Afgelopen week stonden er in de Humo maar liefst 3 interviews, met alle afgevallen kandidaten van vorige week: Mitchel, Ernestine en Frouke. Helaas mag het artikel niet integraal gepubliceerd worden op de site (ivm copyright), maar enkele details wil ik jullie niet onthouden.
Het interview met Mitchel wat veruit het langste:
De Kooiproef: “Toen ik uit het water kwam, waren er nog enkele mensen aan het klimmen. Nu ben ik mager genoeg om tussen de bamboespijlen door te kruipen, en dat heb ik ook gedaan, maar de productie heeft me teruggefloten.” Dat was mij trouwens ook al opgevallen, die spijlen stonden zo ver uit elkaar, maar blijkbaar was dat toch niet de bedoeling!
Op de dag van de telefoonproef was het van kamp Noord uiteindelijk alleen Mitchel die mocht bellen. Speciale reden: ze was die dag jarig! Overigens hebben de reporters een nogal dubieuze rol gespeeld: “Ik was ook absoluut tegen eten in ruil voor bellen, want we hadden al zo weinig en het andere kamp had keiveel eten. Dus: niks traden. De reporters hebben Darline toen proberen over te halen toch te bellen – tot huilens toe. Uiteindelijk vroegen ze: ‘Willen jullie dan in ruil een beetje zout geven?’ “
Toen Mitch was weggestemd en ze van Roos een tweede kans kreeg:
“Ik heb aan Roos gevraagd: ‘Zal ik mijn kampgenoten moeten gaan bestelen? Want dan doe ik het niet.’ “