn maatjes een strenge blik. Dus de volgzame schapen vonden meteen dat Ronald probeerde om in een goed blaadje te komen. Stel dat Ronald zijn post zelf had gehouden, was natuurlijk de reactie van Mohemad geweest dat Ronald de groep niets gunde. Ook de toezegging aan Peter was genereus. Als Frank in zijn "normale" leven een stichting overeind probeert te houden voor jongeren en als Ronald toezegt om na E.R. hem financieel te steunen, is dat toch zeer nobel (hoe triviaal dit ook over komt tijdens E.R.). Terwijl Momamet er totaal niets mee te maken had, gebruikte hij ook deze situatie om Ronald totaal onderuit te vegen.

Verder is de looser van de week Matthias. Eerst wordt hij in de proef als zwakke aangewezen en direct verslagen (bijna naar huis gestuurd!) door Mohamad. Dan ontvangt hij van Ronald onverwachts een zak met thuispost. Daarna twijfelt hij openlijk over Moohammed, maar tijdens de eliminatie stemt hij toch op Ronald, om zijn eigen hachie te redden? Matthias is ontzettend wispelturig.

Zelden het zo eens geweest met iemand. Alleen Matthias vind ik juist heel erg slim. Het is wel een smiecht uiteraard, maar de smiecht(positief bedoeld) is juist tactisch heel slim bezig en niet alleen maar bezig met vriendjes maken.

Offline robinsonner

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 25-10-2004, 16:15:51 »
Ook ik ben het hier roerend mee eens: Ronald was al emotioneel bij het zien van de post van anderen. Dat iedereen hem zo veroordeeld omdat hij zijn post niet opent -omdat ie kinderen heeft, die te klein zijn om te schrijven, maar dat terzijde- vind ik wel heel triest, en tekent hoe achterdochtig het Belgische volk is.
Dat de man van Darline er ook een mening over heeft, en het iets too much vind, vind ik ook typerend. Hij zat toch niet in de Expeditie.
Het was gewoon te emotioneel voor Ronald om de post te openen, maar inderdaad, hij kon niets goed doen.
Ook laf vond ik Mo na afloop van het spelletje waaruit bleek hoe intelligent hij is (...) : Ach, ik geef niets om dit soort spelletjes... Nou, ik snap wel waarom! De belgen vallen mij tegen.
Matt is idd ook een glijer, maar daarentegen wel eerlijk als hij zegt dat ie op Ro stemt om zijn eigen hachie te redden.
EINDELIJK hebben ook de Belgen Mo door, wat Ro allang wist.
En Mo die maar blijft zaniken over Ro , echt jaloezie, want Ro is net ''iets'' slimmer dan Mo...

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 25-10-2004, 17:20:43 »
Voor alle duidelijkheid, mo heeft nix gezegd over zijn vermoedens over zijn brieven.Frank en peter kwamen zelf tot de conclusie dat het raar was dat de brief schonk aan matt en verder zelf geen emoties toont. Ze weten ook wel dat matt meer en meer de kant van ro koos en volgens hen wou hij zijn band hiermee versterken.Ik heb nog geen beeld gezien dat mo frank en peter wou overtuigen van ro's valse oprechtheid.Ook vind ik heel raar dat hij enkel geld bood aan frank en peter terwijl hij marjolein langer kende.En zij ook een film wou maken.En dat de belgen zogezegd mo door hadden,begrijp ik totaal niet waar dat vandaan komt.De belgen vinden enkel dat hij niet moet mokken en dat hij wat zuiniger moest zijn met zijn krachten.Ze zeggen niets over zijn al dan niet spelletje dat hij speelt.Volgens mij speelt hij ook geen spelletjes, hij heeft een grondige hekel aan ro en laat dit ook merken.Ook vind ik het heel hypocriet van ro dat nadat hij geklaagt had over mo dat hij de vissen zonder de andere ging halen, doet hij hetzelfde.Mo durft volgens kelly het niet meer gaan halen omdat hij bang is dat mensen weer gaan zeggen dat hij een show verkoopt

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 25-10-2004, 17:38:49 »
wat ik ook vergeten had te zeggen over de hoogveraad.

Er bleven me 2 zinnen bij;

-er is hoog veraad gepleegt door een maat (mo)
-ik word in die kant geduwt,moet mijn eigen hachje redden (matt)

Ik heb daar een theorie over.Volgens mij trachte matt peter voor de eilandraad om op mo ivp ro te stemmen.Toen peter weigerde, wist matt dat hij in problemen zat.Hij veranderde zijn tactiek door toch op ro te stemmen.En zo hoopt hij te redden wat te redden valt.Dit is een mogelijke verklaring van hachje redden.Anders begrijp ik het niet waarom matt zo zijn hachje wou redden aangezien enkel mo en ro in de gevarenzone zat.En hij, matt een hele goede kans maakte op de finale.Want de andere kampgenoten zullen erder hem verkiezen boven mo en marjolein.En ik denk dat peter het verteld heeft aan mo op de terugweg naar Teluk.Vandaar hoogveraad

Het kan ook zijn dat mo spoken ziet, maar wat gaat hij daarmee winnen aangezien matt redelijk populair is

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #29 Gepost op: 25-10-2004, 18:03:10 »
Hoe weet je zeker dat het hoogveraad door Matt is gedaan? Ik dacht zelf meer dat Mo op Marjolein zou doelen omdat die op hem gestemd had, maar nu ik zo jouw theorie lees, kan ik me daar ook wel in vinden. Wie weet gaat het wel zo: Matt, Marjolein, Peteren Ronald willen Mo eruit stemmen maar door het gedoe met Ronald ziet Peter ervan af en stemt op Ronald. Ronald die dat ziet aankomen besluit op zijn beurt op Peter te stemmen omdat hij ook best boos op Peter is. Matt rekent het geheel allemaal uit en ziet in dat als hij nu op Mo stemt, hij nooit de meerderheid heeft en daardoor dus alleen de woede van Mo op zich krijgt door zo te stemmen en stemt dus ook op Ronald zodat die er zeker uitgaat. Iedereen vergeet Marjolein te informeren over dit alles en zij stemt nog steeds op Mo die vervolgens om uitleg vraagt waarop zij het complot tussen haar, Peter, Matt en Ronald verteld en dan is het helemaal hommeles.

Kan natuurlijk ook iets heeeeeeel anders zijn maar als dit wel de situatie is vind ik A. dat ik wel wat extra punten in de pool mag  hebben  ::tandpastasmiley:: en B. vind ik het erg jammer omdat ik wel wat meer van deze personen zou verwachten.
Wil ik er nog aan toevoegen dat ik grote fan ben van ALLE ER spelers op dit moment (met 1 of 2 uitzonderingen) en dat ik wat er ook gebeurt, enorm veel respect voor ze blijf hebben.
De tijd zal het leren. Ben benieuwd

Oompah

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #30 Gepost op: 25-10-2004, 22:14:08 »
Lijkt me van haar moeder ofzo iemand, ze heeft volgens mij geen vriend, want in de eerste aflevering was er niemand die haar wegbracht ::joehoe:: :\'(

Ik heb ergens gelezen, maar vraag niet waar, dat Shandinella een Belgische vriend zou hebben !
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline ruizduck

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 25-10-2004, 22:41:01 »
Ik heb ergens gelezen, maar vraag niet waar, dat Shandinella een Belgische vriend zou hebben !
Klopt, ik herinner het me nu ook weer: het staat in het interview van Mitch in de Humo van afgelopen week (helaas niet beschikbaar op deze site):
"We zien elkaar om de drie weken met alle Belgen, en er zijn altijd wel een paar Nederlanders bij - heel vaak Shandinella. Zij heeft een Belgische vriend en komt over een paar jaar naar Belgie wonen."
By the way, Mitch en Mick die elkaar nog elke 3 weken zien?
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline noukie

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 25-10-2004, 22:42:05 »
Tegenvaller van de week is absolutely Matt...
Eerst het commentaar op Mo tijdens de proef...Mo kiest Matt eruit en voert het winnen opeens tever door...daarna slijmt hij bij Ro terwijl Mo in een boom hangt (wat heeft Matt eigenlijk gedaan tot nu toe?) denk aan het grapje..."en ik stem op...roffel roffel roffel"
Ro geeft (volgens mij om Matt het laatste duwtje naar zijn richting te geven) Matt de zak met post en Matt hangt in de armen van Ro...

Conclusie: Overgelopen. Ok,maar blijf dan ook bij je keuze...Ik vind zijn manier van hachje redden wel heel lullig. Ronald rekende duidelijk op hem...Matt heeft ook allerlei signalen afgegeven op Mo te stemmen...dus wat dat betreft snap ik Ronald wel.
Aan de andere kant: het spel speel je voor jezelf...Maar ik vind Matts manier niet de sterkste!

Trouwens, ik heb hier nog niets gelezen over het pikante slipje dat Mo ontving... ::rofl::
Ik moest er erg om lachen...Het erge is alleen, ik krijg altijd meteen beelden bij zoiets ::regenboog:: Bleh bleh bleh....dat had ik nou net niet gewild... ::rofl::
Zo'n botergeile Mo op z'n vrouwke ::rofl::

Tweede tegenvaller is trouwens Kelly...ik had haar toch niet als opgever ingeschat! Kvond haar in de proeven toch altijd redelijk sterk overkomen!

There is so much more in life than what meets the eye - Saybia

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #33 Gepost op: 25-10-2004, 23:04:54 »
Trouwens, ik heb hier nog niets gelezen over het pikante slipje dat Mo ontving... ::rofl::
Ik moest er erg om lachen...Het erge is alleen, ik krijg altijd meteen beelden bij zoiets ::regenboog:: Bleh bleh bleh....dat had ik nou net niet gewild... ::rofl::
Zo'n botergeile Mo op z'n vrouwke ::rofl::

Tweede tegenvaller is trouwens Kelly...ik had haar toch niet als opgever ingeschat! Kvond haar in de proeven toch altijd redelijk sterk overkomen!

Ik vond het flauw dat Mo dat niet dierf te laten zien voor de camera... Tenslotte had zijn vrouw dat niet moeten opsturen als het niet voor de camera's getoond kon worden.. Ik zou dat zeker niet doen dan.... Hij deed ook zo geheimzinnig over zijn brief... Ja kan toch enkele stukken voorlezen ???

Kelly was inderdaad wel sterk in de proeven maar emoties is ook een factor in ER en dat was een beetje te zwaar voor Kelly... Kelly is veel zachtaardiger van inborst dan Marjolein... Marjolein is een hardere tante...

Offline wielie

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 25-10-2004, 23:16:00 »
Volgens mij begon hij ook voor te lezen, maar al snel schoot hij vol en kon toen niet meer hardop lezen.
Ja en dat slipje........................ja dat was wel even lachen, en werd snel opgeborgen. ::rofl::
Van Kelly had ik het wel aan zien komen en toch viel het me tegen dat het nu al was, de zoveelste afvaller. >:(

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #35 Gepost op: 25-10-2004, 23:20:03 »
Kelly en Frouke die waren allebei Opvulling  ::tandpastasmiley:: Ik vind dat ze haast niets gedaan hebben ja Kelly 1 keer Immuniteit gewonnen nou nou haha maar deze Aflevering was heel spannend ja 3 afvallers!

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #36 Gepost op: 25-10-2004, 23:35:36 »
Kelly en Frouke die waren allebei Opvulling  ::tandpastasmiley:: Ik vind dat ze haast niets gedaan hebben ja Kelly 1 keer Immuniteit gewonnen nou nou haha maar deze Aflevering was heel spannend ja 3 afvallers!

Vond ik ook, alleen vond ik Lydia en Deborah voor 2 jaar nog grotere nullen !!!!
Ik vond Kelly wel dapper met Mo tijdens de zwemproef (tegen Patrick en Marjolein)...

Offline dragosh

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 26-10-2004, 00:21:07 »

over frouke ben ik het eens maar over kelly niet.Ze heeft menig malen jouw kandidaat o.a. verslagen in proeven alleen of samen met mo.Sterker nog tot deze afl. was de winaar van de proeven ofwel mo of kelly.Ze maakte vooral een hele goede indruk bij de duikproeven (waar marjo overigens als eerste opgaf).Ik vind dat marjolein net als frouke te weinig op het voorgrond heeft opgetreden.Maar ze heeft nog een aantal afleveringen te gaan, waar ze zich duidelijk moet tonen als de sterkste vrouw en miss wel als sterkste robinsonkandidaat.

Trouwens buiten klaar hebben vooral de mannen de show gemaakt.
want van deze er zal ik me vooral mo,frank,ro,mick en miss wel peter onthouden

Offline Nienna

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 27-10-2004, 16:58:33 »
Even een vraagje:
Wanneer wordt expeditie Robinson herhaald, op welk net en wordt the day after ook herhaald?
(Ik heb geen gids)

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 27-10-2004, 16:59:35 »
Op zaterdagavond van 18.00 tot 19.00 uur (ongeveer..) wordt de gewone uitzending van ER herhaald, geloof niet dat the day after ook nog een keer wordt uitgezonden.