Auteur Topic: Is een conflict een reden om te stoppen??  (gelezen 9666 keer)

Offline voodoopop

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Is een conflict een reden om te stoppen??
« Gepost op: 17-10-2004, 21:51:45 »
Ik krijg sterk de indruk dat ieder conflict in de kampen aangegrepen wordt om te stoppen. Als Mo zijn zin niet krijgt, wil hij stoppen of is hij het moe. Als Frank het niet kan sussen, wil hij ermee kappen, Ernestine kan het gekibbel niet meer aan en wil stoppen. Mick wil zijn zin hebben anders stapt hij op, enz.enz. 

Offline SKMbeat

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik ben klaar voor ER 2005!!!
Re: Is een conflict een reden om te stoppen??
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2004, 22:00:37 »
Al woon je op een mooie tropische eiland, staat er elke dag 3x per dag een lekker maaltijdje voor je klaar en hoef je geen zware proeven te doen, een conflict met iemand anders kan veel energie kosten.Als je weinig te eten hebt, fysiek veel moet presteren en het botert niet met iemand dan kost het des te meer energie en kopzorgen lijkt me en zie je de mooie zon boven je op een goudgele strand niet schijnen en verlies je plezier in de dingen en zo de moed om verder te gaan. Of niet?
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 22:22:29 door SKMbeat »

Offline beachbum

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2004, 22:09:18 »
Er wordt inderdaad snel ""gedreigd"" met opgeven.  Had ik niet verwacht van een aantal kandidaten. Ongeacht of er genoeg te eten is of de zon schijnt of welke andere onnozele reden dan ook, wisten de kandidaten van te voren wat hun te wachten stond. Sommigen zijn gewoon erg zwak en dat uit zich op de emotionele momenten. Allemaal zwakke broeders, behalve Darlene en Matthias denk ik.

Offline ace

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 18-10-2004, 00:10:38 »
Er wordt inderdaad snel ""gedreigd"" met opgeven.  Had ik niet verwacht van een aantal kandidaten. Ongeacht of er genoeg te eten is of de zon schijnt of welke andere onnozele reden dan ook, wisten de kandidaten van te voren wat hun te wachten stond. Sommigen zijn gewoon erg zwak en dat uit zich op de emotionele momenten. Allemaal zwakke broeders, behalve Darlene en Matthias denk ik.
Nou,om te stellen dat het allemaal zwakke broeders zijn (vanuit je luie stoel)vind ik onzin,ernestine bijvoorbeeld,die heeft toch echt GEPROBEERD,doe het maar eens na,eerst weken in die mangrove,alhoewel er in deze serie inderdaad wel vaker opgegeven word dan in afgelopen jaren,maar dat betekent nog niet dat ze allemaal zwakke broeders zijn!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline voodoopop

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 18-10-2004, 01:32:53 »

Nou,om te stellen dat het allemaal zwakke broeders zijn (vanuit je luie stoel)vind ik onzin,ernestine bijvoorbeeld,die heeft toch echt GEPROBEERD,doe het maar eens na,eerst weken in die mangrove,alhoewel er in deze serie inderdaad wel vaker opgegeven word dan in afgelopen jaren,maar dat betekent nog niet dat ze allemaal zwakke broeders zijn!!!!!!!!!!!!!!!!
In de mangrove,is het denk ik wel zwaarder.
Ernestine heeft het goed gedaan en geprobeerd.
Maar ik vind OOK, dat tegenover andere jaren,sneller opgegeven wordt......maar ik denk dat ze niet allemaal zwakke broeders zijn  ::rofl::  wij zullen het nog zien 
« Laatst bewerkt op: 18-10-2004, 11:56:55 door voodoopop »

Offline Nienna

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 18-10-2004, 01:38:43 »
Ik geloof ook echt dat Ernestine helemaal gek werd van haar haat-liefde verhouding met zowel klaar als mick, dat is me een raar stelletje bij elkaar, lijkt me ERG moeilijk om het daar ook maar 1 dag in Nederland mee door te brengen. Ernestine is volgens mij redelijk normaal, maar mentaal breek je soms misschien eerder dan lichamelijk.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 18-10-2004, 08:06:55 »
Je hebt opgeven omdat je je zin niet krijgt! of opgeven omdat je geen zin meer hebt......
Mick wilde opstappen omdat hij zijn zin niet kreeg en Ernestine gaf op omdat ze het niet meer naar haar zin had......
Voor Mick voelde ik alleen maar minachting zeg, en dat die Shandinella en Klaar daar in mee gingen zeg...pfffff ::oink:: volgende keer probeert hij het weer, geloof me!

Ernestine heeft voor mij ongelooflijk gestreden, maar kon de lol er niet meer van inzien, en gaf op omdat ze gek werd van zichzelf en van Klaar en Mick.....ze heeft het toppie gedaan enne ik neem mijn denkbeeldige petje met een zwierig gebaar af voor haar....toppie Ernestine ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lidy

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 18-10-2004, 10:09:16 »

Ernestine heeft voor mij ongelooflijk gestreden, maar kon de lol er niet meer van inzien, en gaf op omdat ze gek werd van zichzelf en van Klaar en Mick.....ze heeft het toppie gedaan enne ik neem mijn denkbeeldige petje met een zwierig gebaar af voor haar....toppie Ernestine ::bravo::

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!! ::jaja::
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest

Offline beachbum

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 18-10-2004, 23:01:26 »
We hebben het hier natuurlijk niet alleen over de opgevers van afgelopen zondag. Laten we even niet vergeten dat tot op heden alle afvallers hebben opgegeven. Zowel Sarah (conflict met Klaar), Henk (min of meer met zijn team omdat hij de zwakste was en weggestemd wilde worden),Patrick (vol met zelfmedelijden en een irritatie voor de overigen) en niet te vergeten onze superster Jeroen(nadat hij een tegenstem had ontvangen, was hij meteen uit het veld geslagen, een gewetensconflict)
Ja ja ook Ernestine, met alle respect voor haar strijd, laat het afweten terwijl juist zij goede kansen heeft en juist zij Robinson-waardig is.

Kom nou zeg,.................waar begin je aan. Iedereen wist dat het moeilijk zou zijn. Een eilandraad is in deze groep volledig overbodig. Kandidaten stappen zelf wel op.

Pffffffff, allemaal LOSERS.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2004, 08:26:16 »
Wat is nou een loser vraag ik me af?? Iemand die opgeeft in een programma omdat hij het niet meer trekt??? ::ohno:: of is een loser iemand die continue maar kritiek blijft spuwen en dat terwijl hij maar een fractie van de waarheid weet????? ::jaja::

Voor mij zijn alle expeditieleden kanjers (ook al mag ik sommige niet echt)... alleen al om het feit dat ze het geprobeerd hebben, maar zichzelf op één of andere manier zijn tegengekomen tijdens de expeditie..ikzelf heb niet eens het lef om mee te doen aan deze expeditie dus dan zal ik wel de grootste loser zijn...en daar ben ik trots op want ik geef het tenminste eerlijk toe! ::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline essie75

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 19-10-2004, 09:40:13 »
Ik vind het dit jaar ook allemaal kanjers, al zijn sommigen sympatieker dan anderen.
En ik denk dat het verhaal dit jaar niet zo sterk uitgediept kan worden door de wisselende lokaties. De honger wordt niet meer in beeld gebracht omdat dat een gegeven lijkt te zijn. De heimwee ook niet en de ziektes van de kandidaten ook niet.

Patrick was volgens mij gewoon ziek, net als Henk en Sarah.
En Ernestine trok het ook gewoon niet meer door alle ontberingen. Die is echt diep moeten gaan en had ik meer gegund.

Jeroen weet ik niet zeker wat ik ervan moet denken, hij heeft niet helemaal goed doordacht wat het inhield, want anders plan je niet het feit dat je gaat samenwonen tegelijk met de expeditie.

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #11 Gepost op: 19-10-2004, 16:58:46 »
Sarah heeft de genadenslag al gekregen in de kooi... Ik denk had Froukje in de kooi gezeten zij ook onmiddellijk al haar diepje had gekregen.

Henk dacht dat ER meer survivalen was maw zoals je gaat trekken in de bergen,op expeditie gaan, maar niet met een Robinson gehalte : spelletjes, warmte, insecten... Een beetje onderschat, hoewel ik wel bewondering heb voor Henk.

Ernestine die had al een paar keer willen opgeven maar heeft oa dankzij Mick altijd kunnen verder strijden... Klaar is blijkbaar geen gemakkelijke tante en ik denk met Mick en Shandinella alleen eventueel nog met Ronald erbij, Ernestine het nog lang had volgehouden...

Patrick had heimwee, maar ik denk dat heimwee komt doordat hij zich niet lekker voelde. Als je ziek bent en je bent niet bij je familie en zeker niet thuis maar op een eiland, bij mensen waar je je slecht bij voelt (zonder Ronald) je je familie vlugger gaat missen. Ik heb, misschien een van de weinigen, respect voor Patrick....

Jeroen : vond ik eigenlijk de meest kleurloze figuur bij de opgevers...

Kieke en Nathalie go for it !!

Offline SaskiaH

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 20-10-2004, 23:51:16 »
Zo ontzettend heb ik mij geergerd aan de opgeversmentaliteit. Op de eilandraad was stemmen in meerderheid zinloos omdat er al iemand vertrokken was. Wat mij ook opvalt is dat het buiten Sarah(die moet zich trouwens ontzettend lullig gevoeld hebben tegenover haar vader) het allemaal Nederlanders zijn? Toeval of zijn wij zwakker... weet iemand de statistieken tussen belgische en nederlandse opgevers van de afgelopen jaren?

De enige vertrekkende bij wie ik het trok was trouwens Ernestine, alhoewel ik het wel jammer vond.. Ook jammer.. het make-up verhaal.. voor mij was ze een prachtige vrouw in de mangrove en in het na-filmpje was ze constant bezig met het geen-make-up-hebben.. jammer, jammer..

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 21-10-2004, 00:02:36 »
Zo ontzettend heb ik mij geergerd aan de opgeversmentaliteit. Op de eilandraad was stemmen in meerderheid zinloos omdat er al iemand vertrokken was. Wat mij ook opvalt is dat het buiten Sarah(die moet zich trouwens ontzettend lullig gevoeld hebben tegenover haar vader) het allemaal Nederlanders zijn? Toeval of zijn wij zwakker... weet iemand de statistieken tussen belgische en nederlandse opgevers van de afgelopen jaren?

Geloof je nou serieus dat opgeven een kwestie van nationaliteit is?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline noukie

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-10-2004, 10:59:51 »
Wat is nou een loser vraag ik me af?? Iemand die opgeeft in een programma omdat hij het niet meer trekt??? ::ohno:: of is een loser iemand die continue maar kritiek blijft spuwen en dat terwijl hij maar een fractie van de waarheid weet????? ::jaja::

Voor mij zijn alle expeditieleden kanjers (ook al mag ik sommige niet echt)... alleen al om het feit dat ze het geprobeerd hebben, maar zichzelf op één of andere manier zijn tegengekomen tijdens de expeditie..ikzelf heb niet eens het lef om mee te doen aan deze expeditie dus dan zal ik wel de grootste loser zijn...en daar ben ik trots op want ik geef het tenminste eerlijk toe! ::jaja::

Helemaal mee eens! ::ok::
Ik denk dat het echt niet voorspellen is hoe je gaat reageren op een eiland onder de robinsonomstandigheden...Ik denk dat veel deelnemers ook perplex van zichzelf staan. Een Frank die bijvoorbeeld erachter komt dat hij veel socialer is dan hij had gedacht (zie kennismaking deelnemers) is een positieve ontdekking, maar juist de negatieve kanten kunnen je opbreken. Patrick die voor het eerst in zijn leven te maken krijgt met heimwee (en ja...dat wordt volgens mij versterkt door je ziekte), Mo die voor het eerst zijn fanatiekheid als vijand ervaart en daardoor ruzie krijgt en Ronald die opeens op gelijke voet staat met dakdekkers en metselaars...weg hoofdrol als coordinator. Die gevoelens moet je allemaal verwerken en misschien doe je dat op een manier die achteraf niet de beste was...maar ja, dan hebben de camera's hun werk al gedaan!

Ik denk dat de deelnemers die opgeven dit vooral deden omdat ze het conflicht met hunzelf niet meer aan konden, niet zozeer omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand niet dezelfde mening heeft als hij/haar zelf...
There is so much more in life than what meets the eye - Saybia

Offline Daino58

• Forumlid
  • Krieke en Nathalie
« Reactie #15 Gepost op: 21-10-2004, 12:18:01 »

Ik denk dat de deelnemers die opgeven dit vooral deden omdat ze het conflicht met hunzelf niet meer aan konden,

Dan zal Mo ook wel een van de volgende afleveringen opgeven denk ik... Zeker mocht Ronald toch eens immuniteit halen !
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline noukie

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 21-10-2004, 12:59:34 »
Dan zal Mo ook wel een van de volgende afleveringen opgeven denk ik... Zeker mocht Ronald toch eens immuniteit halen !

Das ook waar ik een heel klein beetje voor vrees...Ik denk dat immuniteit voor een Ronald keihard bij Mo aankomt...Ik hoop alleen dat hij door zijn fanatieke opstelling tijdens Robinson ook voor zichzelf vind dat hij niet mag opgeven...

Maar Mo kennende strijd hij gewoon voor immuniteit volgende aflevering. En ik denk dat hij er nu extra op gebrand is, omdat hij het Ronald niet gunt...En wie weet wordt hij wel weer gesterkt door het feit dat andere eilandbewoners ook problemen hebben met Ronald. Dan lijkt zijn eigen conflict minder erg...
There is so much more in life than what meets the eye - Saybia

Offline ace

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 23-10-2004, 13:59:02 »

He,bakkertje,ik ben het volledig met je eens,het is makkelijk voor sommigen om vanuit hun luie stoel de afvallende deelnemers losers te noemen,maar ik geloof,dat diezelfde personen misschien al na een dag expeditie robinson(als ze al door de strenge selectie heenkwamen....) de pijp aan maarten zouden geven,
maar doe het ze maareens na,ondanks honger en bijna niets te eten ook nog slopende proeven te doen etc.,daar neem ik mijn petje voor af!!!! groetjes van ace

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 23-10-2004, 14:01:44 »
Toch zijn er dit jaar onevenredig veel stoppers. En een paar daarvan toch om sociale redenen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #19 Gepost op: 23-10-2004, 14:03:11 »
Jah dat is waar Geer  ::tandpastasmiley::